Onroute Motorkaart op XT2

Erreske
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Onroute Motorkaart op XT2

Bericht door Erreske »

Afgelopen week nog eens een route gaan rijden in de Ardennen. Na afloop wilde ik alleen op de Motorkaart terug naar huis rijden, zoals ik meestal doe. CN kaarten uitgevinkt, de Onroute Motorkaart aangevinkt, toestel uit -en vervolgens weer ingeschakeld en wachten maar. En wachten, en wachten ....

Zoals gewoonlijk bleef de XT2 hangen op 78% tijdens het berekenen. Na 10 minuten staan wachten en nog steeds maar 78% te hebben, de Motorkaart maar terug uitgeschakeld en via de CN kaart terug naar huis gereden.

Nu heb ik daarnet bij mij thuis (Ravels) eens even vergeleken met mijn oudere toestellen : een Montana 600 en een Montana 700. Op alledrie de toestellen dezelfde coördinaten ingegeven (N 50.744842°O 005.821560°) en routeberekening gestart. De beide Montana's hadden allebei binnen de minuut de route via de Onroute kaart berekend, de XT2 bleef weer hangen op 78% en had pas na 12 minuten de volledige route berekend. Op alledrie de toestellen zit de Onroute kaart erin mbv een SD-kaartje.

Ik begrijp niet goed waarom het zó ontzettend lang duurt om op de XT2 een route te berekenen via de Motorkaart en dat die zo'n pak trager is dan de (veel) oudere Montana's. Het is ook helemaal gaan lange route of afstand, je zou er toch van mogen uitgaan dat het meest recente toestel de snelste is, of mis ik iets ?

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Zumo XT2”