een halve oplossing dus.... Wel grappig. Ik heb een route door de Eifel gemaakt (ca 1800km) voor hopenlijk volgende week

Op de "oude" manier. Barstensvol noninformatie. Het is een aardige gigaklus om alles om te batterijen, maar mijn routedelen worden allemaal vlagloos. Nadat ik een deel heb omgevlagd, gaat deze de ZUMO 500 in. En controleer ik met "preview" hoe vlagloos deze is. Nog vlaggen, beter bekijken in BC. Ja met honderden viapunten verspreid over ca 8 route delen een aardig klusje.
Maar goed, ik zie de vlaggen dus niet. Ga er dan ook vanuit dat ik ze ook niet hoor

En ben daarom ietwat verrast dat jij wel de vlaggen ziet, maar niet hoort. Trouwens wordt er nu nog ingezoomd bij het naderen van een tussenpunt? Ook dat vond ik altijd ergerlijk...
Tussen haakjes, ik vind de volgende "ontvlag methode" redelijk werkbaar:
met alt-option verplaats ik het oude zichtbare punt een klein stukje tegen de rijrichting in; (<100m)
verplaats mijn cursor naar de route. Druk alt-option in op een routeplek waar geen viapunt ligt, Sleep deze naar de plaats waar het vorige viapunt net is weggehaald (aannemend dat deze op een splitsing etc lag). en klaar. Zo wandel ik mijn hele routedeel af. Dus alle te vervangen punten zijn herkenbaar doordat ze heel dicht bij elkaar liggen, waarbij de tweede op een splitsing/kruising/etc ligt. Van al deze duo's moet het eerste (volgens rijrichting) verwijderd worden.
Nu CMND-I: vink "laat punt zien op centrum kaart" en wandel door de viapunten. Elke eerste punt van twee opvolgenden krijgt een delete om de oren.
Nadeel van BC is dat na de eerste delete er alleen nog rechte strepen van viapunt naar viapunt zichtbaar zijn. Hoe de route loopt is vaak uitermate lastig te zien (althans, bij die kronkelende massa die ik meestal maak).
Uiteindelijk het informatie window weghalen door het rode knopje links boven in te drukken en de route wordt opnieuw berekend. Hierna toch nog even een visuele inspectie doen om te controleren dat geen verkeerde punten zijn weggehaald...