Courses van edge800 niet zichtbaar in basecamp

De opvolger van Mapsource
Plaats reactie
MRJ
Contacteer:

Courses van edge800 niet zichtbaar in basecamp

Bericht door MRJ »

Forum doorzoeken en Google geeft nog niet het antwoord dat ik zoek, dus toch maar een nieuwe post.

Het vreemde geval wil dat wanneer ik een track maak in Basecamp en deze kopieer naar mijn edge800 deze niet in basecamp zichtbaar is als ik de edge selecteer. Ik heb het idee dat dit na een software update het geval is, maar weet het niet zeker.

Als ik via verkenner naar de edge ga en in de map Garmin\Courses kijk staan ze daar wel.
Maar in Basecamp worden alleen de gereden log registraties uit de map Garmin\Activities getoond.

Niet heel belangrijk zou je zeggen, maar het is nu ook al een paar keer gebeurt dat wanneer ik een track kopieerde vanuit basecamp naar de edge dat deze er niet op stond. En dat is dus niet te controleren zonder de edge aan te zetten.
Ik gebruik de software al heel wat jaren (eerst Mapsource) maar heb dit nog nooit gehad, wellicht heb ik lopen pielen met instellingen ergens, sluit ik niet uit ;).

Omdat het gek is ga je zoeken en het viel mij op dat het mapje van de interne opslag van edge in basecamp "grijs" is, als in van niet schrijfbaar. Terwijl de memory card "gewoon" geel is. In mijn geheugen is dat ook anders dan vroeger. Ook kon ik de locaties op de edge niet wissen via basecamp, maar dat schijnt een bekend fenomeen te zijn en heb ik dus maar via garmin\locations gedaan...

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Moraal van het verhaal:
- waarom zijn mijn courses op de edge niet zichtbaar in basecamp?

Alvast veel dank1

GPS Expert
Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
Contacteer:

Re: Courses van edge800 niet zichtbaar in basecamp

Bericht door GPS Expert »

Omdat BaseCamp dat niet ondersteund.

Garmin Training Center echter wel en Garmin Connect ook.

Vanuit Training Center en Connect zijn de koersen weer te exporteren als GPX en in BC in te lezen. Volgens mij kan JaVaWa RTWtool ook direct de koersen lezen en omzetten naar een track, die via knippen en plakken zo in BC voro Windows te gebruiken zijn (op de Mac even via een bestand).

Als je iets naar de Edge verzend, dan komt dta in de NewFiles folder en de Edge converteert dat zelf naar een activiteit. Laden van koersen gaat het beste in het TCX formaat en ook dat kan RTWtool (of WinGDB3) voor je regelen.
Marco

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.

Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.

MRJ
Contacteer:

Re: Courses van edge800 niet zichtbaar in basecamp

Bericht door MRJ »

Dank voor de reactie.
Eigenlijk wel gek dat BC het niet ondersteund.
BC is toch gemaakt om routes te maken, als je er dan meerdere maakt en naar je Edge stuurt dan wil je toch controleren of dat goed is gegaan?
Ik meen toch vrij zeker te weten dat het 'vroeger' wel zichtbaar was, maar dat zal dan wel in mijn hoofd zijn.
Garmin en software blijft een bijzondere combinatie...
In ieder geval bedankt, hoef ik niet verder te zoeken en denken dat ik het niet goed doe.
Ga de alternatieven eens proberen.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Windows”