Beste vrienden,
Even een vraagje,
Als ik in "Basecamp" een nieuwe route maak, en mijn rij-profiel instel en kies om de autosnelweg te vermijden, en als in mijn Garmin het profiel autosnelweg Niet vermijden, welke route gaat die de gps volgen?
Dus:
In Basecamp - Autosnelweg vermijden
In Garmin gps - Autosnelweg niet vermijden
Welke route zal de gps dan volgen?
Met dank
Alain
Rijprofiel Basecamp
- Frank
- WayPoint relatie
Re: Rijprofiel Basecamp
De route zal starten met snelweg vermijden, maar zodra de route herberekend wordt, zal de GPS instelling gebruikt worden.
Bij sommige toestellen zal de route altijd herberekend worden, dacht ik. Om welk toestel gaat het?
Bij sommige toestellen zal de route altijd herberekend worden, dacht ik. Om welk toestel gaat het?
Groeten,
Frank
BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ
Frank
Waarschijnlijk doe je het wel goed, maar in Basecamp moet eerst het profiel en kaart kiezen en dan de route uitzetten.
Anders moet je achteraf de route weer herberekenen met het juiste profiel en kaart.
Wat het toestel doet hangt af van welk toestel je gebruikt, én of de route berekend is op dezelfde kaart als in het toestel gebruikt wordt. Zodra het toestel de route opnieuw berekend, gelden de instellingen van het toestel.
Zoals Frank al aangaf, hangt dat af van het gebruikte toestel. Sommige toestellen zullen een route altijd opnieuw berekenen.
Als er verschil is in kaarten, zal de route ook altijd opnieuw berekend worden.
Zodra én het toestel de route zonder opnieuw berekenen kan overnemen, én de kaarten op toestel en Basecamp zijn gelijk, dan geldt de instelling van Basecamp.
Anders moet je achteraf de route weer herberekenen met het juiste profiel en kaart.
Wat het toestel doet hangt af van welk toestel je gebruikt, én of de route berekend is op dezelfde kaart als in het toestel gebruikt wordt. Zodra het toestel de route opnieuw berekend, gelden de instellingen van het toestel.
Zoals Frank al aangaf, hangt dat af van het gebruikte toestel. Sommige toestellen zullen een route altijd opnieuw berekenen.
Als er verschil is in kaarten, zal de route ook altijd opnieuw berekend worden.
Zodra én het toestel de route zonder opnieuw berekenen kan overnemen, én de kaarten op toestel en Basecamp zijn gelijk, dan geldt de instelling van Basecamp.
Kijk ook eens op mywaypoint.nl en tv.gps.nl voor veelgestelde vragen en handleidingen!
Bedankt voor de reactie,
Ik heb nog een Zumo 210, in basecamp en in de gps werk ik met hetzelfde kaartmateriaal ( nieuwste update dus ) ook heb ik het rijprofiel in basecamp en op de gps op elkaar afgestemd en mijn gps "herberekenen" uitgezet, dus als ik het zo doe ga ik normaal weinig of geen problemen hebben veronderstel ik, en gaat die normaal mijn gemaakte route in "basecamp" nauwkeurig volgen?
met dank
Alain
Ik heb nog een Zumo 210, in basecamp en in de gps werk ik met hetzelfde kaartmateriaal ( nieuwste update dus ) ook heb ik het rijprofiel in basecamp en op de gps op elkaar afgestemd en mijn gps "herberekenen" uitgezet, dus als ik het zo doe ga ik normaal weinig of geen problemen hebben veronderstel ik, en gaat die normaal mijn gemaakte route in "basecamp" nauwkeurig volgen?
met dank
Alain
- Frank
- WayPoint relatie
Je conclusie klopt!
Groeten,
Frank
Frank
Bedankt allemaal !
Zolang je herberekenen uit hebt staan zal de op Basecamp gemaakte route gevolgd worden.Lainke schreef:Bedankt voor de reactie,
...heb ik het rijprofiel in basecamp en op de gps op elkaar afgestemd en mijn gps "herberekenen" uitgezet, dus als ik het zo doe ga ik normaal weinig of geen problemen hebben veronderstel ik, en gaat die normaal mijn gemaakte route in "basecamp" nauwkeurig volgen?
Je kan/ mag gerust van de route afwijken. Je krijgt dan echter geen aanwijzingen meer en zal zelf op zicht naar de route terug moeten rijden. Zodra je terug op de route zit en in de goede richting, pakt hij automatisch de route terug op en krijg je weer aanwijzingen.