Hallo samen,
Ik heb gisteren een nieuwe GPSMAP64s binnengekregen en via de garmin site een topopro gekocht van oostenrijk. Daarnaast heb ik een 32Gb SD kaartje (Sandisk, klasse 10) gekocht om kaartmateriaal op te kunnen opslaan.
toestel is gekoppeld aan de PC, herkent in garmin express en geregistreerd op my.garmin.com. toestel is ook geupdate met de laatste software. so far so good.
nu komt de uitdaging; ik wil graag de kaart kunnen downloaden en op de GPS zetten. ik had verwacht (heb optie DVD+MicroSD gekozen tijdens het bestellen bij garmin) dat ik ook een download variant zou krijgen. dat lijkt niet zo te zijn; ik kan enkel en alleen kiezen voor de optie "toevoegen aan uw GPS" op de site van Garmin. Dat wil niet lukken.
Dat komt door het feit dat ik windows 10 gebruik en internet explorer 11. ik ben nu ongeveer 3 uur aan de gang om allerlei verschillende fora/video's etc. te lezen en de oplossingen uit te proberen. maar ik blijf de melding krijgen zoals bijgevoegd in de bijlage.
wat heb ik tot nog toe gedaan;
1) garmin express geinstalleerd, toestel geregistreerd, geupdate -> OK.
2) op my.garmin.com getracht de kaart te installeren naar de GPS via Chrome -> geen chrome ondersteuning garmin comm. plugin (vanwege NPAPI verhaal).
3) op my.garmin.com getracht de kaart te installeren naar de GPS via IE11 -> geen ondersteuning in windows 10 64bit en 32bit (en 64bit, ook geprobeerd). hierbij ook alle benodigde domeinen aan trusted sites toegevoegd op beveiligings niveu laag (alles mag). nog geen oplossing. toen geprobeerd om heb in de document 9 en 10 modus te zetten. helaas, ook niet.
4) op my.garmin.com getracht de kaart te installeren naar de GPS via FireFox -> geen ondersteuning garmin comm. plugin (vanwege NPAPI verhaal). plugin los geinstallerd via firefox plugins. die op altijd uitvoeren gezet en wat trucjes van dit forum toegepast; maar helaas. sinds enkele weken werken die ook niet meer las ik naderhand.
Zover ik nu kan zien is het officiële antwoord van garmin; sorry, npapi vliegt eruit en we hebben nog niks nieuws. tot die tijd moet je maar IE11 gebruiken. Dat is nou net datgene dat bij mij niet wil.
wie kan me op weg helpen? dit is toch wel behoorlijk belabberd van garmin. Ik snap niet dat ze die kaarten niet gewoon uitserveren via garmin basecamp.
GPSMAP64s - TopoPro Oostenrijk - Windows 10
GPSMAP64s - TopoPro Oostenrijk - Windows 10
- Bijlagen
-
- foutmelding ie11 op windows 10
- 2016-08-13 10_45_35-GCP - Garmin Communicator Plugin - Internet Explorer.png (18.21 KiB) 2084 keer bekeken
Re: GPSMAP64s - TopoPro Oostenrijk - Windows 10
Dan krijg je de bestelling toch gewoon thuis gestuurd ? Stop dan je micro-sd in je gps en klaar is Kees..Berggeit schreef:(heb optie DVD+MicroSD gekozen tijdens het bestellen bij garmin)
(Downloadvariant is andere keuze en moet je (ook weer) apart voor betalen.)
- QuattroFrits
- WayPoint relatie
- Contacteer:
En wat doet Edge ?
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.
Je zou de 64 bits versie van IE kunnen proberen.Berggeit schreef: wie kan me op weg helpen? dit is toch wel behoorlijk belabberd van garmin. Ik snap niet dat ze die kaarten niet gewoon uitserveren via garmin basecamp.
Ik neem aan dat je het advies van Garmin hebt opgevolgd door de download site van Garmin toe te voegen als vertrouwde website (Extra, Internetopties, Beveiliging, Vertrouwde websites).
Garmin Nüvi 1340 LMT, Garmin Etrex 20(X) en Garmin 25T
- RonalT
- WayPoint relatie
- Contacteer:
Volgens mij moet je gewoon even op de postbode wachten. Niks moeilijk, maar wel vervelend....
Hoezo? Een DVD+microSD download je niet. Die krijg je toegestuurd. DVD in de computeren de kaart installeren, SD in toestel en wandelen!Mattheus schreef:...het advies van Garmin door de download site van Garmin toe te voegen als vertrouwde website (Extra, Internetopties, Beveiliging, Vertrouwde websites).
