Route loopt naast de weg

De opvolger van Mapsource
Plaats reactie
zoeff50
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Route loopt naast de weg

Bericht door zoeff50 »

Sinds een week valt het mij op dat in BaseCamp gemaakte routes naast de wegen lijken te liggen, een z.g.n offset; BaseCamp 4.6.6 versie. Het verschijnsel doet zich voor met bestaande en nieuwe routes. Het maakt ook niet uit met welke kaart, City Nav EUR 2015.40 NTU, Motorkaart, OSM- en fietskaart. De route loopt steeds links naast en onder de weg. Bij uitzoomen lijkt de offset tussen de route en de weg groter te worden, maar bij inzoomen kruipt de route weer naar de weg toe. Bij uitzoomen tot 10km lijken de route en de wegen 2 aparte lijnen die elkaar exact volgen. Ook viapunten lijken naast de weg te locken, maar bij inzoomen kruipen de viapunten ook weer naar de weg. Bij inzoomen tot max. 20 m loopt de route nooit midden op de weg, maar ligt precies aan de rand van de weg aan de zijde waar de offset gaat optreden bij uitzoomen. Bij het maken van een print vallen de route en weg wel weer exakt over elkaar. Het verschijnsel is opgetreden na de update van de Cit Nav 2015.40 kaart en Garmin Express 4. (echter snel weer terug gegaan naar 3.2.29), maar lijkt mij hier niets mee te maken te hebben. Heb ook BaseCamp opnieuwe geinstalleerd, maar dat hielp niet, wat ik ook niet verwacht had. Alles werkt verder goed, lig er ook niet wakker van, maar het is wel irritant.
Honda CRF1000LD-Africa Twin, Zumo XT, GPSmap76CSx

zoeff50
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Re: Route loopt naast de weg

Bericht door zoeff50 »

Kleine update.
In Mapsource doet het verschijnsel zich niet voor, zoals het hoort.

keesm
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door keesm »

Misschien geeft dit draadje de oplossing: http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=109&t=44982

zoeff50
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door zoeff50 »

Ja dus, niets is moeilijk al je het weet. Ik had al even gezocht, maar niet (snel) konden vinden. Als je het onderwerp precies invoert ben je er direkt, maar als een je paar keywords intikt ben je even bezig door 10tallen schermen te lopen. Bedankt. Wat Marco zei "rechter muisknop en muis draaien" vrijwel zeker de oorzaak. Weer wat geleerd.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Windows”