Ik ben dus Eric uit Hellevoetsluis

Nieuw op dit forum? Laat weten wie je bent en wat je met je GPS doet! En lees wat anderen ermee doen!
Annoying thing
Berichten: 18
Lid geworden op: 6 dec 2004 20:21
Locatie: Hellevoetsluis

Ik ben dus Eric uit Hellevoetsluis

Bericht door Annoying thing »

hallo allen,

Ik ben dus Eric uit Hellevoetsluis [ZH] en op de Transalpforum, www.transalpclub.nl ,ook bekend als AnnoyingThing.

Ik rij nu goed 2 jaar motor en heb na 20.000km op de TransAlp de stap gewaagd naar een AfricaTwin, nu 2 maanden geleden.
Ik heb nu dus meer een reisfiets als dat ik had enne dat wil ik dus nu nog meer gaan doen.

Regelmatig neem ik deel aan de toertochten van de tcn club alleen zit ik tot nu toe nog te kl**ten met zo,n routerol :? net echt ideaal dus.

Zodoende ben ik mezelf aan het orienteren voor een gps, keuze zat pffff.
Het meeste zal de gps worden gebruikt op de motor z'n 90% .
De rest in het blik, weinig dus.
Verders wil ik ermee op vacantie mee in Europa en natuurijk in NL.
Tevens wil ik thuis kenne laten zien hoe ik ben gereden en de route nog eens een keer kan na rijden in mijn eentje of met mijn AOV of AOZ enne in de toekomst met mijn AOD.

Momenteel is mijn blikveld gericht op de volgende gps apparaten;

De Quest, 276c en de 2610 al dan niet in de perfect uitvoering in volgorde van intresse neer gezet.
Tevens wil ik kijken voor een intercomsysteem zodat de blauwe plekken in mijn zij tot het verleden gaan behoren :wink:

kortom we zijn er hier dus nog niet uit

Groetjes Eric the annoying thing
AfricaTwin met een 276C

Gebruikersavatar
elsinga
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
Berichten: 10102
Lid geworden op: 8 jun 2004 15:00
Locatie: N52 55.981 E5 51.058
Contacteer:

Bericht door elsinga »

Welkom!

Je hebt gelijk al wat voorkeuren genoemd, dus je hebt je er al wat in verdiept. Hier op het forum is momenteel de line-up voor motorgebruik een andere volgorde dan jij aangeeft: eerst Perfect Pilot (gebruikersgemak met handschoenen aan), dan 2610 (grotere scherm), dan Quest (is ook nog geen motorcradle voor). Maar jouw opties dekken de top3 in elk geval af. ;)

Tip: ga eens kijken in Notter. Beethouden en bekijken werkt nog beter dan alleen specs. Kun je in de garage ook nog even kijken naar wat motoren met een gemonteerde GPS en je laten voorlichten over de montage op jouw motor.
Supportvragen graag in het forum, niet per PM of e-mail!

Robert Elsinga =8- ) - (ex) GPS-V, Quest 1, Zumo 660, Montana 650t
(part-time Waypoint adviseur per 1 maart 2010)

Zie ook Youtube, Twitter, Facebook

Annoying thing
Berichten: 18
Lid geworden op: 6 dec 2004 20:21
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Annoying thing »

Hai Robert,

Eh verdiept? ik heb zowat alles wat met de type's te maken heeft die ik op t oog heb gelezen.

Ik heb zelfs even op papier de maten van de verschillende type's getekend incl. de schermgrote's.
En moet toegeven die Quest is idd aan de kleine kant.

Bij de tcn club heeft er een lid 1 aangeschaft incl. de TT houder dus zit met smacht op zijn en haar bevindingen te wachten hoe deze bevalt.
En naar wat ik zo her en der heb gelezen is dat zowel TT als Ram bezig zijn met de motorbevestiging voor zowel stroom als oortje.

Maar ik begrijp uit je reply dat jij de 276c niet als voorkeur hebt voor op de motor?

En idd zodra mijn keuzes wat specifieker worden wil ik/wij afreizen naar het verre oosten :wink: om daar die r 1200GS te zien :lol:

Groet uit Hellevoet
AfricaTwin met een 276C

Gebruikersavatar
++ Lex ++
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
Berichten: 16618
Lid geworden op: 2 mei 2004 11:56
Locatie: Mellieha, Malta

Bericht door ++ Lex ++ »

Volgens mij heeft Elsinga gewoon even vergeten de 276C te noemen.

