Toestel verwijderen uit BaseCamp

De opvolger van Mapsource
Plaats reactie
Dingeman
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Toestel verwijderen uit BaseCamp

Bericht door Dingeman »

Ik gebruik Windows 10 en BaseCamp 4.6.2.

Als ik in BaseCamp het menu "Bewerken" open, dan aldaar op "Opties" en vervolgens op "Toesteloverdracht" klik, dan kom ik in een "schermpje" alwaar bovenin een toestelnaam staat met een ID-code. Als ik dat schermpje open dan zie ik daar meerdere toestelnamen met ID-Code. Een aantal van deze toestellen heb ik niet meer. Telkemale staat op deze plaats steeds een toestelnaam met ID-code van een toestel dat ik niet meer in bezit heb. Ik weet niet of deze (verkeerde toestelnaam) consequenties heeft voor het gebruik van BaseCamp. Mijn vraag is kun je deze oude toestellen(namen) verwijderen uit BaseCamp en zo ja, hoe is dan de werkwijze.

tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Re: Toestel verwijderen uit BaseCamp

Bericht door tony rave »

Die ID's staan in de registry onder:

Computer\HKEY_Current_User\Software\Garmin\BaseCamp\Settings\Device

De overbodige items wissen met de registry editor.

Wel oppassen met de registry, verkeerde wijzigingen kunnen nare consequenties hebben.
Eventueel eerst een copie maken.
Ж BaseCamp ► route-creatie & databeheer ║ auto-route & track & directe-route ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx, Nokia XR20 Ж

RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Bericht door RonalT »

is het nodig/nuttig om deze toestellen te verwijderen?
Misschien dat er eerder schade aangericht wordt dan dat het voordelen heeft.
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, XT1, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

guzzi vero

Bericht door guzzi vero »

Denk dat er bij mij zo een tiental instaan waar ik er nog 3 van gebruik. Gewoon settings dezelfde voor alle toestellen aanvinken.
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

Dingeman
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Dingeman »

tony rave schreef:Die ID's staan in de registry onder:

Computer\HKEY_Current_User\Software\Garmin\BaseCamp\Settings\Device

De overbodige items wissen met de registry editor.

Wel oppassen met de registry, verkeerde wijzigingen kunnen nare consequenties hebben.
Eventueel eerst een copie maken.
Bedankt, het is prima gegaan en ik ben al die "vreemde" toestelnamen kwijt.
Ik heb gehandeld zoals jij hierboven hebt beschreven.

Dingeman
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Dingeman »

RonalT schreef: is het nodig/nuttig om deze toestellen te verwijderen?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, knip,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Tja RonalT, misschien is er een forumlid die een goed en onderbouwd antwoord kan geven.
Mogelijk is het wel helemaal niet nodig, maar ik "ergerde" mij eraan.
En met de aangeboden werkwijze was het "een fluitje van een cent".

Dingeman
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Dingeman »

guzzi vero schreef:Denk dat er bij mij zo een tiental instaan waar ik er nog 3 van gebruik. Gewoon settings dezelfde voor alle toestellen aanvinken.
Er kan maar één toestelnaam zichtbaar zijn en waarom is dat dan juist die ene en niet een van die andere.
Bij mij stond er standaard een toestelnaam van een apparaat dat ik niet meer had.
Ik kon dat niet wijzigen, steeds kwam de naam van hetzelfde toestel (dat ik niet meer heb) terug in beeld.

En kan je wel verschillende settings aanvinken voor de verschillende toestellen?
Zo ja, betekent dit dan dat je dit telkens van tevoren moet aanpassen als je een ander toestel koppelt met BaseCamp?

tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door tony rave »

Mooi dat het weer 'schoon' is.

Het zou wat minder storend zijn geweest wanneer het toestel-ID in dat venster automatisch het momenteel aangesloten toestel zou zijn.
Bij mijn weten kan het aantal toestellen in die lijst verder geen kwaad doen.

Ja, je kunt voor elk toestel de settings apart instellen.
Je hoeft dus voor je eigen toestellen dat niet steeds opnieuw in te stellen, het wordt onthouden.

Zodra een 'nieuw' (nog onbekend) toestel herkend wordt komt het ID daarvan automatisch in de op te roepen lijst erbij te staan.
Ik vermoed dat dan alle 3 opties 'uitgevinkt' komen te staan.
Je kunt in de betreffende registry-key dan ook allen wissen, wordt vanzelf weer bijgeschreven.

Lastig is dat er veel toestellen in de lijst kunnen verschijnen die dezelfde naam hebben, wil je dan voor je eigen toestel iets wijzigen moet je eerst het Unit-ID daarvan weten om het juiste toestel te kunnen selecteren.
De lijst kan behoorlijk oplopen als je b.v. BaseCamp zou gebruiken om data te laden voor diverse deelnemers aan een toertocht.

Even terzijde:
Zelf heb ik de gewoonte om alle data voor een bepaald evenement in gpx-formaat op te slaan en die met een file-manager in het toestel te plaatsen, indien mogelijk. Dan kun je na afloop de gehele set data (routes, tracks, waypoints) ook weer in een klap wissen aan de hand van de gegeven bestandsnaam.
Ж BaseCamp ► route-creatie & databeheer ║ auto-route & track & directe-route ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx, Nokia XR20 Ж

GPS Expert
Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
Contacteer:

Bericht door GPS Expert »

Het is ook geen probleem om ze allemaal te wissen, zodra je weer een toestel aansluit komt deze weer terug.

Verder is er dacht ik ook een folder bij Windows waar info instaat, maar ik kan dit ook verwarren met MacOS.
Marco

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.

Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Windows”