Wegvallen route aanwijziging
Wegvallen route aanwijziging
Dag allemaal , ik heb sinds kort een probleem met mijn XT2. Als ik een zelfgemaakte route rij stoppen de aanwijzingen na ongeveer een half uur .Zet ik de GPS uit en ik start ik hem terug op dan werkt het weer voor eventjes . Soms komen de aanwijzingen ook vanzelf terug .Het rare is dat ik het alleen heb met zelfgemaakte routes , dus als ik gewoon van A naar B rijd blijft hij aanwijzingen geven . Heeft er misschien iemand de oplossing ,zelf denk ik misschien ergens iets verkeerd in de instellingen , maar ik zou niet weten wat .
- guzzi vero
Re: Wegvallen route aanwijziging
Wat komt er in de bovenste balk te staan? Bij de streetpilots vroeger kwam daar: rij naar.... te staan als je een via punt overgeslagen had en herberekenen op uit stond.
Dus even kijken of al je viapunten wel goed op de weg staan. Met welk routeprogramma en op welke kaart maak je je route?
Dus even kijken of al je viapunten wel goed op de weg staan. Met welk routeprogramma en op welke kaart maak je je route?
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820
Probleem komt mij bekend voor. Ik maak mijn routes in Basecamp en zorg dat alle (zachte-) viapunten nèt na een kruising staan. Toch gebeurt dit af en toe. Ook schakelt mijn Zumo af en toe spontaan de Bluetooth uit en maakt daar dan ook melding van: Bluetooth wordt uitgeschakeld. Zonder akkoord- of annuleer knop.
Tiger 1200 Rally Explorer, Zümo XT2, 590, GPS 66st, Edge 1030 plus
Er komt inderdaad : ga naar te staan . Ik maak altijd wel van mijn harde ,zachte punten . Bluetooth valt niet uit . Ik deel de route ook met een kameraad met een XT2 . Vandaag nog samen gaan rijden , na 10 minuten stopte de route aanwijzigingen al bij mij. Bij mijn kameraad bleef alles gewoon werken.
Ik zet ook de viapunten achter de kruising . Ik maak mijn routes in basecamp , zowel in 2025.10 als in 2026.10 het probleem . Ik hoopte dat met de update het probleem zou opgelost zijn , niet dus .
- guzzi vero
Eerst eens kijken wat een soft reset doet (XT2 aan oplader, Aan/Uit knop zo een 20 tellen ingedrukt houden tot hij opstart. Bij opstarten Aan/Uit knop loslaten).
Als dat niet helpt harde reset via het menu instellingen - over - herstel.
Heb nergens gevonden hoe je op een XT2 de firmware opnieuw kan installeren. Eens kijken of dat via GE kan. Wel oppassen dat je niet update naar de nieuwe versie 7.24 van GE.
Als dat niet helpt harde reset via het menu instellingen - over - herstel.
Heb nergens gevonden hoe je op een XT2 de firmware opnieuw kan installeren. Eens kijken of dat via GE kan. Wel oppassen dat je niet update naar de nieuwe versie 7.24 van GE.
Guzzi vero , ik ga morgen uw tips eens proberen .
Heb je toevallig meerdere kaarten actief? Dan krijg je ook dit soort dingen.
Ik vink standaard de Midden-Oosten kaarten uit.
Ik vink standaard de Midden-Oosten kaarten uit.
Groet.
Arno
Triumph Tiger 1200 Rally Pro 2022
Cube Stereo 120 HPC TM 29 2020
Zumo XT2 - Zumo XT - Zumo 590 - Edge Explore - Oregon 300 - GPSMap 60CSx
Arno
Triumph Tiger 1200 Rally Pro 2022
Cube Stereo 120 HPC TM 29 2020
Zumo XT2 - Zumo XT - Zumo 590 - Edge Explore - Oregon 300 - GPSMap 60CSx
Ik heb vandaag nog 2 dingen gedaan , de soft reset van de gps en oudere kaarten uit basecamp verwijderd . En het probleem lijkt opgelost . Bedankt aan iedereen voor het helpen meedenken .
- guzzi vero
Bedankt voor de feed back. De oudere kaarten op BC spelen hier wel geen rol in, nemen enkel veel disk spavc in beslag.
- klompenmaker
Ik had exact hetzelfde. Twee kaarten stonden aangevinkt in de XT2. Eentje uitgevinkt en weg probleem.
Helaas , het probleem is toch niet opgelost .Nu harde reset gedaan en morgen terug proberen .