Mijn ervaring gister avond met het downloaden van de kaart City Navigator Europa NTU 2019.20 heeft mij echter geleerd dat in ieder geval een deel van het probleem lag in een door Garmin gegenereerde foute snelkoppeling (probleem speelt wellicht alleen bij installatie op de PC in een aparte data-partitie?). Deze niet-werkende snelkoppeling heeft dezelfde kenmerken als voor de al eerder op mysterieuze wijze veranderde en niet meer werkende snelkoppelingen (voor CN 2018.3 en CN 2019.1, zie mijn eerste bericht hierboven).
Uiteindelijk is het mij met vallen en opstaan wel gelukt de kaart op de PC te krijgen dankzij JaVaWa's onmisbare GMTK.
Ik heb gisteravond eerst de DriveSmart 51 aan de PC verbonden (in MTP mode) en daarna GE opgestart. Er werden 3 of 4 updates aangeboden. Ik heb eerst alles bijgewerkt behalve de kaart update.
Daarna heb ik de kaart update als volgt aangepakt:
- Kaart CN West-Europa > Installatie opties
- Locaties selecteren > Computer en toestel
- Installatiepad > select data-partitie (optioneel?)
- Klik op Installeer
- Accepteer Voorwaarden
- Opmerkingen > Ga door
Op de DriveSmart bleek de update echter wel gelukt te zijn (zoals in diverse andere draadjes ook ondervonden) Maar op de PC kon ik via verkenner niets van een update terugvinden.
Vervolgens heb ik zonder de GPS met de PC te verbinden GE opnieuw opgestart en bij de nu nog vermelde beschikbare kaart update voor de DriveSmart heb ik toen gekozen voor alleen installatie op de PC (via stappenplan hierboven). De download ging weer redelijk snel, binnen ca. 20 minuten was het gepiept zonder foutmelding in GE!

Maar ik kon noch in MapSource, noch in BaseCamp enig spoor van CN 2019.20 vinden

In Windows verkenner vond ik echter wel de CN 2019.20 gma-kaarten in mijn data-partitie en in C:\ProgramData\GARMIN\Maps bleek er weer een niet-werkend door GE aangemaakte "snelkoppeling" te staan.
Door schade en schande wijs geworden wist ik deze 'flagrante'

In hoeverre de foutmeldingen in Garmin Express te maken hebben gehad of wel op zijn minst enige verband hield met het creëren van corrupte snelkoppelingen zal ik niet kunnen zeggen...