De Quest is oorspronkelijk ontwikkeld als een concurrent voor met name de Tomtom en Navman systemen. Hierdoor is het gebruik en de bediening voornamelijk gericht op straatgebruik.Margriet schreef:
@ Haaje:
Hoezo is de Quest meer op straatgebruik gericht dan de 276c - waar moet ik dan aan denken; heeft dit met gebruiksgemak te maken?
De 276c was oorspronkelijk door Garmin op de markt gebracht als marine toestel. Maar de grote populariteit onder de motorrijders (met name in de VS) heeft Garmin de doelgroep doen bijgestellen, en met een nieuwe firmware de wegnavigatie op het niveau van de 2610 gebracht.
De track mogelijkheden zijn vele malen uitgebreider als die van de Quest, en tracks zijn zeker op off-road gebied zeer populair.
Daarnaast heeft de 276c doordat het een marine toestel heeft een aantal navigatie functies die de Quest niet heeft. En dat zijn voornamelijk zaken die handig zijn als men niet in een rechte lijn naar het doel kan rijden.
Over de montage:
Ik zie veel mensen met een F650GS die de GPS achter een verhoogd ruitje boven de cockpit monteren.
Bijvoorbeeld:

Daar past ook wel een 276c
PS: Word het niet eens tijd om dit topic in "Op de motor" te plaatsen
