waarom is basecamp zooo traag

De opvolger van Mapsource
petrusmeijer

Re: waarom is basecamp zooo traag

Bericht door petrusmeijer »

Dat draadje betreffende On-Route op Windows 7 heb ik al enige tijd geleden gelezen en al meerdere keren geprobeerd om het op mijn Notebook zonder DVD speler te installeren maar dat lukt echt niet dus na tich pogingen houdt ik het voor gezien en gebruik ik hiervoor mijn oude laptop met WP XP die verder prima opgeruimd is en wat systeem betreft behoorlijk schoon is.
Kawasaki Versys 1000, Zumo XT met Nolan Bluetooth N-com B 602 intercom systeem

jarnoGPS
Contacteer:

Bericht door jarnoGPS »

je kan je windows niet goed schoon houden, als je hem gebruikt vervuilt hij
er zijn wel tools om dit tegen te gaan maar ze kunnen lang niet alles tegen gaan
aangezien jij zegt dat die al 10 jaar oud is word het hoog tijd, is best simpel als je maar zeker weet dat je een goede cd hebt

en als de support afloopt houd niet in dat je hem niet meer kan gebruiken, er komen gewoon geen updates meer voor
windows 7 is het beste alternatief tenzei je wat verstand hebt van pc's of er erg veel tijd in wil stappen dan is linux wel wat maar BS draait hier niet op
edge 800, onroute NL, openMTBmap NL/CZ

jarnoGPS
Contacteer:

Bericht door jarnoGPS »

petrusmeijer schreef:Dat draadje betreffende On-Route op Windows 7 heb ik al enige tijd geleden gelezen en al meerdere keren geprobeerd om het op mijn Notebook zonder DVD speler te installeren maar dat lukt echt niet dus na tich pogingen houdt ik het voor gezien en gebruik ik hiervoor mijn oude laptop met WP XP die verder prima opgeruimd is en wat systeem betreft behoorlijk schoon is.
nog maals een schone laptop waar je windows op hebt staan bestaat niet, wil je een goed systeem houden moet je hem elk jaar opnieuw installeren, kwa snelheid een wereld van verschil

tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door tony rave »

jarnoGPS schreef: 1. best simpel als je maar zeker weet dat je een goede cd hebt
2. als de support afloopt houd niet in dat je hem niet meer kan gebruiken, er komen gewoon geen updates meer voor
3. windows 7 is het beste alternatief
Wel 'off topic' maar toch even,
1. da's krek het probleem, heb ik niet (leverancier is ermee gestopt)
2. ik vrees de mogelijke gevolgen van geen security updates bij gebruik internet
3. heb ik Windows al eens laten onderzoeken; het programma vindt (te)veel vraagtekens, die ook voor mij ??? blijven.
Tegenwoordig zijn het allemaal 'breedbek' schermen, ik heb liever een 3:4 scherm :cry: .
En voor GPS-nav een netto vierkant kaartscherm, heb de positie cursor in het midden staan en Noord boven.

En .. nu is het tijd GPS even te vergeten en het brandstoffilter in de benzinetank van m'n 1150GS te gaan vervangen.
Ж BaseCamp ► route-creatie & databeheer ║ auto-route & track & directe-route ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx, Nokia XR20 Ж

jarnoGPS
Contacteer:

Bericht door jarnoGPS »

tony rave schreef: 3. windows 7 is het beste alternatief
3. heb ik Windows al eens laten onderzoeken; het programma vindt (te)veel vraagtekens, die ook voor mij ??? blijven.
Tegenwoordig zijn het allemaal 'breedbek' schermen, ik heb liever een 3:4 scherm :cry: .
En voor GPS-nav een netto vierkant kaartscherm, heb de positie cursor in het midden staan en Noord boven.
[/quote]

windows 7 werk ongeveer het zelfde als xp, je kan hem zelfs precies het zelfde er uit laten zien en volgensmij ook precies het zelfde laten werken

jarnoGPS
Contacteer:

Bericht door jarnoGPS »

jarnoGPS schreef:
tony rave schreef:
windows 7 werk ongeveer het zelfde als xp, je kan hem zelfs precies het zelfde er uit laten zien en volgensmij ook precies het zelfde laten werken

Blurk
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Blurk »

petrusmeijer schreef: Ik kan nog begrijpen dat Basecamp op mijn laptop met Windows XP service pack 3 met Intell Celeron CPU540 1,86Ghz traag werkt.
Maar op mijn notebook met Windows 7 Home Premium Service pack 1 met Intell Atom CPU N450 1,66 Ghz zou het toch wel redelijk snel moeten werken .
Welke boef heeft jou een 'notebook' verkocht met een Intel (niet Intell) Atom processor? Leuk voor een beetje internetten, maar niet voor CPU intensieve taken. Een dergelijk apparaat heet ook wel een 'netbook'. Hoeveel geheugen zit er eigenlijk in? Zal ook wel veel te weinig zijn.

Jouw oude Celeron instap CPU scoort overigens bijna 2x hoger in CPU benchmarks! Misschien je oude laptop leeghalen, SSD erin en wat extra geheugen en hier W7 op zetten? Of toch maar een andere laptop/PC (Intel i3 MINIMAAL)

http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu ... 40+1.86GHz
http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu ... 40+1.66GHz

Kijk en vergelijk:
http://www.cpubenchmark.net/
http://www.notebookreview.com/
Groeten uit Ypenburg

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Windows”