lijstmap is leeg

De opvolger van Mapsource
Plaats reactie
raak-4
WayPoint relatie
WayPoint relatie

lijstmap is leeg

Bericht door raak-4 »

Goedendag, deze 2e Paasdag,
het volgende; in BC heb ik, zoals de meesten, diverse lijstmappen onder 'mijn verzameling' hangen met daarin routes en waypoints. Van 1 enkele lijst map ben ik alles kwijt/weg, in ieder geval niet zichtbaar.
Van de andere lijstmappen wel.

Op de foto's dus zichtbaar, de lijstmap Zweden en de daaronder hangende lijstmapjes geven niets aan (deze lijst is leeg) en de andere lijstmappen (alles behalve Zweden) geven gewoon de routes en waypoints net als alle andere lijstmappen.

Ik heb ze echt aangemaakt, waypoints en routes, en al meerdere keren bekeken en aangepast en nieuwe erbij gemaakt dus alles bestaat wel maar is niet zichtbaar, ook van de eerdere jaren/lijstmappen.

In 'Mijn verzameling' kan ik e.e.a. we; terugvinden (niet alles geprobeerd is best veel nl. :) ), dus.....ik weet het niet meer.
BC afgesloten, computer afgesloten etc. is de laatste versie van BC 4.7.3 met kaart City Navigator Europe NT2021.1.

Wie heeft een idee?
thnx voor het lezen in ieder geval :)
Roland
Bijlagen
zichtbare routes/waypoints
zichtbare routes/waypoints
BC2a.jpg (337.87 KiB) 498 keer bekeken
niet zichtbare routes/waypoints
niet zichtbare routes/waypoints
BC1a.jpg (331.05 KiB) 498 keer bekeken

Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Re: lijstmap is leeg

Bericht door Frank »

Je filters staan zo te zien goed (alle gegevens).
Staan ze misschien in de laatste map: "Niet-vermelde gegevens"?
Zo ja, dan heb je ze per ongeluk een keer gewist....
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

raak-4
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door raak-4 »

Frank schreef:
5 apr 2021 14:56
Je filters staan zo te zien goed (alle gegevens).
Staan ze misschien in de laatste map: "Niet-vermelde gegevens"?
Zo ja, dan heb je ze per ongeluk een keer gewist....
Hallo Frank,
had daar eigenlijk nog niet gekeken maar daar staat ze ook, dus in 'Mijn verzameling' en in 'niet vermelde gegevens'. Echter staan daar ook heel veel andere waypoints en routes in uit alle andere lijstmappen die wel die routes en waypoints er in hebben staan.
Althans daar lijkt het op. Sommige zouden dan herberekend moeten worden omdat die waarschijnlijk met ander kaartmateriaal zijn gemaakt maar er staan er best wel veel in dus stuk voor stuk controleren...... :roll:

En per ongeluk verwijderen kan altijd een keer gebeuren maar van alle mappen.
Weet ook niet hoe, om het even wat voor route/waypoint, in die map 'niet vermelde gegevens' komt, alleen als je die ergens uit een lijstmap verwijderd?

Is het mogelijk dat BC dat zelf heeft gedaan met een update?

Voorlopig zit er dus niets anders op om die map door te lopen en terug te zetten.
thnx voor de reactie
Roland

keesm
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door keesm »

Misschien dit draadje nog eens doorlezen: viewtopic.php?f=109&t=39706
Ik heb eigenlijk ook nog nooit in die map niet-vermelde gegevens gekeken, bij mij staan er 488 items in :shock: .
Ik heb de indruk dat wanneer je iets verwijderd (dus niet wist) uit een lijstmap dat dan in de map niet-vermelde gegevens komt. Wanneer je kiest voor Wis dan niet (net even gecheckt: klopt)

Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Frank »

Dat laatste klopt, als je alleen maar 'delete' dan komen de items in niet-vermelde gegevens terecht (een beetje vreemde benaming) maar de vertalingen van Garmin zijn wel vaker een beetje krom...).
Als je kiest voor wisssen (drop-down menu met rechter muisknop) worden de gegevens helemaal verwijderd.

@raak-4 (Roland): ik heb er nog nooit van gehoord dat bij een update van Basecamp, lijstmappen 'zomaar' leeggemaakt worden. Het lijkt me eerder een 'ongelukje'. B.v. alle items in de lijstmap "Zweden" geselecteerd en gedelete. Dan verwijder je namelijk ook de items uit de submappen.....
Groeten,
Frank

raak-4
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door raak-4 »

Heb het draadje even doorgelezen en hetzelfde testje gedaan als jij en het klopt. Meestal als ik een punt niet (meer) nodig dan druk ik op Delete en verdwijnt dus in de map 'niet vermelde gegevens' en soms op wis en dan krijg je inderdaad de melding dat het uit ALLE lijsten wordt verwijderd....dus tot zover is me dat helemaal duidelijk (geworden) :)
Heb het ook geprobeerd met een lijstmap en dan is de HELE map+inhoud gedelete. De waypoints kan je dan terugvinden in de map 'niet vermelde gegevens' maar de lijstmap is daadwerkelijk tussen je andere lijstmappen weg....

Waar ik dus nog steeds wel mee 'worstel' is het gegeven dat ik de lijstmap Zweden, en de daaronder hangende lijstmappen, nog steeds heb alleen zonder inhoud.
Ik zou dus per map alles hebben moeten selecteren en gedelete moeten hebben en dat klinkt mij dan weer niet logisch on de oren :?

Dus hou me maar bij Zweden 2021 om die waypoints/routes weer terug te zoeken. Om dat van 9 mappen te doen :roll: :roll:

bedankt weer beiden

RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Bericht door RonalT »

Als het belangrijke mappen zijn, of mappen met gegevens die je zelf verzameld hebt, kan je zulke mappen ook af en toe wegschrijven naar je HHD. Zodat je in een geval als dit de gegevens even kunt terug inlezen.

Ik doe dat bv met zelf gemaakte bestanden waarin de locaties van circa 6000 wind- en watermolens staan.
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, XT1, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Frank »

raak-4 schreef:
6 apr 2021 16:13
Ik zou dus per map alles hebben moeten selecteren en gedelete moeten hebben en dat klinkt mij dan weer niet logisch on de oren :?
Dat hoeft niet. Als je een map met submappen selecteert (b.v. "Zweden"), zie je alle items die in die map én alle submappen aanwezig zijn. CTRL-A en "Delete" en ze zijn allemaal weg...
Groeten,
Frank

raak-4
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door raak-4 »

Frank schreef:
7 apr 2021 07:21
raak-4 schreef:
6 apr 2021 16:13
Dat hoeft niet. Als je een map met submappen selecteert (b.v. "Zweden"), zie je alle items die in die map én alle submappen aanwezig zijn. CTRL-A en "Delete" en ze zijn allemaal weg...
Duurde even voordat ik weer in gelegenheid was......maar zoals ik het nu begrijp zijn alle submappen met inhoud dus weg bij CTRL-A en Delete, die snap ik nog wel, Gebruik eigenlijk nooit toetsencombinaties maar zou kunnen per ongeluk, maar ik heb de submappen nog wel maar de inhoud niet meer dus daar raak ik het kwijt :shock: :o.......

Dit is eigenlijk meer voor de helderheid want ik heb de routes voor (hopelijk :) ) dit jaar weer teruggezet. Bedankt in ieder geval aan allen voor de reactie en oplossingen etc.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Windows”