Route breekt steeds af.
-
Route breekt steeds af.
Goedemiddag, steeds als ik een nieuwe route aan het maken ben breekt deze af en moet ik weer opnieuw beginnen, dit heb ik een paar jaar terug in een oudere versie van Basecamp ook al eens gehad en nu met versie 4.7.3 helaas weer. Ik weet dat je met de knop "route invoegen" weer verder kan gaan met de route, maar ik zou liever een "echte" oplossing hebben: wie weet deze?
- RonalT
- WayPoint relatie
- Contacteer:
Re: Route breekt steeds af.
Je hebt de "echte" oplossing.
Succes!
Succes!
Groeten, RonalT
Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!
SP2610, Z340, Z550, Z590, XT1, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets
Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!
SP2610, Z340, Z550, Z590, XT1, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets
- Frank
- WayPoint relatie
De vraag is natuurlijk "waarom breekt de route steeds af en hoe is dat te voorkomen?".
Zonder te weten wat je precies doet is dat lastig te beantwoorden. Het is zeker geen "normaal" gedrag van Basecamp en heeft volgens mij ook niets met de Basecamp versie te maken. Ik denk toch aan een gebruikersfout,,,,
Wat doe je vlak voordat de route "spontaan" afbreekt?
Probeer anders een route op te zetten met eerst maar 4 of 5 punten (of extreem met 2: begin- en eindpunt), en maak de route daarna af door met het invoeg gereedschap punten toe te voegen.
Zonder te weten wat je precies doet is dat lastig te beantwoorden. Het is zeker geen "normaal" gedrag van Basecamp en heeft volgens mij ook niets met de Basecamp versie te maken. Ik denk toch aan een gebruikersfout,,,,
Wat doe je vlak voordat de route "spontaan" afbreekt?
Probeer anders een route op te zetten met eerst maar 4 of 5 punten (of extreem met 2: begin- en eindpunt), en maak de route daarna af door met het invoeg gereedschap punten toe te voegen.
Groeten,
Frank
BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ
Frank
-
Hallo RonalT en Frank, bedankt voor jullie antwoorden , ook de manier van Frank ( begin en eind punt gebruiken) gebruik ik dan wel eens, die werkt dan nog het beste. Ik ben er nu zelf achter gekomen wat er verkeerd ging: wanneer je met een route bezig bent en je gebruikt dan een andere knop, bv. het handje of het vergroot glas en je gebruikt dan de "ongedaan maken knop" dan breekt de route af. Ga je echter eerst weer naar de route knop en daar na de "ongedaan maken" knop gebruiken dan is er niets aan de hand. Jullie hebben gelijk met de dubbele post, dat was een foutje. Herman.
Je 'probleem' is het gevolg van een route te maken door vanaf een startpunt de route telkens te verlengen. Probeer eens wat Frank hier al aangaf. Ik ben lang geleden ook overgestapt naar deze manier van werken. Uiteindelijk werkt dat gemakkelijker, in mijn opinie.
Zumo XT, Ducati Multistrada V2S, Cardo Scala Rider Packtalk op HJC RPHA91, Edge Touring, Edge Explorer 2
- Frank
- WayPoint relatie
Ik gebruik nooit deze knoppen, maar het scroll wiel om in - en uit te zoomen en de pijltjes toetsen om de kaart te verplaatsen over het scherm. Zolang je met de route bezig bent, blijven deze werken. Dit kan ook een oplossing zijn voor jouw "probleem".zumoherman schreef: ↑26 okt 2020 16:03...Ik ben er nu zelf achter gekomen wat er verkeerd ging: wanneer je met een route bezig bent en je gebruikt dan een andere knop, bv. het handje of het vergroot glas en je gebruikt dan de "ongedaan maken knop" dan breekt de route af....
Groeten,
Frank
Frank