overzetten van zipbestanden naar Basecamp
Re: overzetten van zipbestanden naar Basecamp
Dat is voor mij de reden dat ik na een update altijd alle bestandsmappen er weer af gooi behalve Maps, Resources en NL.
Het is gelukt!!!! Ik kan nu bestanden via Zip-genius openen en uitpakken, omzetten naar Basecamp en downloaden in de mappen. De bestanden krijgen wel een andere naam ( het wordt een track) maar ik verander de naam zelf wel met de km. Ik heb de mappen al geordend volgens de online Basecamp cursus via Internet.
Ik ga 7-zip ook even downloaden voor de Rar-bestanden.
Dank je wel HaWee, htv, JaVaWa en Keesm voor al jullie reacties. Ik ben super blij.
Ik ga 7-zip ook even downloaden voor de Rar-bestanden.
Dank je wel HaWee, htv, JaVaWa en Keesm voor al jullie reacties. Ik ben super blij.
Mooi dat het gelukt is.
Je bestandsnaam (*.gpx) hoeft inderdaad niet hetzelfde te zijn als de naam van de track, route of waypoint wat in het gpx-bestand is opgenomen. Omgekeerd: in 1 gpx-bestand kunnen dus meerdere gegevens opgenomen zijn (tracks, routes, waypoints). Daarom open ik een nieuw gpx-bestand waarvan ik vermoed dat er meerdere zaken in staan, nog wel eens in Mapsource. En kopieer dan bijv. alleen die een track die ik nodig heb naar Basecamp. In Bascamp zou je daar een speciaal mapje voor aan kunnen maken.
Heb je geen problemen gehad met die Grandmenil.gpx ? Bij mij wilde zowel Mapsource als Basecamp deze gpx in eerste instantie niet importeren. Ook JaVaWa RTWTool slikte het bestand niet. Gpsvisualizer.com wel.
Rar-bestand: ZipGenius kan dit ook uitpakken.
Je bestandsnaam (*.gpx) hoeft inderdaad niet hetzelfde te zijn als de naam van de track, route of waypoint wat in het gpx-bestand is opgenomen. Omgekeerd: in 1 gpx-bestand kunnen dus meerdere gegevens opgenomen zijn (tracks, routes, waypoints). Daarom open ik een nieuw gpx-bestand waarvan ik vermoed dat er meerdere zaken in staan, nog wel eens in Mapsource. En kopieer dan bijv. alleen die een track die ik nodig heb naar Basecamp. In Bascamp zou je daar een speciaal mapje voor aan kunnen maken.
Heb je geen problemen gehad met die Grandmenil.gpx ? Bij mij wilde zowel Mapsource als Basecamp deze gpx in eerste instantie niet importeren. Ook JaVaWa RTWTool slikte het bestand niet. Gpsvisualizer.com wel.
Rar-bestand: ZipGenius kan dit ook uitpakken.
Dag Keesm,
Fijn dat het allemaal is gelukt dankzij jullie adviezen. Ik heb de tracks een andere naam gegeven. Ik heb Grandmenil een paar keer geprobeerd te openen maar ik krijg steeds een foutmelding. Julie schreven al dat het bestand niet klopte dus ik heb het maar zo gelaten. Ik heb de Beneluxkaart van Garmin gekocht en heb zelf ook al een paar kleine routes gemaakt.
Ik heb het Rar-bestand (gps547.rar) geopend in Zip genius en zie ook het logo van Basecamp + 547.GPX maar als ik op extract duw en hem opsla in een map zie ik hem later toch weer niet terug. Ook niet onder een andere naam?
Vreemd maar ik blijf proberen.
groetjes,
Christel
Fijn dat het allemaal is gelukt dankzij jullie adviezen. Ik heb de tracks een andere naam gegeven. Ik heb Grandmenil een paar keer geprobeerd te openen maar ik krijg steeds een foutmelding. Julie schreven al dat het bestand niet klopte dus ik heb het maar zo gelaten. Ik heb de Beneluxkaart van Garmin gekocht en heb zelf ook al een paar kleine routes gemaakt.
Ik heb het Rar-bestand (gps547.rar) geopend in Zip genius en zie ook het logo van Basecamp + 547.GPX maar als ik op extract duw en hem opsla in een map zie ik hem later toch weer niet terug. Ook niet onder een andere naam?
Vreemd maar ik blijf proberen.
groetjes,
Christel
- guzzi vero
In BC dien je dat bestand dan nog te importeren (bestand - importeren -> vanuit de plaats waar je 547.gpx hebt opgeslagen)maar als ik op extract duw en hem opsla in een map zie ik hem later toch weer niet terug
Of doodgewoon op 547.gpx dubbelklikken en dan opent deze in BC. Het bestand komt dan automatisch in de BC data file te staan.
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820
Dubbelklikken op een GPX bestand om deze te openen werkt alleen als Basecamp ook als standaard programma aan GPX bestanden is gekoppeld. Dit is niet standaard het geval.
Hier vind je uitleg voor Windows 10: http://www.mywaypoint.nl/page/faq/artikel/342
En hier voor Windows 8: http://www.mywaypoint.nl/page/faq/artikel/337
Hier vind je uitleg voor Windows 10: http://www.mywaypoint.nl/page/faq/artikel/342
En hier voor Windows 8: http://www.mywaypoint.nl/page/faq/artikel/337
Kijk ook eens op mywaypoint.nl en tv.gps.nl voor veelgestelde vragen en handleidingen!
- guzzi vero
klopt helemaal maar Christel schreef: Ik heb het Rar-bestand (gps547.rar) geopend in Zip genius en zie ook het logo van Basecamp Dus was BC reeds gekoppeld.
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820
- GPS Expert
- Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
- Contacteer:
Op YouTube staat hier een video van hoe je kan koppelen
Marco
Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.
Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.
Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.
Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.
Marco,
Je link doet het niet!
Groetjes Bart
Je link doet het niet!
Groetjes Bart
BMW F650GS + Garmin Zumo 350LM
Fleischmann Piccolo + multimaus
Fleischmann Piccolo + multimaus