zodra ik mijn track omzet naar een route en ga deze vervolgens rijden geeft mijn garmin 800 geen richting meer aan alleen als ik in de buurt ben van een weg.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze ook bij een omgezette track toch de route blijft aangeven
tracks omzetten naar route
Re: tracks omzetten naar route
Een track die bijna niet over wegen gaat kun je niet overzetten naar route. Een route volgt nl altijd wegen. Bij routeerbare topo kaarten ook onverharde wegen, doch altijd wegen.
Ik vraag me af wat voor track je hebt. Als de track niet over wegen gaat, wat geeft hij dan aan? Dwars over velden?
Ik vraag me af wat voor track je hebt. Als de track niet over wegen gaat, wat geeft hij dan aan? Dwars over velden?
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1050 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.
Nee hoor ook over gewone fietspaden geeft de garmin geen richting aan wel zie je de route lopen maar hij laat niet zie wanneer je rechts of links moet,
- Frank
- WayPoint relatie
Welke kaart was actief in Basecamp tijdens het omzetten van track naar route? Zorg in ieder geval dat dit dezelfde kaart is, als je gebruikt in je GPS. Welke kaart is dit trouwens?
Ik heb gemerkt dat bij het omzetten van een track naar een route er soms erg veel routepunten worden gebruikt. Daar kan je Edge ook wel in de war van raken.....
Ik heb gemerkt dat bij het omzetten van een track naar een route er soms erg veel routepunten worden gebruikt. Daar kan je Edge ook wel in de war van raken.....
Groeten,
Frank
BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ
Frank
BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ
- RonalT
- WayPoint relatie
- Contacteer:
De track omzetten naar een route....
Heb je dit al eens meer gedaan? Of reageer je nu op iets wat eenmalig is voorgekomen?
Er kan natuurlijk altijd iets verkeerd gaan, maar ik heb al heel veel tracks omgezet nar routes voor mijn ZUMO en dat is eigenlijk nooit een probleem.
Maar houd wel rekening met kaartversies en dergelijke.
Ik zou zeggen probeer het eens opnieuw en laat weten wat er gebeurd is. Mocht het mis gaan probeer zo duidelijk mogelijk te beschrijven wat je gedaan hebt.
Bv welke kaarten je hebt en welke kaarten je hebt gebruikt bij het omzetten.
Ik lees dat je route-info krijg als e op en vlak bij wegen bent, maar niet als je op fietspaden rijdt. Het zou natuurlijk kunnen dat je CityNavigator (een autokaart) hebt gebruikt bij het omzetten. Die komt niet overeen met een fietskaart.
Dit zou een reden kunnen zijn.
Heb je dit al eens meer gedaan? Of reageer je nu op iets wat eenmalig is voorgekomen?
Er kan natuurlijk altijd iets verkeerd gaan, maar ik heb al heel veel tracks omgezet nar routes voor mijn ZUMO en dat is eigenlijk nooit een probleem.
Maar houd wel rekening met kaartversies en dergelijke.
Ik zou zeggen probeer het eens opnieuw en laat weten wat er gebeurd is. Mocht het mis gaan probeer zo duidelijk mogelijk te beschrijven wat je gedaan hebt.
Bv welke kaarten je hebt en welke kaarten je hebt gebruikt bij het omzetten.
Ik lees dat je route-info krijg als e op en vlak bij wegen bent, maar niet als je op fietspaden rijdt. Het zou natuurlijk kunnen dat je CityNavigator (een autokaart) hebt gebruikt bij het omzetten. Die komt niet overeen met een fietskaart.
Dit zou een reden kunnen zijn.
Groeten, RonalT
Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!
SP2610, Z340, Z550, Z590, XT1, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets
Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!
SP2610, Z340, Z550, Z590, XT1, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets