Pagina 1 van 3

Verplicht registreren op het forum...

Geplaatst: 11 aug 2006 13:42
door EdwinN
Beste Waypoint relaties,


Het valt mij de laatste tijd op dat er veel gasten op het forum kijken.

Dit zullen ze doen om informatie te zoeken of een probleem op te lossen.

Het valt mij ook op dat steeds meer 'winkels' navigatie verkopen.

Tsja het is een 'speeltje', en men ziet er wel 'brood' in. (men hoeft er weinig voor te doen, en het verdient lekker)

Omdat in die soort 'winkels' de uitleg zeer beperkt is of doordat men goedkoper is, gaat men o.a. hier kijken.

Nu is mijn vraag: is het ook mogelijk dat Notter het forum zo instelt dat men zich eerst moet (verplicht) registreren voordat men kan neuzen op het forum.

Het blijft toch een beetje 'ons' forum. (Waypoint Relaties)

Geplaatst: 11 aug 2006 14:32
door VFROOD
Wat niet "waypoint relatie" is, zou mede door de goede informatie die men hier krijgt best wel lid kunnen worden.

Dit forum is als het ware 1 van de uithangborden (naast (mond-op-mon-) reclame) van WayPoint.

Ten opzichte van overige leveranciers onderscheidt Waypoint zich hierin. En zou het niet zo zijn, dat een X-aantal mensen, mede nadat ze hebben geconstateerd - nadat ze uit onwetenheid en zonder zich te orienteren iets bij Mediamarkt of zo gekocht - dat de service en kunde en ook de prijs niet op het peil liggen van Waypoint (en nu houd ik op met de veren!), toch bij Waypoint terechtkomen?

Laten we vooral niet vergeten dat dit forum mede moet worden gezien als een commerciele activiteit.

Natuurlijk zijn er horken bij, die hier ongelimiteerd hulp vragen en toch naar iemand anders stappen, maar ik verwacht eerder het omgekeerde.

Dus eea ligt genuanceerd zou ik zo zeggen.

Re: Verplicht registreren op het forum...

Geplaatst: 11 aug 2006 14:51
door blep
EdwinN schreef:Beste Waypoint relaties,

Nu is mijn vraag: is het ook mogelijk dat Notter het forum zo instelt dat men zich eerst moet (verplicht) registreren voordat men kan neuzen op het forum.
Ik zou me ook een volgende nuancering kunnen voorstellen dat registratie nodig is als je ook een vraag :?: wilt posten of wil meebabbelen :)
Als je alleen wil meelezen zou dat ook als gast moeten kunnen :wink:

Geplaatst: 11 aug 2006 15:07
door Trappe Matje
...er zijn natuurlijk ook niet-Waypoint relaties die een waardevolle bijdrage leveren aan dit forum. Die bijdrage zul je dan ook moeten ontberen.
Daarnaast is het voor de nuance soms ook wel eens goed dat "andersdenkende" hun mening geven.

Geplaatst: 11 aug 2006 15:20
door Louderik
Ik voel erg veel voor de suggestie van "Blep".

Groet,
Erik

Geplaatst: 11 aug 2006 15:30
door blue thunder
Da's nu net wat ik ergens elders suggereerde :wink: .

http://forum.gps.nl/viewtopic.php?p=732 ... ght=#73269

Geplaatst: 11 aug 2006 17:47
door Cornel
Als dit forum alleen gelezen kan worden door Waypoint klanten, dan zal iemand voordat hij/zij kan posten een factuur oid moeten overleggen dat ze bij Waypoint een product gekocht hebben, anders krijg je geen inlogcode om in het forum te kunnen inloggen! :shock: (met alleen een kabeltje kopen ben je nog geen Waypoint klant :oops: :wink: )

Dat het forum oorspronkelijk bedoeld was voor Waypoint klanten, kan ik mij wel iets bij voorstellen, maar dat het forum inmiddels al grote bekendheid geniet bij concurent verkopers (Mediamarkt, Halfords ed) is toch een goede ontwikkeling, hiermee is toch bewezen dat hier de meeste GPS kennis aanwezig is, en toekomste klanten (lees gasten) na het lezen van dit forum eerder naar Waypoint zullen gaan ipv bv Mediamarkt of Wehkamp.

Re: Verplicht registreren op het forum...

