Vertrek- en aankomsttijd

De opvolger van Mapsource
BromBert

Vertrek- en aankomsttijd

Bericht door BromBert »

Ik gebruik BaseCamp (nu versie 4.7.4) al een tijdje en doorgaans gaat dat goed. Maar er is een probleem met het ingeven van het vertrekuur. Als ik de tijd intik dan wordt daar steevast een uur van afgetrokken. Als ik dus vertrektijd 09H00 ingeef komt in de lijst 08H00 te staan. Erg vervelend. Is daar iets aan te doen (behalve een "foute" tijd ingeven om de juiste tijd in de lijst te krijgen)?
Nu we het er toch over hebben: ik plan een route die naar een andere tijdzone gaat (in dit geval over de grens tussen Spanje en Portugal). Een slim programma zou daar toch rekening mee kunnen houden? BaseCamp geeft alle aankomsttijden weer op basis van het vertrekuur + de berekende reistijd terwijl de aankomst aan de andere kant van de grens eigenlijk een uur vroeger of later moet zijn - afhankelijk van de richting waarin je rijdt. Op zich niet zo'n groot probleem, behalve dat de berekende aankomsttijd wel van belang is om het hotel te verwittigen wanneer je denkt aan te komen.
In verband met dit laatste: als ik de route door mijn Zumo (XT) laat berekenen, geeft hij dan de aankomsttijd aan in lokale tijd van het land van vertrek of in het land van aankomst?

Groejes,
BromBert

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Windows”