HaWee schreef:
maak de route in Basecamp (op de juiste kaart, die je ook in de gps gebruikt) beginnend met een handvol punten (start - einde en een paar punten er tussen, met de juiste voorkeursinstellingen in basecamp (auto , vermijd snelweg, ....) komt er een route uit, die aanpassen door hier en daar wat te verslepen tot hij goed is
Als je de route goed hebt dan klik je rechts op omzetten naar track en stuurt de track naar de gps (herberekenen MOET uitstaan) maar kijk de film daar wordt het precies uitgelegd.
Op je 590 laat je de track dan importeren en converteren naar een route, zodat je toch weer route aanwijzingen krijgt.
Dit zou (ook volgens mrGps) de nauwkeurigste route opleveren.
Ikzelf plaats en importeer op mijn 660 gewoon routes van BaseCamp. Een in BaseCamp gemaakte route blijft ook gewoon intact, mits gemaakt met dezelfde kaart als op toestel zodat toestel niet hoeft te herberekenen tijdens import. De instellingen van BaseCamp en je toestel horen ook gelijk te staan.
Als je met een track werkt heb je dus minder dingen waar je op moet letten, want een track blijft in alle gevallen onveranderd.
spiderfun schreef:
Wat ik zo uit de filmpjes begreep gaat het plannen van een route het snelst in tegenstelling tot plannen met waypoints.
Wie kan mij adviseren?
Een route met routepunten maken gaat inderdaad het snelste. Let wel op dat je voor de 590 (welke een onderscheid maakt tussen harde en zachte routepunten), alle routepunten behalve de eerste en de laatste, zacht maakt.
Anders worden al je routepunten afgeroepen, maar ook verplicht aan te rijden.
(Tevens moet je bij een herstart van de route op je toestel het eerste volgende harde routepunt opgeven. Dat wordt een beetje lastig kiezen als al je routepunten hard zijn)
Als je een route met Waypoints maakt, en je leest die ook mee in, komen al die Waypoints wel in je favorieten.
Het is wel handig Waypoints te gebruiken voor locaties die je wel aan wilt rijden, zoals bezienswaardigheden.
Die locaties worden dan ook getoond op de kaart als je er langs komt rijden.
(Je kan ook nog met losse POI/GPI bestanden werken. Kun je mooi per route of regio indelen en vervuild ook je favorieten niet. Voordeel van een los POI/GPI bestand is dat je dan de nabijheids-waarschuwingen kunt gebruiken voor de POI's. Maar da's iets voor de vervolgcursus..)