Geplaatst: 11 aug 2006 17:50
door RonGS
blep schreef: Ik zou me ook een volgende nuancering kunnen voorstellen dat registratie nodig is als je ook een vraag :?: wilt posten of wil meebabbelen :)
Als je alleen wil meelezen zou dat ook als gast moeten kunnen :wink:
Dat is nu toch al het geval?
(Log maar uit en probeer dan iets te posten. Eerst wordt je dan gevraagd in te loggen)

Geplaatst: 11 aug 2006 19:03
door liquid_force
Cornel schreef:Als dit forum alleen gelezen kan worden door Waypoint klanten, dan zal iemand voordat hij/zij kan posten een factuur oid moeten overleggen dat ze bij Waypoint een product gekocht hebben, anders krijg je geen inlogcode om in het forum te kunnen inloggen! :shock: (met alleen een kabeltje kopen ben je nog geen Waypoint klant :oops: :wink: )
leuk voor de mensen in het buitenland die wel actief en positief mee willen werken aan dit forum :(:(

Geplaatst: 11 aug 2006 19:54
door bob
Hoi.
Ook ik heb waarschijnlijk als zo veel anderen mijn GPS (in dit geval streetpilot 3) tweedehands gekocht. Alleen niet bij Waijpoint, waar de vorige eigenaar hem heeft gekocht weet ik niet (is voor mijn ook niet belangrijk) maar door eerst dit forum doorgelezen te hebben heeft dit wel meegeholpen mijn keuze te maken. Vervolgens is een cursus wel makkelijk en waar doe je die natuurlijk bij Waijpoint in Notter. Dan heb je een 256mb geheugen nodig die haal je bij Waipoint. En dan ook nog een cardraider die uiteraard ook weer bij waijpoint vandaan komt. Mag ik mijn zelf nu als klant van waijpoint rekenen :P of niet :cry: . Daarbij komt ook nog dat ik het zonde zou vinden als ik niet meer van het Forum gebruik zou kunnen maken. Want je haalt hier toch heel veel info vandaan, en kom je er een keer niet uit dan is er altijd wel iemand die je vraag beantwoord.
nou de groeten van Bob die gelukkig nog geen vakantie heeft met dit weer :evil: .

Geplaatst: 11 aug 2006 20:03
door uswhite
Waar ik benieuw naar ben, wat blijft er over als alle niet of indirecte klanten van Waypoint Notter afhaken van dit forum. Ik ben geen waypoint relatie maar ben wel in het bezit van een 2720 gekocht ook van iemand die bij Waypoint Notter deze gekocht had en nu weer een andere gekocht heeft. Zo zorg ik er dus mede voor dat de handel welig blijft tieren. Het maakt mij eigenlijk verder ook niet uit wat anderen zeggen maar ik voel mij dus wel klant. En wat de 5 sterren betreft, ik zie genoeg mensen met 5 sterren die advies krijgen van mensen die geen waypoint relatie zijn.

Ik weet zeker dat beide partijen lof verdienen omdat ze samen dit forum gemaakt hebben tot wat het nu is. Kom op mensen niet te Chauvenistisch. Laat ons samen de kwaltiteit van dit al geweldige forum nog verder uitbouwen. :lol: :lol: :lol:

Geplaatst: 11 aug 2006 20:04
door Cornel
liquid_force schreef:
leuk voor de mensen in het buitenland die wel actief en positief mee willen werken aan dit forum :(:(
Gewoon effe een GPSje bestellen bij Waypoint, en je krijgt vanzelf de 5 sterren. :lol:

O,ja en ze versturen ook naar Zweden. :wink:

Geplaatst: 11 aug 2006 20:06
door xc70
Ik denk dat jullie inderdaad dit gehele forum dicht moeten spijkeren.

Geplaatst: 11 aug 2006 20:30
door liquid_force
Cornel schreef: Gewoon effe een GPSje bestellen bij Waypoint, en je krijgt vanzelf de 5 sterren. :lol:

O,ja en ze versturen ook naar Zweden. :wink:
zoals ik al eerder ergens geschreven heb: je krijgt regelmatig bij problemen te horen: Kom even langs in Notter dan helpen we je ... da's 900km voor me en als ik op het punt sta om op vakantie te gaan wil ik liever een lokale supplier hebben ...

Geplaatst: 11 aug 2006 22:08
door EdwinN
Even ter aanvulling: Ik wil jullie niet de indruk geven dat ik (wij) niet willen helpen.

Het ging (gaat) mij erom dat er veeeel meer gasten dan geregistreerde bezoekers zijn. (niet de totale leden van het forum).

Ik weet ook dat er tussen de gasten toekomstige klanten zijn, die zich eerst willen oriënteren.

Het gaat mij erom dat 'gasten' elders (bijv. internetwinkels en de vele andere (normale) winkels die zich in de navigatie mengen) hun toestel hebben gekocht of gaan kopen, en hier voor info of oplossing kijken.

Vandaar ook; eerst registreren dan kijken.

Hierbij ook mijn excuses voor diegene die het anders begrepen!!

Wij zijn er om elkaar te helpen.

Wij willen toch het 'maximale' uit ons toestel halen.

Misschien moet ik mij er niet druk over maken, en had beter deze topic niet moeten maken.