Hallo,
Ik ben gewend om met Mapinstall meerdere kaarten tegelijk te verzenden naar mijn Gpsmap62S plus kaartje. Tijdens het verzenden van de nieuwe CN plus twee OSMkaarten en de Onroute wandelkaart heeft de computer de installatie onderbroken. Deze werd niet hervat en heb ik opnieuw geprobeerd uit te voeren.
Nu krijg ik de mededeling in Basecamp
CN werkt, maar de andere kaarten laten de basiskaart zien, verder niets. De kaarten zijn niet meer routeerbaar en slechts gedeeltelijk geïnstalleerd.
Rapportage: http://jdm.javawa.nl/S5DH
Enig idee?
groet, Frank
Probleempjes na mislukte kaartinstallatie
Re: Probleempjes na mislukte kaartinstallatie
Kijk even hier: https://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=109&t=50028
Ik vermoed dat jouw probleem hetzelfde is.
Ik vermoed dat jouw probleem hetzelfde is.
Dankjewel.
Heb dus Basecamp en Mapinstall verwijderd, de 6.4.2 versie geïnstalleerd. De basemap overschreven door de ori kopie.
Kaarten installeren lukt nog niet. Nu krijg ik de boodschap Incorrect dll file. Please reinstall MapInstall.
Kan ik daar de nieuwste versie van Garmins site voor pakken?
Edit: Ga het proberen met 4.0.4.
Nogmaals Edit: Werkt niet. MapInstall en 6.4.2 verwijderd, register geschoond en opnieuw geprobeerd. Incorrect language dll file. Please reinstall MapInstall.
?
Frank
Heb dus Basecamp en Mapinstall verwijderd, de 6.4.2 versie geïnstalleerd. De basemap overschreven door de ori kopie.
Kaarten installeren lukt nog niet. Nu krijg ik de boodschap Incorrect dll file. Please reinstall MapInstall.
Kan ik daar de nieuwste versie van Garmins site voor pakken?
Edit: Ga het proberen met 4.0.4.
Nogmaals Edit: Werkt niet. MapInstall en 6.4.2 verwijderd, register geschoond en opnieuw geprobeerd. Incorrect language dll file. Please reinstall MapInstall.
?
Frank
Voor wie er wat aan heeft: na veel gezoek hier de conclusie getrokken dat er oude MapInstall bestanden op mijn compu moesten staan, analoog aan het dll verhaal over Mapsource.
Ik heb een map MapInstall gevonden onder (C:)\Program files (x86)\Garmin\. De map bevat onderdelen die twee computers terug gaan. Blijkbaar altijd braaf gekopiëerd. De map eruit geknipt. MapInstall 4.0.4 geïnstalleerd.
Het lijkt te werken nu, met Basecamp 6.4.2.
Ik heb een map MapInstall gevonden onder (C:)\Program files (x86)\Garmin\. De map bevat onderdelen die twee computers terug gaan. Blijkbaar altijd braaf gekopiëerd. De map eruit geknipt. MapInstall 4.0.4 geïnstalleerd.
Het lijkt te werken nu, met Basecamp 6.4.2.
Laatst gewijzigd door frankd op 6 jul 2018 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- GPS Expert
- Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
- Contacteer:
Reden is de installatie van BaseCamp 4.7.0, hierdoor MapInstall versie 4.2.0 waar de fout in zit.
Dus of BaseCamp geheel terugzetten, of alleen MapInstall. Bij deze laatste methode via control panel MapInstall verwijderen, daarna met de hand de folder MapInstall verwijderen: c:\Program Files (x86)\Garmin\MapInstall
Daarna pas versie 4.0.4 installeren van MapInstall, die opstarteb en dan in de control box (meest linker boven vierkantje ban venster) de automatische controle op update uitzetten bij regel Updates controleren.
Doe je het verwijderen van de folder niet, dan krijg je de dll error, omdat ondanks de verwijdering via control panel in werkellijkheid de mapinstall.exe wel blijft staan. Dan dus dlls van 4.0.4, maar exe van 4.2.0 ... etc etc.
Helpdesk heeft het er druk mee.
Dus of BaseCamp geheel terugzetten, of alleen MapInstall. Bij deze laatste methode via control panel MapInstall verwijderen, daarna met de hand de folder MapInstall verwijderen: c:\Program Files (x86)\Garmin\MapInstall
Daarna pas versie 4.0.4 installeren van MapInstall, die opstarteb en dan in de control box (meest linker boven vierkantje ban venster) de automatische controle op update uitzetten bij regel Updates controleren.
Doe je het verwijderen van de folder niet, dan krijg je de dll error, omdat ondanks de verwijdering via control panel in werkellijkheid de mapinstall.exe wel blijft staan. Dan dus dlls van 4.0.4, maar exe van 4.2.0 ... etc etc.
Helpdesk heeft het er druk mee.
Marco
Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.
Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.
Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.
Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.