Even voorstellen: interesse: wandelen en GIS

Nieuw op dit forum? Laat weten wie je bent en wat je met je GPS doet! En lees wat anderen ermee doen!
Jan Hoogendoorn

Even voorstellen: interesse: wandelen en GIS

Bericht door Jan Hoogendoorn »

Halverwege mei een Garmin eTrex Vista aangeschaft. Voornamelijk om ermee wandelroutes uit te zetten en 'af te lopen'. Heleen (mijn partner) en ik houden van 'bivakkeren in landschappen' en minder van verdwalen . . . vandaar. Vanuit mijn werk ben ik een reguliere Arc/Info - ArcView (thans ArcGIS) gebruiker. Als de tijd het toelaat, wil ik mij dan ook wat meer verdiepen in de mogelijkheden van de combinatie GIS en GPS.
Ik was wel bekend met het fenomeen GPS, maar was er tot voor kort nog niet toe gekomen om een GPS-apparaat aan te schaffen. Ik ben echter zeer verrast door de techniek en de mogelijkheden. Fascinerend. Ik denk dat GPS een nieuwe dimensie aan onze wandelliefhebberij gaat toevoegen.
Ik vind het jammer dat Garmin de mogelijkheid laat liggen om een rasterkaart als achtergrond in te lezen. Omdat je doorgaans bij voorkeur wandelt in wegenarme gebieden, biedt een dergelijke functionaliteit extra toegevoegde waarde voor de wandelaar. Navman lijkt met de 3300 Terrain hierop wel in te spelen. Nu ja, er valt nog genoeg te ontwikkelen in GPS-land. Leuk om dit nu vanuit eigen ervaring te kunnen volgen en mee te maken.

Plaats reactie

Terug naar “Forum-leden stellen zich voor”