Is het mogelijk om de cachecoördinaten in Basecamp te wijzigen die opgeslagen staan in mijn Oregon?
Als ik een mysteriecache stuur naar mijn Oregon staan daar de fictieve coordinaten van de maker. Het zou prettig zijn als je de coördinaten bij de cacheeigenschappen kan vervangen door coördinaten die na oplossing van de puzzel heb verkregen. Nu doe ik dit middels het aanmaken van een extra Wp. Handiger zou het zijn dit bij de opgeslagen cache te wijzigen, zodat je gelijk vanuit de cachepictogram van de Oregon kan navigeren.
cachecoordinaten wijzigen in basecamp
Als mij niet vergis is dat niet mogelijk, indien je de geocache er ook als geocache opzet.
Zelf maak ik gebruik van GSAK. Hierin kan je wel de coördineten aanpassen zoals je wilt en dan de geocache met nieuwe coördinaten naar je GPS verzenden.
GSAK heeft mijn ogen ook nog andere voordelen, dus wellicht ook voor jou.
Haiwatta
Zelf maak ik gebruik van GSAK. Hierin kan je wel de coördineten aanpassen zoals je wilt en dan de geocache met nieuwe coördinaten naar je GPS verzenden.
GSAK heeft mijn ogen ook nog andere voordelen, dus wellicht ook voor jou.
Haiwatta
Haiwatta bedankt voor de tip.
Die mogelijkheid zit ook al in de Oregon, nl. cache inlezen en dan kiezen voor wp-aanmaken en deze vervolgens bewerken. Ik heb dan geen extra programmaatje nodig. Het had leuk geweest als het bij de cacheeigenschappen kon. Dit levert dan wat minder pictogrammen op je display op, wat de leesbaarheid van het kaartje ten goede komt. Wie weet, misschien dat het ooit na een upgrade mogelijk wordt.
Die mogelijkheid zit ook al in de Oregon, nl. cache inlezen en dan kiezen voor wp-aanmaken en deze vervolgens bewerken. Ik heb dan geen extra programmaatje nodig. Het had leuk geweest als het bij de cacheeigenschappen kon. Dit levert dan wat minder pictogrammen op je display op, wat de leesbaarheid van het kaartje ten goede komt. Wie weet, misschien dat het ooit na een upgrade mogelijk wordt.
Zowaar een mogelijkheid gevonden. Je kunt het cachebestand met Wordpad openen en aldaar de coördinaten overschrijven. Dit moet weliswaar in decimale opmaak. Deze zijn makkelijk te generen met de link Andere conversies dat direct achter de coordinaten van de cachepagina staat.
Als je deze link activeert dan heb je de mogelijkheid om de coordinaten met de optie Change Waypoint te wijzigen zodat deze in verschillende opmaak wordt weergegeven. (Ik had gehoopt dat via de optie Change Waypoint de coordinaten op de hoofdpagina tijdelijk gewijzigd kan worden, dit is echter niet het geval). Al met al toch nog een beetje omslachtig. Voorlopig toch maar een extra wp aanmaken. Wie weet ondekt iemand toch een eenvoudigere oplossing.
Als je deze link activeert dan heb je de mogelijkheid om de coordinaten met de optie Change Waypoint te wijzigen zodat deze in verschillende opmaak wordt weergegeven. (Ik had gehoopt dat via de optie Change Waypoint de coordinaten op de hoofdpagina tijdelijk gewijzigd kan worden, dit is echter niet het geval). Al met al toch nog een beetje omslachtig. Voorlopig toch maar een extra wp aanmaken. Wie weet ondekt iemand toch een eenvoudigere oplossing.
Met GSAK is het mogelijk om het daadwerkelijke coördinaat van de cache aan te passen. Je krijgt dus niet een cache met een extra waypoint, maar een cache met aangepast coördinaat.remond schreef:Die mogelijkheid zit ook al in de Oregon, nl. cache inlezen en dan kiezen voor wp-aanmaken en deze vervolgens bewerken.
Tevens is het mogelijk childwaypoints toe te voegen en aan te passen.
Ik ben nogal gecharmeerd van GSAK. Het doet alles wat ik wil en meer. En het doet ook wat jij vraagt.