Hallo, ben een fervente maker van motorroutes. Vroeger in Mapsource, nu ben ik stilaan Basecamp onder de knie aan het krijgen.
Maar één ding krijg ik niet opgelost :
- Ik begin een route te maken en heb als eerste routepunt (startpunt) bv. Rue de Motel en als eindpunt Rue de Moldave.
- Bij het overzetten en activeren van de route naar GPS, Navigator 6, krijg ik, als ik naar de route wens te navigeren, de keuze tussen "Rue de Motel" en
"Rue de Moldave". Ik zelf weet dat de rit begint in "Rue de Motel". Maar als ik de route deel met vrienden of forums, dan weten die dat natuurlijk niet.
- Nu wil ik de naam "Rue de Motel" veranderen in "Start" en "Rue de Moldave" in Einde. Dat doe ik dus in 'Eigenschappen' en tot zover geen probleem.
Maar als ik nu de route overzet naar de Nav6, dan neemt die de nieuwe naam (Start en Einde) niet aan en vernoemt nog steeds "Rue de Motel" en
"Rue de Moldave" als start en eindpunt.
Wat doe ik verkeerd ??? Of werkt dat niet in Basecamp ???
Vraag over routepunt
Re: Vraag over routepunt
Als je op het startpunt een waypoint met de naam "Start" maakt en dat waypoint als eerste punt van je route maakt moet het volgens mij goed gaan.
Graag gedaan, blij dat ik je kon helpen. 
- guzzi vero
Rue de Motel staat toch als eerste in de lijst van waypoints en de eerste is altijd de start. Dus eerlijk gezegd begrijp ik je probleem niet. Als je de route doorstuurt of ergens op een fora plaatst kan je er toch als extra bij vermelden dat je route start op x en eindigt bij z.
Hou er rekening mee dat elk waypoint een unieke naam moet hebben. Dit wil zeggen dat je die naam slechts 1 keer kan gebruiken. Om deze reden heb ik in BC ook een lijst waypoints. Hierin staan al de waypoints die ik regelmatig gebruik en al die waypoints hebben ook nog eens een categorie zodat ik ze makkelijk in de gps kan terug vinden. Nu kan je hetzelfde waypoint in 100-den routes gebruiken en het toch slechts 1 keer in de waypoint bibliotheek terug vinden. Als jij telkens begint met start ga je na 100 routes in BC dus start, start 1, start 2 enz hebben. Je vervuilt er juist je BC data base mee wat niet de bedoeling is denk ik.
Hou er rekening mee dat elk waypoint een unieke naam moet hebben. Dit wil zeggen dat je die naam slechts 1 keer kan gebruiken. Om deze reden heb ik in BC ook een lijst waypoints. Hierin staan al de waypoints die ik regelmatig gebruik en al die waypoints hebben ook nog eens een categorie zodat ik ze makkelijk in de gps kan terug vinden. Nu kan je hetzelfde waypoint in 100-den routes gebruiken en het toch slechts 1 keer in de waypoint bibliotheek terug vinden. Als jij telkens begint met start ga je na 100 routes in BC dus start, start 1, start 2 enz hebben. Je vervuilt er juist je BC data base mee wat niet de bedoeling is denk ik.
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820