Al geruime tijd ben ik in het bezit van een Zumo 550 met life-time updates.
Echter kan de GPS (sinds een maand of twee) geen enkele satelliet meer vinden.
Een harde reset heb ik al uitgevoerd, de recentste kaarten en firmwire staan erop.
Ook ik ben al langs waypoint leek geweest, die zeiden dat dit toestel in principe niet meer ondersteund wordt.
Weet iemand hoe ik mijn navi weer werkend kan krijgen?
Leg de gps eens op een open plek, met VRIJ zicht naar de hemel, liefst zonder zware regenwolken, voor een minuut of 20 buiten. Zendmasten hoogspanning ed kunnen ontvangst blokkeren.
Niet tussendoor iets tussen hemel en gps laten komen (oppakken of je hoofd) dat verstoort de data ontvangst. Je kan hem wel zodanig leggen dat je op een afstandje naar het scherm kan kijken.
Heb je na 20 minuten nog geen enkele satelliet, is er wat fout in de Gps, van de Zumo weet ik niets, bij oudere Gps modellen is het wel vaak zo dat je je land in kan voeren, mogelijk bij jou ook.
Als je Gps niet doet wat jij wil, verander dan niet meerdere dingen tegelijk. Niet je Gps formatteren!!! Zorg dat je altijd een backup van je Gps hebt GPS75 (1993), 12XL, Nuvi 3760, Oregon 600, Sam. Galaxy S4 S5, Samsung Tab P7500 3G
Lijkt veel van deze site letterlijk overgenomen te hebben, zelfs een deel van mijn onderschrift.
Als je Gps niet doet wat jij wil, verander dan niet meerdere dingen tegelijk. Niet je Gps formatteren!!! Zorg dat je altijd een backup van je Gps hebt GPS75 (1993), 12XL, Nuvi 3760, Oregon 600, Sam. Galaxy S4 S5, Samsung Tab P7500 3G
Ach, alles komt ergens vandaan. Kan me daar niet druk over maken. Bij hem staat het wel netjes bij elkaar
Ben alleen benieuwd of de GPS weer de weg weet te vinden..........
Bedankt voor de reacties, helaas heeft geen van alle genoemde acties tot het vinden van een satelliet geleid.
Hebben jullie nog suggesties hoe ik de zumo weer werkend kan krijgen?
ALS er niet een vaste demo of simulatie modus op zit mag je er vanuit gaan dat er geen eenvoudige oplossingen zijn.
Je kan hem nog openmaken om te lijken of de antenne toevallig los zit, maar verder zal hij door een reparateur bekeken moeten worden.
Mogelijk krijg je een omruilvoorstel van Garmin.
Als je Gps niet doet wat jij wil, verander dan niet meerdere dingen tegelijk. Niet je Gps formatteren!!! Zorg dat je altijd een backup van je Gps hebt GPS75 (1993), 12XL, Nuvi 3760, Oregon 600, Sam. Galaxy S4 S5, Samsung Tab P7500 3G
Ik zou hem zeker niet gelijk open maken. Als hij het gedaan heeft, dan eerst de mogelijkheden zonder open maken proberen.
Kan je hem wel aan de computer leggen en bestanden lezen? Maak eerst een back-up van je apparaat.
Als hij geregistreerd is, dan is er waarschijnlijk ook een back-up gemaakt zijn via Garmin express. Zo ja, probeer die back-up eens.
Is er iemand anders in je buurt met een Zumo 550, dan zou je bestand voor bestand kunnen vervangen.
Ik heb geloof ik zelf nog een back-up van mijn vorige Zumo 550. Weet iemand of er ergens nog productgebonden gegevens staan? Anders zou ik je die kunnen toesturen indien ik ze vind. Het is natuurlijk wel al een hele oude, maar via garmin express zou dat zo weer up-to date gemaakt kunnen worden? Of heb ik het mis?
STXrider schreef:Als hij geregistreerd is, dan is er waarschijnlijk ook een back-up gemaakt zijn via Garmin express. Zo ja, probeer die back-up eens.
Heeft geen zin, de backup die je met Express kunt maken beperkt zich tot de gebruikergegevens (routes, waypoints en tracks; misschien POI). Het is beslist geen volledige systeembackup!
STXrider schreef:Weet iemand of er ergens nog productgebonden gegevens staan?
Ja, die staan erop. Het is dus niet aan te raden om alles te vervangen door de inhoud van een ander toestel.
Heb hetzelfde gehad met een refurbisched Garmin Zumo 550 van 2 maanden oud welke ik van Garmin had ontvangen.
In mei kon ik vanaf Luxemburg naar Eindhoven geen gps fix meer krijgen, ondanks harde reset , batterij eruit etc.
Ook in NL op vaak dezelfde plaatsen viel de gps fix weg, dus 4 x kaartmateriaal vernieuwd, maar steeds hetzelfde wegvallen van de fix. Pas na backup van Zumo 550 harde schijf en format van de Zumo harde schijf is het probleem over. Nu reeds meer als een jaar zonder noemenswaardige problemen en weer gelukkige gebruiker.
Ik geloof nooit dat "als de Zumo 550 het tot dat punt gewoon goed heeft gedaan" dat je gelijk met harde resetten etc. aan de slag moet gaan en het vervangen van kaartmateriaal heeft al helemaal niets met ontvangst te maken. Maar ja, in de meeste gevallen hebben we dat ding gelijk nodig voor een rit en dan kan het niet snel genoeg gaan.