Maar ik word daar niet echt gelukkig van.
Natuurlijk ook de instructie-video’s van Waypoint op YouTube bekeken.
Ik ondervind de volgende problemen:
1) Na het opstarten van Basecamp moet steeds de zoekfunctie worden geïnstalleerd. Op mijn toch redelijk uitgeruste laptop duurt dat tenminste 1 minuut. Blijkbaar is dit onderdeel niet geïntegreerd in de basissoftware. Kan dit niet anders Garmin?
2) Zoeken naar adressen is echt hopeloos. Als ik niet de exacte spelling, die Garmin gebruikt invoert, dan vindt ik niets. Er wordt zelfs geen lijstje met mogelijke hits getoond, zoals ik dat wel in Map Source krijgt. Dus is het vaak zoeken naar de spreekwoordelijke speld in de hooiberg.
3) Met regelmaat wordt ook de foutmelding, dat een foutieve locatie is ingegeven getoond. Zeer irritant.
4) Indien ik van de mogelijkheid gebruik maak om een adres te zoeken en dan in het veld naast NABIJ een plaatsnaam invult, krijg ik regelmatig niets te zien. Ten eerste gebeurt dit sowieso als ik na het invullen van de plaatsnaam een <Enter> geef. Blijkbaar ziet BC dit als een extra karakter, hoewel het bij de meeste programma's het afsluiten van een zoekterm is. Ten tweede lukt het wel als ik de naam een tweede of een derde keer ingeef. Dan verschijnt het venster met mogelijke opties. Ook hier geldt weer, dat ik de plaatsnaam volgens de Garmin spelling dient op te geven, anders gebeurd er niets.
5) Een tussenpunt in de route verwijderen. Als ik dit doe, dan verdwijnt soms de rest van de route. Als ik dit negeer en vraag de route opnieuw te berekenen dan staat toch de gehele route goed op de kaart. Irritant!
6) Een tussenpunt verwijderen door op het punt rechts te klikken (zoals bij Map Source) werkt niet. Verwijderen kan wel, maar is hierdoor zeer omslachtig
7) Contoleren of de waypoints/tussenpunten goed op de weg staan, is zeer bewerkelijk.Na het punt te hebben gecorrigeerd, springt de lijst met routepunten weer terug naar het begin. Dus moet ik de hele lijst weer doorlopen om het volgende te corrigeren punt te vinden. Vooral voor het gebruik van motortoertochten met veel tussenpunten een zeer tijdrovende klus. Kan dit niet anders?

Voorlopig redenen genoeg om me maar bij Map Source te houden. Wel is de uit te printen routerol wel een sterke verbetering t.o.v. MS
Misschien doe ik wel het nodige fout. Als iemand mij daarbij kan helpen, dan hoor ik het graag.