Rond Maas 1 heeft 68 viapunten, de andere routes veel minder.
Ik denk dat daar het probleem zit. Ik ken de 64s niet goed, maar het zou kunnen dat dit toestel max. 50 viapunten per route aankan.
Ik heb even snel gekeken en heb het idee dat je behoorlijk kunt reduceren. Af en toe staan de punten erg dicht bij elkaar en op een aantal plaatsen lijken ze echt overbodig
Aanbevolen wijze van routes maken: start eerst met een ruwe opzet met 4 of 5 punten en verfijn deze daarna zodanig dat de gewenste wegen gevolgd worden.
Je hebt nu de route punt voor punt gemaakt. Kan ook natuurlijk, maar daardoor gebruik je wel veel meer viapunten dan strikt noodzakelijk is.
Einde van Route aanpassen
- Frank
- WayPoint relatie
Re: Einde van Route aanpassen
Groeten,
Frank
BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ
Frank
- pheufk
- WayPoint relatie
- Contacteer:
En hoe ga je van rond maas 1 na rond maas 2 en na rond maas 3 dwars door het weiland en beekje 

Groetjes Piet,
SP2820 firmware 4.40 - NT 2020.20
Zumo 660 CN2023.10 NT
Zumo 550 firmware 5.00 - CN 2023.10 NT
Zumo 396 LMT-S CN Europa 2024.10 NTU Sena SRL-2

SP2820 firmware 4.40 - NT 2020.20
Zumo 660 CN2023.10 NT
Zumo 550 firmware 5.00 - CN 2023.10 NT
Zumo 396 LMT-S CN Europa 2024.10 NTU Sena SRL-2

@ pheufk, als je op Ome Google kijkt zie je dat de weg doorloopt, vandaar dat ik een track gemaakt heb.
Neem aan dat dat de juiste manier is...??
Neem aan dat dat de juiste manier is...??
@ Frank,
Dat klopt, probleem is dat ik graag op B weggetjes en zandpaden wil rijden, en hij de hele tijd een andere route pakt dan ik wil. Daarom ben ik vaak van kruispunt tot kruispunt gegaan of soms nog een punt er tussenin omdat hij de route steeds andersom legt.
Maar als ik nu de commando "verwijder routepunten" geef. Zou dat een optie zijn...??
Dat klopt, probleem is dat ik graag op B weggetjes en zandpaden wil rijden, en hij de hele tijd een andere route pakt dan ik wil. Daarom ben ik vaak van kruispunt tot kruispunt gegaan of soms nog een punt er tussenin omdat hij de route steeds andersom legt.
Maar als ik nu de commando "verwijder routepunten" geef. Zou dat een optie zijn...??
- Frank
- WayPoint relatie
Nee, niet doen, geeft onvoorspelbare resultaten.
Ik zag al dat je veel onverharde wegen in je route hebt zitten, dus ik zou dat ook in een profiel aanpassen.
ik heb een poging gedaan, standaard profiel "Motor" gepakt en daarvan "onverharde wegen vermijden" uitgezet. Met een beetje zoeken en punten verwijderen (en af en toe eentje verplaatsen) kwam ik al op 54 punten. Volgens mij moet dat nog minder kunnen.
Een hele andere oplossingsrichting: maak een track (spoor) van de route en breng deze over naar de 64s. Daar kan dit toestel prima mee omgaan en je kan behoorlijk wat punten gebruiken (duizenden volgens mij). Als je zorgt dat je tijdens het rijden het scherm van het toestel in je blikveld houdt, kan het bijna niet mis gaan.
Zeker voor off-road 'avonturen' is een track eigenlijk een betere optie dan een route....
Ik zag al dat je veel onverharde wegen in je route hebt zitten, dus ik zou dat ook in een profiel aanpassen.
ik heb een poging gedaan, standaard profiel "Motor" gepakt en daarvan "onverharde wegen vermijden" uitgezet. Met een beetje zoeken en punten verwijderen (en af en toe eentje verplaatsen) kwam ik al op 54 punten. Volgens mij moet dat nog minder kunnen.
Een hele andere oplossingsrichting: maak een track (spoor) van de route en breng deze over naar de 64s. Daar kan dit toestel prima mee omgaan en je kan behoorlijk wat punten gebruiken (duizenden volgens mij). Als je zorgt dat je tijdens het rijden het scherm van het toestel in je blikveld houdt, kan het bijna niet mis gaan.
Zeker voor off-road 'avonturen' is een track eigenlijk een betere optie dan een route....
Groeten,
Frank
Frank
Je hebt meer dan 50 waypoints (via-punten) gebruikt.
Het maximum voor routes op outdoor-toestellen is 50 via-punten.
Je kunt dit zien als je dubbel klikt op de naam van de route
Dus opknippen in 2 delen is het gemakkelijkst.
Het maximum voor routes op outdoor-toestellen is 50 via-punten.
Je kunt dit zien als je dubbel klikt op de naam van de route
Dus opknippen in 2 delen is het gemakkelijkst.
sf-ftd
Zumo 550/Oregon 450t/Nuvi1340/Blaupunkt Travelpilot FX
CN2015.20/Onroute Fiets+Wandelkaart/ Onroute Motorkaart BNL-DACH-FIEP
Diverse OpenStreetMap-kaarten
Bericht dubbel geplaatst. Werd eerst niet weergegeven en toen nog een keer geplaatst.
Laatst gewijzigd door sf-ftd op 8 jun 2016 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.
sf-ftd
Kijk, dat is nou nog eens duidelijke taal.
@Frank & sf-ftd, bedankt voor jullie tijd en uitleg
Ik ga ermee aan de slag
@Frank & sf-ftd, bedankt voor jullie tijd en uitleg
Ik ga ermee aan de slag