kaarten op computer installeren met Garmin Express wil niet

De opvolger van Mapsource
Plaats reactie
ErBo

kaarten op computer installeren met Garmin Express wil niet

Bericht door ErBo »

Ik heb mijn computer volledig gereset en moest daarna dus alles weer installeren. Nu lukt het me niet meer om met Garmin Express (7.0.0.0) de (standaard) kaarten vanuit mijn navigatie (Garmin Zumo 395) op de computer te installeren. De optie 'Selecteer Computer en/of Toestel' zoals hier https://support.garmin.com/nl-NL/?faq=y ... 1ydnSQZ2qA beschreven komt niet meer voor. Ik kan er alleen nog maar voor kiezen om de kaarten opnieuw op het toestel te installeren. Maar dat hoeft niet, daar staan ze al.
Wat zie ik over het hoofd?

Groet,
Eric

Afbeelding
Met een Garmin Zumo XT op een Yamaha XT1200Z Super Ténéré Wordcrosser kom je in principe overal.

BikePC
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Re: kaarten op computer installeren met Garmin Express wil niet

Bericht door BikePC »

Ik heb het even geprobeerd met mijn Garmin Drive 51, met CN Europe NTU 2020.30. Windows 10 Home 64bit 1909.
In GE 7.0.0.0 krijg ik pas de opties te zien om de kaart opnieuw op het toestel te installeren of op de PC te installeren als de drive 51 gekoppeld is.
Als ik de Drive 51 afkoppel en GE opnieuw opstart, dan zie ik wel de melding "Updates available" en de knoppen 'View Details' en 'Map Details', maar deze reageren niet als je erop klikt. Alleen actief dus met gekoppeld toestel.

Ik zie in jouw plaatje dat de Zumo 395 wel gekoppeld is, dus hier gaat het kennelijk toch anders...? Ik vrees derhalve dat ik je niet verder kan helpen.
Colorado 300 / Edge 800 / Edge Touring Plus / Edge Explore 2

hswoudenberg
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Bericht door hswoudenberg »

En als je GE express opstart mbv rechtermuisknop en dan kiest uitvoeren als administrator.
Heb zelf al vaker rare problemen op deze manier weten op te lossen.
Ik heb het probleem zoals jij heb beschreven niet, werk ook met versie 7.0.0.0.

Succes en hoor graag of dit de oplossing was.
Oregon 300, Oregon 700, Honda PC800 + Zumo 660, BMW K1600GT + Navigator VI

ErBo

Bericht door ErBo »

@BikePC en @hswoudenberg Beiden bedankt voor jullie snelle reactie. Al jullie mogelijke oplossingen en voorstellen uitgeprobeerd op alle mogelijke manieren. Zelf een oudere versie (6.21.0.0) van GE geïnstalleerd, maar helaas met alles nix :(

Gelukkig heb ik nog een backup van de kaart 2020.30 dus voorlopig maar even 'herstel' met JaVaWa GMTK. Wellicht komt er binnenkort een echte oplossing.
Met een Garmin Zumo XT op een Yamaha XT1200Z Super Ténéré Wordcrosser kom je in principe overal.

zoeff50
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door zoeff50 »

Je hebt toevallig toch geen Travel Edition van de 395? Met een TE kun je geen kaarten op je PC installeren.
Honda CRF1000LD-Africa Twin, Zumo XT, GPSmap76CSx

ErBo

Bericht door ErBo »

zoeff50 schreef:
4 jun 2020 20:05
Je hebt toevallig toch geen Travel Edition van de 395? Met een TE kun je geen kaarten op je PC installeren.
Het is inderdaad een Travel Edition. Dat dit het gevolg was had ik me vooraf niet gerealiseerd (heb het, verder prima toestel, net enkele weken 2e hands). Nu ik me wat verder ingelezen heb blijkt dat ik niet de enige ben die tegen deze rare keus van Garmin aan loopt. Tot er een nieuwe update komt red ik me de back-up die ik toevallig had, daarna wordt het ingewikkelder maar er is blijkbaar ook een 'oplossing', zie artikel:
https://www.mywaypoint.nl/page/faq/artikel/367

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Windows”