Birdseye kaarten erg vaag

De opvolger van Mapsource
Plaats reactie
twodutch

Birdseye kaarten erg vaag

Bericht door twodutch »

Gisteren heb ik Basecamp gedownload. Versie 3.1.3. en heb gelijk een abonnement genomen voor 25 euro om birdseye foto's in de gps (Dakota 20) te zetten.
Ik heb een geregistreerde versie van topomap Benelux. Als ik birdseye beelden van een plek in Nederland opvraag, komt dat wel binnen, maar het beeld in basecamp is vaag. Ook als ik het beeld in de gps zet is het erg vaag.
Voorbeeld: Een gedeelte van Amsterdam heb ik in de gps gezet, en de gebouwen zoals het paleis is alleen maar een vaag, grijs vierkant.
Als ik een birdseye beeld opvraag, gaat ie naar producten zoeken, en er verschijnt dan "Birdseye satelite imagery subscription". Dan klik ik op volgende en de geselcteerde kaart/beeld wordt gedownload.
Zoals hierboven beschreven krijg ik vage beelden binnen. De resoltie in basecamp staat op hoogste, en ook in de gps staat de resolutie op hoog.
Wat doe ik fout? of heb ik een verkeerd abonnement? Moet ik nog ergens iets instellen?

splashy
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Re: Birdseye kaarten erg vaag

Bericht door splashy »

Sommige plekken zijn niet mooi (doelbewust) andere plekken hebben wolken en een heleboel is mooi scherp, maar het is nooit een echte Gps kaart.
Ik persoonlijk vind het resultaat tijdens buiten gebruik van sat maps nogal tegenvallen eerst zie je alleen maar bossen of bv huizen, zoom je in zie je een weg of pad, maar dat weet je al want daar ben je dus.

Je kan ook mobile atlas creator proberen, dat vangt mogelijk de vage gebieden op.
Uitleg

Bron: http://youtu.be/m4exhu4EThE
Als je Gps niet doet wat jij wil, verander dan niet meerdere dingen tegelijk.
Niet je Gps formatteren!!! Zorg dat je altijd een backup van je Gps hebt
GPS75 (1993), 12XL, Nuvi 3760, Oregon 600, Sam. Galaxy S4 S5, Samsung Tab P7500 3G

Jacob_Bax
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Bericht door Jacob_Bax »

twodutch schreef:Dan klik ik op volgende en de geselcteerde kaart/beeld wordt gedownload.
Kijk eens hoe groot de download zou moeten zijn, en hoe groot hij daadwerkelijk is.
De laatste dagen geef ik downloads op van 200MB en wat ik krijg is 3 tot 4 MB.
Ik geef op "hoogste detail", de download die ik krijg is in de grote van een "standaard detail"

Over een paar dagen loopt mijn abonnement af, als dit zo blijft neem ik geen nieuwe.
Het is heel leuk die luchtfoto's op de gps, maar zo belangrijk is het nu ook weer niet dat ik er meer dan 25? euro voor over heb.
Garmin GPS12, GPSmap 60CSx, eMap, GPSmap 78s, 2xStreetpilot III colormap Streetpilot 2610, Virb, Virb Ultra 30,
OSM
Het licht aan het eind van de tunnel kan ook de trein zijn.

twodutch

Bericht door twodutch »

Hoi Splashy,
Bedankt voor de tip. Ik heb mobile atlas creator gedownload. Lekker gratis, alleen kan ik geen kaarten van Google Earth maken.
Deze optie zit er niet (meer) in. Nu zoeken naar een versie die dit wel ondersteund.

splashy
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door splashy »

zal kijken of ik een oude versie kan vinden.
Als je Gps niet doet wat jij wil, verander dan niet meerdere dingen tegelijk.
Niet je Gps formatteren!!! Zorg dat je altijd een backup van je Gps hebt
GPS75 (1993), 12XL, Nuvi 3760, Oregon 600, Sam. Galaxy S4 S5, Samsung Tab P7500 3G

keesm
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door keesm »

Als ik op de site kijk kun je de laatste versie alleen nog gebruiken met Openstreetmap. In het forum van Mobac staat de uitleg. Vanaf versie 1.9 beta geldt dit.
Ik heb nog versie 1.8 als download (zip-bestand) op mijn PC staan. Wie deze wil hebben moet maar even zijn/haar mailadres via Pb doorgeven.
Gr.
Kees

twodutch

Bericht door twodutch »

Splashy heeft mij een oudere versie gestuurd. Ga vanavond kijken of deze wel werkt met Google Earth.
In ieder geval bedankt voor de hulp.

Jacob_Bax
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Bericht door Jacob_Bax »

Wat de birdseye beelden betreft, vermoedelijk hebben ze de oorzaak gevonden, en ze werken aan een oplossing.
Heb toch weer een nieuwe abbo genomen :roll:
Garmin GPS12, GPSmap 60CSx, eMap, GPSmap 78s, 2xStreetpilot III colormap Streetpilot 2610, Virb, Virb Ultra 30,
OSM

Jacob_Bax
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Bericht door Jacob_Bax »

Ze hebben het idd gevonden, en het werkt weer in hoogste detail.
Ben nu Assen aan het downloaden, 232MB 15000+ images.
OSM

Jacob_Bax
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Bericht door Jacob_Bax »

Nou, het is nog geen succes, de beelden laden goed maar het resultaat op de 78s is foto's met een huizenhoog contrast(?)
Het kan echter ook aan de nieuwe firmware liggen.

Zie http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=89&t=34308&start=60
OSM

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Windows”