Hoe tracks in Edge 800 zetten?

De opvolger van Mapsource
Plaats reactie
_Niels_

Hoe tracks in Edge 800 zetten?

Bericht door _Niels_ »

Ik ben een ervaren EtrexVista/Mapsource gebruiker en beschik sinds kort ook over een Edge800/Basecamp.
Als ik naar een nieuw gebied ga was ik gewend om wat track van vrienden te krijgen of te downloaden, deze te combineren in een gpx of gdb file en deze allemaal in een keer met Mapsource naar de Etrex te sturen.
Blijkbaar moet dat met de Edge 800 anders, want als ik dat op dezelfde manier probeer, missen er tracks.
Het is me uiteindelijk gelukt om ze op de Edge te krijgen door door per track (in afzonderlijke gdb files) naar de Edge te sturen en het apparaat vervolgen te controleren of de track er op staat. Dat lukt maar deze komt als een .fit file in de map Garmin\Courses te staan. Nogal omslachtig als het om meerdere tracks gaat.
Is er een betere manier?
Ik heb ook met Basecamp geprobeerd om de tracks te importeren en op de Edge (in het device geheugen, niet op de SD) te zetten en op het scherm lijkt dit te lukken, maar na loskoppelen en aanzetten van de Edge blijkt dat toch niet zo. Hoe kan dat?

Scheurneus
Locatie: Leusden, bij u thuis (Privé les) of op afstand (GPS Helpdesk)
Contacteer:

Re: Hoe tracks in Edge 800 zetten?

Bericht door Scheurneus »

De Edge is nog zo nieuw dat BaseCamp het nog niet goed ondersteund (wel in nieuwe versies, zie beta BC)
En in MapSource zou je kunnen proberen via Opslaan Als in GPS of TCX formaat en dan plaatsen in de folder \garmin\NewFiles\

TCX heeft de voorkeur. Edge converteert ze naar .FIT en andere folders. Waarom .FIT .... tsja dat is door Garmin de gekozen technologie die ze ingekocht hebben om het zelf niet te ontwikkelen.

De Edge 800 en Forerunner 601 zijn de toestellen die met deze nieuwe techniek werken. De ouder series zoals Edge 605/705 en Forerunner 401 werken nog alleen met TCX formaat.

FIT en TCX zijn bestandsformaten met Fitness kenmerken.
Marco :)

Meridian Platinum, GPS[map]60, 62st, Dakota20, Edge 605, 800, 3de Zumo660, Rider3, Montana 650, I-gotU GT-120

Zie ook mijn eigen kennisforum.

goos
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Re: Hoe tracks in Edge 800 zetten?

Bericht door goos »

Gister heb ik ook iemand zitten helpen met een nieuwe Edge800. In eerste instantie zelfde probleem.
Ik kwam er al vlug achter dat het onvolprezen WINGDB3 van 'edward' (www.sackman.info) ook hier dé oplossing biedt.
De nieuwere wingdb3 versies lezen keurig .fit bestanden in en je kunt prima tracks of routes naar de edge sturen.
groet, Goos

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Windows”