Er is een belangrijke groep motorrijders die deze op de eerste plaats zet, in het bijzonder wegens de uitgebreidere off-road mogelijkheden en voor het vastleggen van een lange rit (veel meer tracklogpunten).

Het voordeel van de 2610 is de snellere en meer intuïtieve bediening.

Gebruikersavatar
yzf1kr
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
Berichten: 1600
Lid geworden op: 2 jun 2004 08:06
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door yzf1kr »

Annoying thing schreef:Maar ik begrijp uit je reply dat jij de 276c niet als voorkeur hebt voor op de motor?
Als je internationaal op alle forums kijkt is op dit moment de 276c veruit het populairst onder de motorgebruikers.
Voorheen was de 2610 populair, maar met de komst van de 276c is dit verandert, er zijn zelfs mensen die de 2610 hebben ingeruild voor een 276c.

MAAR

Hier in nederland heeft men de Perfectpilot (2610+add-on) ontwikkeld waardoor de onhandigeheden van de 2610 op de motor zijn weggewerkt.

De 2610 zonder add-on is naar mijn mening ongeschikt voor op de motor, dus blijft voor jouw de keuze 276c of Perfect Pilot.

Maar gezien jouw type motor denk ik dat je het beste voor de 276c kan gaan.
www.schattbachgut.com
www.thijsopreis.com
"Dyslectisch... ik ..... neuh, hoe kmo je ebrij."

Gebruikersavatar
elsinga
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
Berichten: 10102
Lid geworden op: 8 jun 2004 15:00
Locatie: N52 55.981 E5 51.058
Contacteer:

Bericht door elsinga »

Ik was inderdaad de 276C even vergeten... sorry... :oops:
Supportvragen graag in het forum, niet per PM of e-mail!

Robert Elsinga =8- ) - (ex) GPS-V, Quest 1, Zumo 660, Montana 650t
(part-time Waypoint adviseur per 1 maart 2010)

Zie ook Youtube, Twitter, Facebook

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
Berichten: 24525
Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
Contacteer:

Bericht door Hans Vaessen »

Inderdaad: in verschillende landen, m.n. Duitsland 'scoort' de 276 op de motor hoger dan de 2610. Inmiddels zijn er echter ook in Duitsland verschillende dealers die onze Perfect Cradle aanbieden en merken zij dat de balans daardoor naar de Perfect Pilot omslaat.

Wat voor jouw toepassing het beste toestel is, is lastig:
In eerste instantie neig ik inderdaad naar de 276, vanwege de off-road mogelijkheden en het aanzienlijk grotere trackgeheugen.
Maar gezien het aantal kilometers vermoed ik grote afstanden en kon kaartgeheugen wel eens een grote rol spelen. Dan zouden we mogelijk toch weer op de Perfect Pilot uitkomen.... De Quest zal om die laatste reden mogelijk afvallen als optie.

Advies: bepaal waar je prioriteit ligt.
Groeten uit Rectum,
Hans

Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp

Annoying thing
Berichten: 18
Lid geworden op: 6 dec 2004 20:21
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Annoying thing »

Kijk hier hebben dus wat aan :D

Alvast allemaal bedankt voor jullie input omtrent mijn vragen.

Ben er idd nog niet helemaal uit maare de keuze zal denk ik gaan tussen de 276C en de Perfect Pilot.
De Quest is nog niet helemaal uit beeld maar die wil ik eerst eens in t echt zien en dan met name de helderheid en "kijkbaarheid" op mijn motor vanwege het kleinere scherm[pje].

Even nog een verduidelijking van mijn kilometer gedrag.
Het meeste is gewoon woon/loonslaaf verkeer :?
Daarnaast is het dan vacantie verkeer die gemiddeld zo'n 3 a 4000 km bedraagt.
En natuurlijk niet te vergeten de toertochten met de TCN club :lol:

Dus zekers op het vlak van het registreren en later thuis weer uitlezen van de route[tracklog is dat geloof ik] heb ik nog twijfels.

Ook las ik dat je wat dieper moet "graven" in de 276C voor de voor mijn [motorgebruik] bedoelde menu's en dat de PP2610 wat meer hufterproof is daarin 8)

Je ziet er blijven nog een paar puntjes over om over na te denken.
En die gebruik ik dan maar om al mijn bonussen en eindejaars uitkeringen bij elkaar te schrapen :cry:

Maar als dat gebeurd is komen we zekers een keer naar Notter toe.

