Op dit moment ben ik mij aan het oriënteren i.v.m. de aanschaf van een gps. Het forum heeft mij daarbij prima geholpen, maar ja, jullie raden het misschien al, eruit ben ik nog niet.

De gps wil ik gaan gebruiken voor op de motor, in de auto en ik zou hem willen gebuiken bij het wandelen. Daarbij ben ik verschillende interessante gps apparaten tegengekomen: de Garmin 2610 (hoewel ongeschikt voor wandelen), de Garmin 276C, de Garmin Quest.
Op dit moment ligt mijn voorkeur bij de 276C, hoewel ik mij ook goed kan voorstellen dat de uiteindelijke oplossing een combi wordt, bvd een 2610 en met een etrex of zo.
De keuze hangt onder meer af van of mijn laptop, een Apple Powerbook, met de software om kan gaan en of de laptop de gps ziet. Uit de verhalen van het forum begrijp ik dat dit in combinatie met Virtual PC geen probleem hoeft te zijn, maar dat aan de andere kant Waypoint in Notter hiervoor geen ondersteuning biedt.
In ieder geval zie ik geen problemen voor de 2610 en de 276C, en de Quest zal waarschijnlijk ook wel te benaderen zijn via mijn laptop. De combi oplossing hangt daar ook wel van af.
Ondertussen popel ik om de gps winkel in Notter te bezoeken, uit al de verhalen die ik van jullie hoor, moet dat een hele goeie zijn. De email die ik naar Notter heb gestuurd, bevestigt dat in ieder geval, ik kreeg een uitgebreid antwoord op mijn vraag terug, waaruit de betrokkenheid met de klant onmiddelijk bleek.

Morgen ga ik langs en wil dan de verschillende apparaten eens in de hand te houden om ze verder te bekijken. Dan kan ik ook een beslissing nemen wat het worden gaat en tot aanschaf over gaan.