Tablet en Basecamp.

De opvolger van Mapsource
zoeff50
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Re: Tablet en Basecamp.

Bericht door zoeff50 »

GPS Expert schreef:Alsof een registerkaart inhoud op een microsd/in gps is gezet en basecamp alle kaart tiles gaat inlezen.

Of m.a.w. Een folder die een garmin kaart voor op de computer bevat en door basecamp als toestelkaarten worden herkent.

Waar staan welke kaarten, en converteer alle kaarten naar het nieuwe gmap formaat via MapConvertor.
En toen ging het licht aan; dat moest de oorzaak zijn. Inderdaad 2 registerkaarten op het SD kaartje van de tablet die door BaseCamp als toestelkaarten werden herkend. BC ging alle kaart tiles inlezen. Dat had ik al gezien omdat de bibliotheek lijst volliep met deze kaart tiles en mij afvroeg waarom.

Kaarten geconverteerd naar gmap format, registerkaarten verwijderd en gmap kaarten met GMTK op het SD kaartje geinstalleerd. BC opnieuw geinstalleerd, opgestart en afwachten. En ziedaar, BC stabiel en werkt weer als een tierelier.
Door al het gerommel was de OneDrive bibliotheek wel verdwenen, maar omdat ik elke week een backup maak van de bibliotheek was deze snel weer hersteld.
guzzi vero schreef:kan je je RAM niet verhogen naar 4 of 8 gyg? 2 is wat aan de magere kant voor BC. Of als deze een Solid State Memory heeft daarvan het gedeelte werkgeheugen verhogen?
Het is een low budget Windows tablet met (vast) 2GB RAM, (vast) 32 GB opslagruimte en een 64 GB (micro) SD kaartje (waar dus de kaarten opstaan). Het is verbazingwekkend hoe soepel het tablet werkt met Windows 10. Programma's starten snel op werken voldoende snel, nu dus ook weer BC.

Geweldig bedankt Marco, nooit te oud om te leren.
Honda CRF1000LD-Africa Twin, Zumo XT, GPSmap76CSx

GPS Expert
Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
Contacteer:

Bericht door GPS Expert »

Die 8x... img was de trigger :)

Ik heb zelf ook zoiets, waarbij ik de microSD heb ik geformatteerd naar NTFS en gebruik een aantal hard-links van folders die normaal op C staan en nu op D om ruimte te besparen, maar BC blijft de microSD als microSD herkennen, dus vooral geen registerkaarten op de microSD zetten ;)
Marco

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.

Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.

european
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door european »

Wil namelijk ook een tablet aanschaffen en omdat dit topic bijna een jaar oud is vroeg ik me af of er nog wat nieuws is over Tablets en Basecamp. Kan iemand mij een tablet aanraden die goed draait met Basecamp.
bvd Henk
To V or not to V that is the question

zoeff50
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door zoeff50 »

Op elke Windows 10 tablet kan BaseCamp draaien. Zelfs op een kleine 8" "low budget" tablet draait BC goed; 2 GB RAM, 32 GB interne opslag en 64 GB SD kaartje. BC staat natuurlijk in het interne geheugen, maar de kaarten staan op het SD kaartje. Wel een (bluetooth) muis nodig om nauwkeurig te werken en misschien een leesbrilletje want het blijft allemaal wel wat klein op een 8" scherm. Bluetooth keyboard erbij samen met de tablet in een mapje van A5 grootte, makkelijk om mee te nemen (op de motor). Er valt prima mee te werken.
Hoe groter, 10", 12", hoe beter natuurlijk. Een klein 11", 12', sneller laptopje zou ik misschien een volgende keer doen. Maar is duurder en weer groter. Het is maar wat je wil. Ik heb nog geen moment spijt gehad van de 8" tablet.
Honda CRF1000LD-Africa Twin, Zumo XT, GPSmap76CSx

RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Bericht door RonalT »

Ik heb heel lang een 10 inch netbook gehad. Werkte perfect. Maar is een stuk zwaarder dan een 8'' tablet.
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, XT1, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Angelie
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Angelie »

zoeff50 schreef:Op elke Windows 10 tablet kan BaseCamp draaien. Zelfs op een kleine 8" "low budget" tablet draait BC goed; 2 GB RAM, 32 GB interne opslag en 64 GB SD kaartje. BC staat natuurlijk in het interne geheugen, maar de kaarten staan op het SD kaartje. Wel een (bluetooth) muis nodig om nauwkeurig te werken en misschien een leesbrilletje want het blijft allemaal wel wat klein op een 8" scherm. Bluetooth keyboard erbij samen met de tablet in een mapje van A5 grootte, makkelijk om mee te nemen (op de motor). Er valt prima mee te werken.
Hoe groter, 10", 12", hoe beter natuurlijk. Een klein 11", 12', sneller laptopje zou ik misschien een volgende keer doen. Maar is duurder en weer groter. Het is maar wat je wil. Ik heb nog geen moment spijt gehad van de 8" tablet.
Welk apparaat raad je hier aan?
Ik wilde de Acer Iconia Tab 8 W1-810-1937 aanschaffen, deze is echter niet meer leverbaar.

Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Frank »

Ik heb de Acer Iconia Tab 8 ook gebruikt, maar eerlijk gezegd, Basecamp draaien was een drama. Volgens mij is dat programma gewoon veel te zwaar voor een simpele tablet PC.

Ik heb nu een 2-in-1 gekocht (ASUS Transformer), werkt perfect. Is wel 12"scherm, maar het toestel is wel lekker dun!
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Bericht door RonalT »

Het werkt op een Acer Iconia Tab 8 ook, maar je moet er wel voor zorgen dat er alleen de routes, tracks ed op staan die je nodig hebt. Als er te veel op komt te staan wordt het steeds langzamer.
Maar dat merk ik op mijn laptop ook.
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, XT1, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Dingeman
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Dingeman »

Nog steeds blij met mijn Asus Eee-PC 901.

florijn11
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door florijn11 »

Net iets groter krachtiger en stabieler:
https://tweakers.net/pricewatch/968897/ ... -c2jz.html

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Windows”