ik bedoel dat ik een basemap zie als ik ctrl+g doe, niet doorschijnend door de fietskaart.
Op jouw plaatje (die van je vorige bericht) zie ik toch wel de wegen uit de basemap er doorheen lopen...keesm schreef:Alleen zie ik de basemap op de osm-kaart zelf er niet doorheen.
Als ik het zo zie, niet echt naar mijn mening (maar dat is ook niet zo raar omdat het om een globale basemap gaat)keesm schreef:Sluit wel mooi op elkaar aan overigens.
Dat kan inderdaad niet als je een kaart links geselecteerd hebt. Je kunt deze kaarten trouwens ook gewoon in het keuzelijstje in je menubalk kiezen.keesm schreef:Ik merkte op -in ieder geval bij de ofm - dat ik geen waypoints, routes e.d. kon maken via "Nieuw".
Nu ik goed kijk denk ik dat je gelijk hebt. Basemap staat niet zo veel dus daar vergis je je snel in. Ik had e.e.a. nog vergeleken met de kaart die op de pc staat en dacht niets van de Basemap te zien.JaVaWa schreef:Op jouw plaatje (die van je vorige bericht) zie ik toch wel de wegen uit de basemap er doorheen lopen...
Vergelijk het maar met je tweede plaatje.
Ik vond van wel, maar dat kwam waarschijnlijk dat basemap toch transparant doorloopt op de OFM. Plaatjes hierboven (Nieuweschans OFK) laten zien dat er verschil is. Heb je gelijk in.JaVaWa/keesm schreef:Keesm: Sluit wel mooi op elkaar aan overigens. JaVaWa: Als ik het zo zie, niet echt naar mijn mening (maar dat is ook niet zo raar omdat het om een globale basemap gaat)
Dat zal mijn onbekendheid met Basecamp wel zijn. Inderdaad wel in keuzelijstje. Echter staat kaart ook op PC dan staat 2 keer hetzelfde in keuzelijstje en is het even goed zoeken welke is welke.JaVaWa/keesm schreef:Keesm: Ik merkte op -in ieder geval bij de ofm - dat ik geen waypoints, routes e.d. kon maken via "Nieuw". JaVaWa: Dat kan inderdaad niet als je een kaart links geselecteerd hebt. Je kunt deze kaarten trouwens ook gewoon in het keuzelijstje in je menubalk kiezen.
Klopt, is niet handig. Echter: als je kaart toch al op je computer staat hoef je deze exercitie niet te doen, het is alleen relevant voor de kaarten die je niet op je computer hebt staan...keesm schreef:Echter staat kaart ook op PC dan staat 2 keer hetzelfde in keuzelijstje en is het even goed zoeken welke is welke.
keesm melde gisteren dat de kaart zelf goed routeert maar niet meer als je buiten de kaart op de basemap komt. Ik heb gisteren ook getest met de OnRoute fietskaart met Ms op 0 en hij routeert keurig (ik had geen basemap die buiten de kaart kwam)openfietsmap schreef: Edit:
Ik heb er nog niet op gelet maar klopt het dat de 'gehackte' gmapsupp's niet routeerbaar (in Basecamp - vanaf SD kaart) zijn? Of heb ik teveel aan het systeem gerommeld?