Route over kleine wegen maken

De opvolger van Mapsource
Plaats reactie
wpee
Contacteer:

Route over kleine wegen maken

Bericht door wpee »

Ik ben al met Mapsource, basecamp en tyre in de weer geweest, maar ik heb het nog niet gevonden. Mijn vraag is hoe kan ik een route maken op de pc die "vanzelf" de kleine wegen neemt.
De beste optie lijkt tot nu toe Mapsource te nemen in de schuiver naar links te schuiven, want basecamp heeft zo een optie niet. Als ik in basecamp alle grote wegen uitsluit dan zouden de routes over kleine wegen moeten lopen, maar dat gebeurd niet.
Wie heeft een mgoed methode of programma hiervoor gevonden (want ik ken de kleine wegen op mij route in luxemburg natuurlijk jet uit mij hoofd)

Gr Wim
gr. Wim.
Garmin Quest -> Zumo 350 -> Zumo 590-595 -> Zumo XT + Scala Rider Q1

Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Re: Route over kleine wegen maken

Bericht door Frank »

Dat moet in Basecamp ook wel gaan. Kies het motorprofiel, maak een route en kies bij route opties voor "kortere afstand" en vink alle te vermijden wegen aan. Dan krijg je echt wel de kleinste weggetjes.
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

wpee
Contacteer:

Bericht door wpee »

Dan heb je een mix inderdaad, maar een parellel weg die kleiner is dan snelweg neem je zo niet automatisch mee. En die zijn er zeker, ook waar zeg maar bomen en struiken tussen staan zodat je nog niet eens in de gaten hebt dat je vlak bij een snelweg rijdt.

Als je een route van 450 km zo moet controleren ben je nog wel even bezig, zonder wegen kennis ter plekke vaak niet eens mogelijkr
gr. Wim.

Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Frank »

wpee schreef:maar een parellel weg die kleiner is dan snelweg neem je zo niet automatisch mee.
Nou, als je de instellingen gebruikt die ik aangaf, zal Basecamp echt wel die parallelweg kiezen en niet de snelweg. Tenzij je natuurlijk een viapunt "per ongeluk" op de snelweg zet. Tja, dan kan het beste programma je niet helpen. Kwestie van goed genoeg inzoomen bij het plaatsen van dat punt, of naderhand corrigeren.
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

wpee
Contacteer:

Bericht door wpee »

Dat zal ik dan eens in een bekend gebied uittesten in BC
gr. Wim.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Windows”