Dakar
Dakar
Hoi allen,
Wat voor GPS-systeem en kaartmateriaal gebruiken de rijders in DAKAR? Zijn die voor de Kerst allemaal in Notter geweest voor een nieuwe Perfect Pilot en hebben ze tevens een beginnerscursus gevolgd?
Voorziet Hans de motorrijders elke ochtend van een nieuwe route met rustpunten en tankstops? Kan ik met mijn PP gewoon meerijden? In neem aan dat de heren motorrijders hun GPS-zaakjes goed voor elkaar hebben, maar hoe zit dat eigenlijk.
Groetjes,
Cor
Wat voor GPS-systeem en kaartmateriaal gebruiken de rijders in DAKAR? Zijn die voor de Kerst allemaal in Notter geweest voor een nieuwe Perfect Pilot en hebben ze tevens een beginnerscursus gevolgd?
Voorziet Hans de motorrijders elke ochtend van een nieuwe route met rustpunten en tankstops? Kan ik met mijn PP gewoon meerijden? In neem aan dat de heren motorrijders hun GPS-zaakjes goed voor elkaar hebben, maar hoe zit dat eigenlijk.
Groetjes,
Cor
Ik dacht dat ze zondag a.s een rustdag hebben.Dus is er een deelnemer die misschien even tijd heeft voor een antwoord?Ik weet in elk geval dat ze willen uitslapen die dag.
Op de rechte stukken zijn anderen altijd sneller.
Theorie is ,wanneer men alles weet en niets klopt.
Praktijk is ,wanneer men niets weet ,alles klopt en niemand weet waarom.
Theorie is ,wanneer men alles weet en niets klopt.
Praktijk is ,wanneer men niets weet ,alles klopt en niemand weet waarom.
Dakar
Hoi,
Had van Hans al een reactie verwacht. Hij is natuurlijk de route van morgen aan het uitzetten. Hij probeert natuurlijk de routepunten precies na elk kruispunt te plaatsen. Zijn grootste probleem is natuurlijk dat hij in die grote zandbak de weg niet kan vinden; laat staan een kruispunt. Waarschijnlijk is ie net als sommige rijders gewoon de weg kwijt. De 'Thuisroute' zal ook wel niet vlekkeloos verlopen denk ik. Ik ben benieuwd of we nog ooit iets van 'm horen. . . .
Had van Hans al een reactie verwacht. Hij is natuurlijk de route van morgen aan het uitzetten. Hij probeert natuurlijk de routepunten precies na elk kruispunt te plaatsen. Zijn grootste probleem is natuurlijk dat hij in die grote zandbak de weg niet kan vinden; laat staan een kruispunt. Waarschijnlijk is ie net als sommige rijders gewoon de weg kwijt. De 'Thuisroute' zal ook wel niet vlekkeloos verlopen denk ik. Ik ben benieuwd of we nog ooit iets van 'm horen. . . .
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
- Peerke
- WayPoint relatie
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 2 jan 2006 22:13
- Locatie: Uden (Brabantse Land)
Op hun GPS is alleen een compas te zien en zijn ze aangewezen op hun roadbook. Als ze binnen een straal van 3km van een volgende herkenningspunt (HWP's Hidden Way Point's) af zijn, dan pas wordt de GPS ontgrendeld en zie je alles wat er te zien valt, als ze dan weer wegrijden en ze zijn weer 3km weg van het punt (dat kan een dorp, controlepunt, tankstop etc zijn) dan wordt je GPS weer vergrendeld en zie je alleen nog maar het kompas.
Greetz, Peter
Greetz, Peter
GPSMAP® 276Cx op een Triumph Tiger Explorer 1200 
Voorheen: GPSMap 278C en Streetpilot 2610 Perfect Pilot Red

Voorheen: GPSMap 278C en Streetpilot 2610 Perfect Pilot Red
- Peerke
- WayPoint relatie
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 2 jan 2006 22:13
- Locatie: Uden (Brabantse Land)
Voor zulke grote evenementen zoals Dakar wordt meestal gebruik gemaakt van GPS merk MLR. Deze worden vaak geleverd door het Franse communicatie bedrijf ERTF. Het is een electronisch truukje v.w.b. de 3 km. Met een code kunnen ze in geval van nood de vergrendeling omzeilen. Dit kost wel strafseconden.elsinga schreef:Wat voor merk en type GPS'en zijn dit dan? Want dit is best wel cool!
Greetz, Peter
GPSMAP® 276Cx op een Triumph Tiger Explorer 1200 
Voorheen: GPSMap 278C en Streetpilot 2610 Perfect Pilot Red

Voorheen: GPSMap 278C en Streetpilot 2610 Perfect Pilot Red
- Peerke
- WayPoint relatie
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 2 jan 2006 22:13
- Locatie: Uden (Brabantse Land)
Robert,
De GPS's komen eigenlijk van de Thales Group (wereldleider v.w.b. elektronica in Defensie en Luchtvaart)
De volgende merken komen hier vandaan: MLR, DSNP, Magellan, en Ashtech. Magellan v.w.b. GPS is de merknaam voor de consument, voor een ieder hier op dit forum wel bekend.
Greetz, Peter
De GPS's komen eigenlijk van de Thales Group (wereldleider v.w.b. elektronica in Defensie en Luchtvaart)
De volgende merken komen hier vandaan: MLR, DSNP, Magellan, en Ashtech. Magellan v.w.b. GPS is de merknaam voor de consument, voor een ieder hier op dit forum wel bekend.
Greetz, Peter
GPSMAP® 276Cx op een Triumph Tiger Explorer 1200 
Voorheen: GPSMap 278C en Streetpilot 2610 Perfect Pilot Red

Voorheen: GPSMap 278C en Streetpilot 2610 Perfect Pilot Red