Ik wil tracks samenvoegen, maar hierbij krijg ik vervelende verbindingsstrepen tussen begin- en eindpunten van verschillende tracks
Is daar een werkbare oplossing voor te vinden (in totaal zal het gaan om zo'n 300 tracks ..)
Tijdens het samenvoegen krijg je een venster met daarin een lijstje van de samen te voegen tracks, in volgorde van samenvoegen. Als je er een selecteert kun je hem hoger of lager zetten. Ook kun je hem omdraaien.
Je kunt op de kaart zien welke je selecteert. Verander het zo dat de verbindingslijnen verdwijnen.
Nu je er zoveel hebt kun je het wellicht beter in MapSource doen. Zorg dat de eerste track de goede richting heeft. Klik "track samenvoegen"-knop, klik op de tweede helft van de eerste track en daarna steeds op de eerste helft van de volgende. Zo rijg je ze als een kralenketting aan elkaar.
Geef Ctrl+Z om het ongedaan te maken als je je vergist.
Overbrengen tussen BaseCamp en MapSource gaat makkelijk en snel met knippen en plakken.
Het probleem is dat het einde van de eerste track op een heel ander plek ligt dan het begin van de tweede track. Als je die gaat koppelen zal er een lange lijn tussen de eerste en tweede track komen.
Groeten, RonalT
Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!
SP2610, Z340, Z550, Z590, XT1, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets
Op die situatie kun je op twee manieren reageren:
1) De rechte lijnen accepteren; je hebt daar nu eenmaal niets beters.
2) Zelf een meer gedetailleerd trackgedeelte tekenen; dat kan als je een kaart hebt en weet hoe het moet lopen.
Alleen is dat in dit voorbeeld niet zo; hier ligt de oorzaak in het feit dat BaseCamp de tracks niet in de juiste volgorde in het samenvoegvenster zet.
Als het om tracklogs uit een toestel gaat, dan zouden ze al in de goed volgorde in het bestand moeten staan. Je zou JaVaWa RTWtool kunnen proberen; die kan ook tracks samenvoegen.