Geocache PocketQuery geeft caches foutief als gevonden

De opvolger van Mapsource
Plaats reactie
giant hans
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Geocache PocketQuery geeft caches foutief als gevonden

Bericht door giant hans »

Om elke week de laatste stand van zaken te krijgen voor wat betreft gevonden caches laad ik elke week nieuwe pocketquery's naar basecamp. Nu valt het mij op dat niet alle caches weergegeven worden met het gesloten kistje. Een aantal worden weergegeven met het open kistje (Dus als gevonden).
Terwijl ik deze caches niet gevonden heb en ik bij de pocketquery aangegeven heb dat mijn gevonden caches niet in de pocketquery hoeven.
Als ik deze pocketquery's vervolgens naar mijn Oregon 450 stuur komen ze dan ook te staan bij mijn gevonden caches. Dat vind ik dan nog wel logisch.

Hoe kan ik voorkomen dat Basecamp deze caches als gevonden ziet?
Op fiets met Oregon 450 en Kuota kom evo

StefandD
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Re: Geocache PocketQuery geeft caches foutief als gevonden

Bericht door StefandD »

Basecamp is blijkbaar niet zo consequent met PQ's. Vorig jaar is er ook al eens een draadje geweest over iemand die precies het tegenovergestelde probleem had: gevonden caches werden door BC als niet-gevonden gezien.
Over hoe dat te voorkomen heb ik geen idee, ik denk dat het niets eens mogelijk is tot Garmin er eens goed naar kijkt.

Voor je Oregon heb ik wel een oplossing: zet gewoon de PQ buiten Basecamp om op je toestel. Dus de PQ uitpakken en de twee resulterende gpx-bestanden met de Verkenner kopiëren naar de map <Oregon>\Garmin\GPX\.

Overweeg ook eens het gebruik van een beheerprogramma voor caches, zoals GSAK (betaald) of GAPP (gratis). Deze programma's gaan stukken beter met PQ's om en kunnen zelf PQ's voor je binnenhalen en verwerken.

giant hans
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Re: Geocache PocketQuery geeft caches foutief als gevonden

Bericht door giant hans »

Stefan bedankt voor de tip. Het GPX bestand rechtstreeks in de GPS kopiëren gaf bij mij in het verleden problemen met de HTML tags in de tekst. Die werd daardoor onleesbaar.

Dus vandaag nog maar eens die "rechtstreekse" methode getest en bij enkele caches gecontroleerd of de tekst leesbaar blijft. En die blijft leesbaar. Dus daar kan ik voorlopig wel mee uit de voeten.

Blijft echter staan dat het binnen Basecamp eigenlijk wel zou moeten kunnen. Basecamp houdt blijkbaar iets op de achtergrond vast wat het niet zou moeten doen.

Ik zal ook nog eens na je aanbevolen progjes kijken.
Op fiets met Oregon 450 en Kuota kom evo

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Windows”