na een hele tijd zoeken toch maar beslist om een account aan te maken en mijn vraag hier eens te stellen...
Ik heb een probleem net mijn (fiets)route, welke ik heb gedownload van het internet.
Als ik deze .gpx inlees in mijn Basecamp wordt het een track. Aangezien ik graag meldingen wil krijgen tijdens het fietsen als ik ergens af moet, wil ik hier een route van. Dit doe ik via rechtermuisknop - route maken van track.
Dan krijg ik een mooie route (geeft hij roze weer). Ik krijg ook nog de optie om punten te kiezen of Basecamp zelf te laten kiezen. Ik heb beide opties al gebruikt (bij zelf gebruik ik 10000).
Anyway, route komt er, mooi. Nu zie ik, als ik goed inzoom op de route, dat hij soms, in een bocht bijvoorbeeld, de bocht zowat afsnijdt omdat er daartussen geen punt staat. Zoiets als bij een track dus.
Als ik dubbellklik op de route krijg ik alle punten te zien e.d. Het routeprofiel staat op direct, heeft dit er mee te maken?
Goed, als ik het routeprofiel op fietsen zet, dan begint het herbereken en wordt mijn route plots ipv 60km 450 km

Kijk, als ik bepaalde opties heb aangevinkt kan dit (voorbeeld geen verharde wegen), is logisch natuurlijk en ik heb het filmpje in dit forum ook gezien. Wel zet hij de volledige route netjes op de straat (waar hij voorheen wel eens deed "afsnijden").
Als ik dan alle opties bij routeprofiel "fiets" af zet, zou ik denken dat hij dan ook heel de weg herberekent, met heel de route "op de weg te leggen", maar dit gaat niet volledig op. namelijk ook dan stuurt hij me ooit terug op rare manier, om tot slot ook tot een 20km extra te komen.
Hoe kan ik dit vermijden?
Kortom, hoe kan ik zorgen dat mijn gedownloade track, een route wordt zoals de track, maar deze wel volledig de weg volgt (zonder afsnijdingen) en dat hij melding geeft als ik ergens moet afslaan?
Ik vind dit nogal belangrijk aangezien ik zondag naar frankrijk ga, daar wat ga fietsen, en geen zin heb om elke keer in mn scherm moet bladeren als ik van de berg af ga om te zien of ik niet van de route af ben

Graag hulp... Ik weet het niet meer