zoekfunctie landen in basecamp

De opvolger van Mapsource
Plaats reactie
frank.edward

zoekfunctie landen in basecamp

Bericht door frank.edward »

Ik ben momenteel in Bonaire en heb de Openstreetmap voor Central America voor dat doel op mijn Garmin gezet. Als ik een adres wil opzoeken dan lukt het niet met de zoekfunctie omdat eerst het land ingevoerd moet worden. Geen enkele optie werkt en als ik naar de lijst met alle landen mogelijkheden kijk dan is deze beperkt in aantal genoemde landen.

Verder doen alle functies het inclusief routebepaling en terugvinden van ingestelde waypoints.

Iemand een suggestie?

Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Re: zoekfunctie landen in basecamp

Bericht door Frank »

Je bent een beetje onduidelijk... Wil je het adres nu opzoeken in Basecamp of op je toestel?
In Basecamp hoef je het land niet in te voeren.
En het aantal genoemde landen zal inderdaad wel beperkt zijn. Heb je van tevoren gecontroleerd of Bonaire wel op deze kaartselectie staat?

Edit: volgens http://garmin.openstreetmap.nl/ staan Aruba, Bonaire en Curacao op kaartsecties die behoren bij Venezuela (de eilanden liggen ook voor de Venezolaanse kust....)
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

frank.edward

Bericht door frank.edward »

Bedankt voor de reactie.

De kaart heb ik gedownload van Openstreetmaps en staat op mijn Garmin. Het is inderdaad het stuk voor Venezuela. Dat werkt prima. Wat niet werkt is de zoekfunctie landen op mijn Garmin. Dat moet ik eerst invoeren voordat ik de plaats en straatnaam kan zoeken. Lastig als je naar een bepaald adres wilt navigeren. Als ik naar de volledige lijst kijk met landen op mijn Garmin dan is deze heel beperkt. Moet iets te maken hebben met de URL's van Openstreetmaps maar ik weet niet hoe ik dat moet oplossen, als dat zowiezo kan. Hierna reis ik naar Colombia en deze staat gelukkig wel in de lijst met landen.

Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Frank »

Ten eerste: je hebt deze vraag gesteld in de sectie voor Basecamp. Jouw probleem heeft niets met Basecamp te maken maar heeft betrekking op je toestel (eTrex?), dus je kunt je vraag beter in die sectie stellen.

Ten tweede heeft je probleem ook niets te maken met de URL's van Openstreetmaps (dat zijn de verkorte Internet adressen van de web pagina's). Ik vermoed dat je maar een beperkt aantal landen in je Garmin hebt geladen, vandaar dat je er maar weinig kunt vinden... Maar het is een beetje gissen zonder meer informatie.

Heb je JaVaWa's Device Manager op je laptop staan? Hiermee kan je een overzicht maken van je toestel en ook een online rapport maken, dat dan ook door anderen bekeken kan worden. Daarmee kan je wellicht verder geholpen worden.
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Bericht door RonalT »

En om adressen te kunnen vinden moeten de adressen natuurlijk wel in de kaart aanwezig zijn. En ik heb al meer gemerk dat in sommige gebieden de adressen goed aangegeven worden. OSM heeft volgens mij ooit de Nederlandse adressen van het Kadaster gekregen. Dus dat zit wel goed, maar in allerlei andere landen is men afhankelijk van de vrijwilligers.
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, XT1, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Windows”