*Montana 600
* Windows Laptop met I7, 8GB en 256GB SSD (werkt lekker vlot met routeren)
* Android tablet (Asus Transformer)
* 2 Smartphones
* Windows tablet (Dell ST met Win7, gruwelijk traag maar alleen nodig om wat noodzakelijke werkgerelateerde dingen te kunnen doen)
De laatste 2 items hebben natuurlijk niks met navigatie te maken, maar alleen om aan te geven hoeveel zooi je meesjouwt als je met de eigen auto op vakantie gaat (geen kinderen scheelt ook al pakruimte)
De laptop is het grootste en gaat alleen mee voor Basecamp. En Basecamp op Android zou fijn zijn, maar gaat er niet komen ben ik bang.
Nu wil ik laptop en tablet inruilen op een windows tablet. Evt een Lenovo Yoga 2, een ultrabook die het scherm 360° kan laten omklappen zodat je toch een tablet hebt. Die is echter duur (± €1700) en onhandiger als tablet (13,3" en bijna 2 kilo).
Daarom zou een Windows 8.1 tablet wel een uitkomst kunnen zijn.
Maar welke specs zijn belangrijk? Ik merk met het uitzetten van een route wel degelijk verschil of de machine in powersave of power modus staat. Processorsnelheid kan dus wel degelijke verschil maken.
Intern geheugen is nu 8GB, maar ga ik er nadeel van hebben als er "maar"4GB is? Veel tablets/ultrabooks hebben slechts 4GB namelijk.
Opslagcapaciteit is naar eigen smaak, maar is altijd te weinig

Hoor graag jullie ervaringen met Basecamp op machines met lagere specs.
Processor: I7 of is I5 ook al genoeg?
Ram: 4 GB voldoende?