Geen snelheidsboetes meer...

De GPS-Stamkroeg "in de ban van HET DING" is er speciaal voor minder- en totaal-niet-serieuze GPS-babbel.
Have fun!
Plaats reactie
Vonne
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Geen snelheidsboetes meer...

Bericht door Vonne »

Tja, dankzij de SP2610.... :lol: :lol: :lol:

Even wat uitleg: ik ben een snelle rijder, jajaja ik weet het, 120 k/u is het maximum maar mijn cabrio rijdt nu eenmaal lekkerder bij 150 k/u dus dat betekent de nodige bonnen per jaar.
Sinds ik de 2610 heb rij ik op de snelweg niet langzamer maar in onbekende steden wel degelijk! Als ik met de GPS moet rijden omdat ik de weg niet weet gebeurde in het begin regelmatig dat ik enkel luisterde naar de stem.
Echter.... als mijn "juf" nog aan het praten was, was ik de weg die ik eventueel rechts of linksaf moest al voorbij, zo ook als er 2 snel op elkaar volgende acties uitgevoerd moesten worden ging het geheid fout.
Ik heb geleerd om in een stad of buitenwijk langzamer te rijden, dat scheelt een hele hoop "route herberekenen"... ik kijk nu ook netjes naar de pijl op het scherm en de "juf" mag uitspreken... :oops: :oops:

Alleen een korte afstand al rijdend inschatten (hoever is 150 mtr????) daarmee heb ik nog steeds moeite! :? :?

Krummel
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Krummel »

Dus kunnen mijn kinderen veilig oversteken in de jouw onbekende steden, nu nog even uitvinden welke dat zijn :evil:

Vonne
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Bericht door Vonne »

Krummel schreef:Dus kunnen mijn kinderen veilig oversteken in de jouw onbekende steden, nu nog even uitvinden welke dat zijn :evil:
Zoalng ze oversteken op een zebrapad, en/of netjes wachten tot het groen is mogen ze, in iedere voor mij onbekende stad, oversteken :D :D
Is er niks in de buurt dienen ze gewoon links, rechts, links (of was het andersom???) te kijken! Bovendien helpen die drempels je tegenwoordig ook wel van het snelle rijden af... :twisted:

MrSuzuki
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door MrSuzuki »

Vrouw achter t stuur...... :P

onmogelijkhier
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Bericht door onmogelijkhier »

Alleen een korte afstand al rijdend inschatten (hoever is 150 mtr????) daarmee heb ik nog steeds moeite!
Mijn SP3 geeft de nog af te leggen afstand netjes op het scherm, doet de 2610 dat niet???
Wat kan ik hier achterlaten oh ja www.deauville.nl
Garmin SPIII - 2610 - Zumo 500

Vonne
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Bericht door Vonne »

onmogelijkhier schreef:
Alleen een korte afstand al rijdend inschatten (hoever is 150 mtr????) daarmee heb ik nog steeds moeite!
Mijn SP3 geeft de nog af te leggen afstand netjes op het scherm, doet de 2610 dat niet???
Jawel hoor de 2610 doet dat ook, maar als ik enkel luister en op een dubbel kruispunt linksaf moet dan moet ik "gokken" welke linkse afslag ik moet hebben. De GPS neemt denk ik het midden van de weg als meetpunt. In een stad heb ik er nog wel eens moeite mee. Minder geldt dit bij de afslagen op de snelweg. Zou ik doorrijden tot het "0"-punt dan zou ik een slinger van jewelste moeten maken om alsnog de af-/oprit te nemen.
En de ANWB-borden staan er ook niet voor niks... :D
En hoe meer je de GPS gebruikt hoe beter je hem (!) leert kennen! 8)
Bovendien kijk ik nu ook veel meer op het schermpje dan in het begin, en zie met een snelle blik hoe de situatie is!

onmogelijkhier
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Bericht door onmogelijkhier »

Bij mij is het zo dat las truusje iets zegt, ik altijd even op het scherm kijk.
Het komt wel eens voor dat zij zegt links af en dat ik in werkelijkeid, en ook op het scherm, rechts af moet.
Heel soms wil ze leuk zijn en zecht dan op een viaduct dat ik links of rechts moet, dan hoef ik niet op het scherm te kijken, maar roep gewoon terug, blond vandaag?
Wat kan ik hier achterlaten oh ja www.deauville.nl
Garmin SPIII - 2610 - Zumo 500

Plaats reactie

Terug naar “De GPS-Stamkroeg”