Morge, sinds een paar dagen heb ik een Edge 1030 plus. Ik loop nu tegen het volgende probleem aan. Bij het opstarten van basecamp krijg ik de melding:" Er is een communicatieprobleem met het Garmin-apparaat Garmin. De communicatie met het apparaat kan met verminderde functionaliteit worden voortgezet." (dit is schijnbaar een software probleem en zal hopenlijk bij een volgende versie aangepakt worden)
Als ik vervolgens ok klik dan start basecamp verder op en dan krijg ik de melding: " Er is een fout opgetreden bij een poging om het Garmin cycle map EU 2020.10 North East kaart product te gebruiken." Deze kaart is vervolgens ook niet in de lijst te vinden in basecamp.
Wat ik tot nu toe reeds heb gedaan:
- Meerdere malen kaarten verwijderd en weer erop gezet
- Zowel basecamp als Garmin Express verwijderd en weer erop gezet. Basecamp 4.7.2 en Express 7.0.1.0
Omdat ik 100 mtr van de Duitse grens woon en dit gedeelte op EU 2020.10 North East kaart staat is dat lastig.
Helaas het probleem blijft. De kaart is trouwens op de edge wel gewoon aanwezig/zichtbaar.
Wat wel werkt:
- de garmin aangesloten op mijn andere laptop, zelfde versie basecamp en Express en ziedaar, ik krijg wel nog steeds melding 1 maar de kaart levert geen problemen op?????
-Ook heb ik de openfietsmap geinstalleerd en die werkt gewoon op beide laptops. Dus voorlopig werk ik met de open fietsmap
Ben benieuwd op jullie reacties
mvrgr, Math
melding: Fout opgetreden bij een poging kaart te gebruiken
- Meneer Zwijn
Re: melding: Fout opgetreden bij een poging kaart te gebruiken
Ik heb hetzelfde “probleem“ als jij. Ik werk wel niet vaak met BaseCamp, maar soms zou ik het toch graag gebruiken om tracks te exporteren naar de Edge 1030 Plus.
Op het Garmin forum is deze klacht ook vaak te horen, en er is ook een reactie waar Garmin Support zou gezegd hebben dat GarminConnect de manier is om te communiceren met moderne toestellen, en BaseCamp niet meer verder ontwikkeld wordt.
Toch hoop en denk ik dat het wel zal aangepast worden, want er zijn nu eenmaal dingen die BaseCamp beter doet dan andere programma’s.
Als je via BaseCamp tracks naar je toestel stuurt, komen ze ook verkeerd terecht in de map GPX en moet je ze met verkenner naar NewFiles verslepen.
Hopelijk snel opgelost, tis ff afwachten denk ik.
Op het Garmin forum is deze klacht ook vaak te horen, en er is ook een reactie waar Garmin Support zou gezegd hebben dat GarminConnect de manier is om te communiceren met moderne toestellen, en BaseCamp niet meer verder ontwikkeld wordt.
Toch hoop en denk ik dat het wel zal aangepast worden, want er zijn nu eenmaal dingen die BaseCamp beter doet dan andere programma’s.
Als je via BaseCamp tracks naar je toestel stuurt, komen ze ook verkeerd terecht in de map GPX en moet je ze met verkenner naar NewFiles verslepen.
Hopelijk snel opgelost, tis ff afwachten denk ik.
Hoi, ook ik heb hetzelfde probleem in basecamp. Wat ook (nog) niet goed gaat is, als je de 1030 plus aan de pc hangt dan krijg je de melding dat er kaartupdates beschikbaar zijn. Het proces uitgevoerd 3x maar zonder succes, ik krijg de melding dat het voltooid is, maar bij de volgende synchronisatie de zelfde melding, kaartupdates beschikbaar. Ook nog iets van IQ getracht op de 1030 plus te zetten, is ook niet zichtbaar. Komt allemaal wel goed denk ik, het apparaat is bij gebruik lekker snel en de keuze pauzeer en herberekenen (koers aanpassen) bevallen goed.
Maarten Scheveningen
Montana 750i Edge 1030 plus en Garmin Epix Gen 2 Gpsmap 67
Montana 750i Edge 1030 plus en Garmin Epix Gen 2 Gpsmap 67
Ik had net dezelfde foutmelding...
Opgelost door blijkbaar een andere USB-kabel te gebruiken!
Opgelost door blijkbaar een andere USB-kabel te gebruiken!