bij hoge resolutie+beeldschaling valt tekst weg

De opvolger van Mapsource
Plaats reactie
Coosja

bij hoge resolutie+beeldschaling valt tekst weg

Bericht door Coosja »

Al jaren gebruik ik Basecamp, maar op m'n nieuwe laptop valt de de tekst in Bibliotheek>Mijn verzameling weg als ik er met de cursor overheen ga (een filmpje: https://1drv.ms/v/s!AqPDE84bsuAug1cF8p5 ... 6?e=6PSTQh )
Duidelijk een grafisch probleem. Herinstallatie van Basecamp hielp niet.
Leverancier van de laptop zegt dat Basecamp een zwaar verouderd programma is, en dat Basecamp kennelijk de hoge resolutie van 2880 x 1800 + 200% beeldschaling niet aankan.
Inderdaad werkt Basecamp wel goed bij 100% beeldschaling, op alle resoluties. Maar is nogal onhandig, heb je een goed beeldscherm moet je hem alsnog op 1920x1200 + 100% zetten om Basecamp te kunnen gebruiken.

VRAAG: zijn er gebruikers die Basecamp WEL normaal kunnen gebruiken bij 2880 x 1800 + 200% beeldschaling of nog hogere resoluties?
Zoja dan is er denk ik iets fout met de grafische chip van mijn nieuw laptop, en ga ik terug voor garantie.

Coos

Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Re: bij hoge resolutie+beeldschaling valt tekst weg

Bericht door Frank »

Ik gebruik een MacBook Air, Retinascherm heeft een resolutie van 2560 x 1600. Basecamp werkt daar prima op (weliswaar de Mac versie).

Zou het niet een probleem met de beeldscherm driver kunnen zijn? Heb je de laatste versie daarvan geïnstalleerd?
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

Coosja

Bericht door Coosja »

De drivers zijn geheel bijgewerkt, dus dat zal het niet zijn.
Bij jou werkt Basecamp dus goed met hoge resolutie op Mac.

Zijn er nog gebruikers die in W10 op hoge resolutie+beeldschaling(= grote letters) werken?
Coos

Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Mgent »

Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Coosja

Bericht door Coosja »

Dank voor je reaktie Mgent, maar de link die je geeft gaat over verkeerde lettergrootte. Bij mij zijn de lettergroottes wel goed, alles is goed leesbaar, totdat ik met de muis over de Bibliotheek>Mijn verzameling ga hoveren: dan valt de tekst regel voor regel weg, gewoon niks meer te zien.

Zijn er gebruikers die in W10 op hoge resolutie+beeldschaling(= grote letters) werken?
Coos

Coosja

Bericht door Coosja »

Nog even Mgent, werk je zelf met Basecamp op Windows? Zoja met welke resolutie, en welke beeldschaling?
Coos

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Windows”