Groeten, RonalT
Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!
SP2610, Z340, Z550, Z590, XT1, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets
Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!
SP2610, Z340, Z550, Z590, XT1, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets
Dat klopt. En toch krijg ik én een mail dat mijn bestelling verzonden is én ik krijg een mail met daarin een link naar de download van deze kaart op my.garmin.com. Dat vind ik vreemd.keesm schreef:Dan krijg je de bestelling toch gewoon thuis gestuurd ? Stop dan je micro-sd in je gps en klaar is Kees..Berggeit schreef:(heb optie DVD+MicroSD gekozen tijdens het bestellen bij garmin)
(Downloadvariant is andere keuze en moet je (ook weer) apart voor betalen.)
Edge wil ook niet. Daar heb ik dezelfde melding.QuattroFrits schreef:En wat doet Edge ?
Die heb ik geprobeerd (zie epistel iets hoger) tevens de vertrouwde website toegevoegd etc.Mattheus schreef: Je zou de 64 bits versie van IE kunnen proberen.
Ik neem aan dat je het advies van Garmin hebt opgevolgd door de download site van Garmin toe te voegen als vertrouwde website (Extra, Internetopties, Beveiliging, Vertrouwde websites).
Dat had ik ook verwacht RonalT. Vandaar dat ik niet begrijp waarom de download wel wordt aangeboden;RonalT schreef:Volgens mij moet je gewoon even op de postbode wachten. Niks moeilijk, maar wel vervelend....
Hoezo? Een DVD+microSD download je niet. Die krijg je toegestuurd. DVD in de computeren de kaart installeren, SD in toestel en wandelen!Mattheus schreef:...het advies van Garmin door de download site van Garmin toe te voegen als vertrouwde website (Extra, Internetopties, Beveiliging, Vertrouwde websites).
Dat zet me aan het denken of het dan wel goed is gegaan met bestellen. Ik krijg het vermoeden van nietgarmin; uw bestelling is verzonden schreef: Bedankt voor uw aankoop bij Garmin.com.
Uw bestelling kan nu worden gedownload op https://my.garmin.com/.

zie; https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/kaarten ... 63488.html
Lijkt wel alsof ze hetzelfde kosten? Toch maar eens contact opnemen met Garmin maandag wat er nu precies besteld is.
Iemand nog tips hoe ik nu verder kan?
Browser sluiten en opnieuw opstarten?Berggeit schreef: Die heb ik geprobeerd (zie epistel iets hoger) tevens de vertrouwde website toegevoegd etc.
Windows 10 geeft soms rare foutmeldingen of soms juist geen foutmelding heb ik gemerkt. Mijn vrouw wilde de foto's van haar mobiel op de computer zetten. Het ging om 210 foto's. Windows 10 weigerde te kopiëren en gaf als foutmelding: onbekende fout. Het bleek dat er één bestand corrupt was van de 210 foto's. Windows 10 kopieerde die andere 209 foto's niet.
Probeer de 64 bits versie van IE eens.
Garmin Nüvi 1340 LMT, Garmin Etrex 20(X) en Garmin 25T
De prijs voor beide versies is hetzelfde. Heb je met creditcard betaald? Check eens of er niet 2 keer iets afgeschreven/gereserveerd is door Garmin. De bevestiging met dat productnummer is de download-versie.Berggeit schreef:Lijkt wel alsof ze hetzelfde kosten? Toch maar eens contact opnemen met Garmin maandag wat er nu precies besteld is.
Ik zou inderdaad maar eens met Garmin contact opnemen, zeker als je voorkeur de dvd/sd versie is.
Nou! De oplossing was uiteindelijk héél simpel. Ik had alles goed ingesteld. Maar een essentieel onderdeel vergeten. Ik had mijn browser moeten starten als Administrator. Dat had mezelf direct moeten bedenken maar goed, eind goed al goed. Loopt als een tierelier. Eerste kilometers navigatie plezier achter de rug.
Oostenrijk Topo PRO v4 loop goed. Ik heb ook maar gelijk de Openstreetmap van een aantal landen erop gezet. Ook dat gaat wonderwel.
Hartelijk dank voor jullie ondersteuning!
Oostenrijk Topo PRO v4 loop goed. Ik heb ook maar gelijk de Openstreetmap van een aantal landen erop gezet. Ook dat gaat wonderwel.
Hartelijk dank voor jullie ondersteuning!