Groet Eric uit Hellevoet.

ps; Hans,
Ik las dat jullie ook naar de beurs gaan in maart volgend jaar,komt daar ook dan bv een hele leuke beursaanbieding? :wink:
AfricaTwin met een 276C

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
Berichten: 24525
Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
Contacteer:

Bericht door Hans Vaessen »

Ik heb de indruk dat het voor jou toch de Perfect Pilot gaat worden...

Over de beurs: we verkopen op de beurzen niet, maar staan daar vooral om uitleg en demonstraties te geven; geen beursaanbiedingen dus....
Groeten uit Rectum,
Hans

Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp

Annoying thing
Berichten: 18
Lid geworden op: 6 dec 2004 20:21
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Annoying thing »

Hoi Hans,

Nooit geschoten is altijd mis , althans dat heb ik zo geleerd :wink: dus vandaar mijn vraag.

Enne welke het gaat worden??
We komen in het nieuwe jaar wel een bakkie halen op de motor en dan mag je ons alle voors en tegens eens uitleggen 8)
Want zelf hebben we nog niet zoiets van, ja die word het.

Eric

Groet uit Hellevoet
AfricaTwin met een 276C

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
Berichten: 24525
Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
Contacteer:

Bericht door Hans Vaessen »

Dan denk ik inderdaad dat het bekijken in de praktijk de doorslag zal moeten geven; je bent van harte welkom!
Groeten uit Rectum,
Hans

Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp

Gebruikersavatar
yzf1kr
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
Berichten: 1600
Lid geworden op: 2 jun 2004 08:06
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door yzf1kr »

Annoying thing schreef: Ook las ik dat je wat dieper moet "graven" in de 276C voor de voor mijn [motorgebruik] bedoelde menu's en dat de PP2610 wat meer hufterproof is daarin 8)
Ik ken de 2610 niet, maar in de 276c hoef je echt niet "ver te graven". Met touchscreen zal het wel allemaal wat eenvoudiger gaan, op de motor zal je dat ook niet gebruiken, en met de perfect pilot zal je ook alle menu's moeten doorbladeren.net zoals bij de 276c.

In de 2610 gaat goedkoper/meer geheugen, maar het lijkt er op dat je in de 276c meer routes kan opslaan ( en dat geheugen niet uit te breiden).
Laatst gewijzigd door yzf1kr op 10 dec 2004 06:52, 1 keer totaal gewijzigd.
www.schattbachgut.com
www.thijsopreis.com
"Dyslectisch... ik ..... neuh, hoe kmo je ebrij."

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
Berichten: 24525
Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
Contacteer:

Bericht door Hans Vaessen »

Het verschil in bedieningsgemak heeft vooral te maken met het touchscreen. Maar de 276 kent een aantal extra opties, m.n. voor maritiem gebruik, en dat levert op dat enkele op de weg meergebruikte functies iets minder 'dichtbij' zitten.
Het meest sprekend voorbeeld is het bijstellen van het volume; bij de 2610 letterlijk een druk op de knop, bij de 276 als sub-menu-optie.
Groeten uit Rectum,
Hans

Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp

AS
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 nov 2004 22:43
Locatie: Zwolle

Bericht door AS »

yzf1kr schreef:In de 276c gaat goedkoper/meer geheugen....
Zou z'n onderschrift dan toch niet kloppen?! :)
Hier had dus neem ik aan moeten staan: in de 2610 gaat goedkoper/meer geheugen ....
Groet,
AS
PP 2610 red

Gebruikersavatar
yzf1kr
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
Berichten: 1600
Lid geworden op: 2 jun 2004 08:06
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door yzf1kr »

AS schreef:
yzf1kr schreef:In de 276c gaat goedkoper/meer geheugen....
Zou z'n onderschrift dan toch niet kloppen?! :)
Hier had dus neem ik aan moeten staan: in de 2610 gaat goedkoper/meer geheugen ....
Oeps ... aangepast
www.schattbachgut.com
www.thijsopreis.com
"Dyslectisch... ik ..... neuh, hoe kmo je ebrij."

Gesloten

Terug naar “Forum-leden stellen zich voor”