Route maken

De opvolger van Mapsource
Plaats reactie
Klaas
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Route maken

Bericht door Klaas »

Als ik verder wil gaan met een route maken waar ik de vorige keer ben gebleven, maak ik nu een tweede route en voeg beide routes samen. Hoe kan ik gewoon verder gaan met het laatste routepunt in dezelfde route?
Aprilia Futura RST 1000- Zumo 595 LM
Ergens in een doos een 60 CS-276C-Nuvi 660-Trackstick Pro

Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Re: Route maken

Bericht door Frank »

Het "Invoegen" tool gebruiken (potloodje met plusje), dat je ook gebruikt om punten toe te voegen. Beweeg met de muis over het laatste punt van de route, en je ziet een grote, donkergrijs/zwarte punt ontstaan op dit laatste punt, één keer klikken en je kunt de route verlengen.
Laatst gewijzigd door Frank op 25 apr 2018 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

Klaas
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Klaas »

Tig keer geprobeerd maar dat geeft niet hetzelfde resultaat als het laatste routepunt selecteren en dan weer doodleuk verder gaan met de route maken. Kan mij herinneren dat dit in mapsource kon. Ben er een hele tijd uitgeweest.

Hazeldonk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Bericht door Hazeldonk »

dubbel klik op de route dan krijg je alle via punten te zien nu verdergaan via zoeken naar adres/ steden en na een rechtsklik op het gevonden punt aan route toevoegen" enz enz.
BMW 1200RT (2005), Zumo 350LM, Nikon D750, Sony Cyber-shot WX50, Dakota 20 en Nuvi 1340

polmcfree

Bericht door polmcfree »

Je moet zorgen dat de route actief is(dik gekleurde route lijn),dan op het potloodje met het plus teken klikken,(zoals Frank het al aan geeft) dan op het laatste route punt gaan staan ,totdat er een grootte zwarte cirkel komt en dan pas klikken,dan pas kan je de route verder zetten zoals je gewend bent,je kan alleen aan het einde verlengen niet vanaf het begin punt(je kan de route tijdelijk omkeren wil je ze van het begin punt verlengen)
Pol met BMW 1200 RT +BMW 1150gs+BMW r1200GSA en een Zumo XT+Zumo 390+Tripy 1+tripy 2+edge
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.

RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Bericht door RonalT »

Klaas schreef:Tig keer geprobeerd maar dat geeft niet hetzelfde resultaat als het laatste routepunt selecteren en dan weer doodleuk verder gaan met de route maken. Kan mij herinneren dat dit in mapsource kon. Ben er een hele tijd uitgeweest.
In Basecamp kan het op de manier die door Frank aangegeven wordt en door polmcfree nogmaals wordt uitgelegd.
Serieus, dan kan je gewoon punten aan het einde van de route toevoegen. Maar wel de tool 'invoegen' (potloodje met plusteken) gebruiken. Niet 'nieuwe route' (de drie groene punten)
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, XT1, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

polmcfree

Bericht door polmcfree »

Klaas schreef:Tig keer geprobeerd maar dat geeft niet hetzelfde resultaat als het laatste routepunt selecteren en dan weer doodleuk verder gaan met de route maken. Kan mij herinneren dat dit in mapsource kon. Ben er een hele tijd uitgeweest.
Heb je het over mapsource of over Basecamp?,want je zit in een topic over "basecamp voor windows"
als het mapsource is moet je met de "selectieknop" verder gaan(pijl naast de routeknop) selectie knop selecteren en dan op laatste punt staan links klikken en dan doorgaan
Pol met BMW 1200 RT +BMW 1150gs+BMW r1200GSA en een Zumo XT+Zumo 390+Tripy 1+tripy 2+edge
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.

RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Bericht door RonalT »

Volgens mij is de vraag "hoe het in basecamp kan". Klaas verwees alleen even naar mapsource waarin hij wel snapte hoe het werkte....
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, XT1, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Frank »

Als je in Basecamp het gereedschap "Invoegen" gebruikt krijg je normaal iets als het volgende:
basecamp snip1.JPG
basecamp snip1.JPG (51.75 KiB) 1905 keer bekeken
Als je dan met de cursor over het eindpunt beweegt, krijg je zoiets:
basecamp snip 2.JPG
basecamp snip 2.JPG (31.81 KiB) 1905 keer bekeken
Dan één keer klikken en je kunt de route gewoon verlengen!
Groeten,
Frank

Klaas
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Klaas »

Idd ik verwees alleen naar mapsource. Ik gebruik nu basecamp windows. Als ik invoeg gebruik potlood +, dan krijg ik dat eleastiekje. De route kan je nu verder maken, je ziet dan wel de rijrichting heen en terug gaan. Klopt dat?Ga morgen die route rijden, kom ik er vanzelf achter.

polmcfree

Bericht door polmcfree »

Met het elastiekje kan je geen route verder maken,alleen de route wijzigen,je moet echt dat groot cirkeltje krijgen,(zoals de onderste afbeelding van Frank)om de route verder te zetten,in het begin is het wat zoeken waar ongeveer je moet gaan staan op dat eindpunt

Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Frank »

Nee, dat zou niet mogen.
Als je iets ziet als het bovenste plaatje (donkergrijze lijn tussen twee routepunten) en je klikt, dan krijg je het "elastiekje" om een tussenpunt in te voegen

Als je de situatie hebt zoals het onderste plaatje (dikke donkergrijze bol bij het eindpunt), en je klikt, dan kan je de route verlengen. Dan zou je niet de rijrichting heen en weer moeten zijn gaan....
Groeten,
Frank

Klaas
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Klaas »

Ben er achter wat het is.Wanneer je het kruisje op het laatste route punt selecteert dan kun je de route vervolgen en de potloodpunt bv de dikke lijn. Dank u heren.

FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door FM »

1. Herlees je zin eens, en probeer die eens zinnig te maken.
2. Heb je nu eindelijk gedaan hoe verschillende mensen je gezegd hebben het te doen. Zo moeilijk was het toch niet ?
Zumo XT, Ducati Multistrada V2S, Cardo Scala Rider Packtalk op HJC RPHA91, Edge Touring, Edge Explorer 2

Klaas
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Klaas »

Wel FM, dat lijkt mij wel duidelijk. Vandaag route gereden en hij was perfect! Bedankt voor de aanwijzingen!

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Windows”