Nu wil ik met BaseCamp werken aan een aantal routes en ik zie tot mijn schrik dat BaseCamp plotseling geen van mijn kaarten meer ziet. Daarnaast krijg ik van Garmin Express steeds weer dezelfde melding wanneer ik de laatste kaart update probeer te (her)installeren op mijn computer: "There was an error installing the update.". Zonder enige vorm van verdere specificatie. Een weinig behulpzame melding helaas...
Wat nog vreemder is, is dat ook JaVaWa's GMTK tool de kaarten niet meer ziet, en dat baart mij zorgen!
Inmiddels van alles geprobeerd om de problemen op te lossen, onder andere:
- BaseCamp (v4.62) opnieuw geinstalleerd.
- Garmin Express opnieuw geinstalleerd (na eerst een grondige verwijdering).
- Verwijderen van de "Garmin_Ltd._or_its_subsid" folder uit %LocalAppData%.
Ik kan nu werken met BaseCamp door gebruik te maken van de kaart die op mijn Zumo staat. Maar dat is een noodoplossing, ik wil graag BaseCamp weer normaal aan de praat krijgen.
Configuratie:
- Garmin Zumo 590
- Windows 10
- BaseCamp for Windows 4.62
- BaseCamp & kaarten op D-partitie geinstalleerd
Ik heb overigens de indruk dat de laatste versie van Garmin Express erg storingsgevoelig is. Op een laptop heb ik net de laatste update geinstalleerd en ook daar wordt ik steeds na een paar seconden geconfronteerd met dezelde melding als op mijn desktop. Er wordt wel kaartdate op de laptop opgeslagen, maar na een paar seconden komt de foutmelding weer naar boven. Dit is onafhankelijk van bovengenoemd probleem, de enige constante is de Zumo 590.