Hoe XT2 het beste te verbinden met headset

FrankV
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Hoe XT2 het beste te verbinden met headset

Bericht door FrankV »

Zo op de 5e mei heb ik hier toch een lokaal oorlogsmomentje met de Zumo XT2, Cardo PAcktalk Edge en Samsung telefoon.

Door te slappe knieën ben ik gezwicht voor een nieuwe XT2. Mooi ding, dat zeker. Nog veel vraagtekens.

Maar de eerste testritjes bevielen niet zo goed: wegvallende routeaanwijzingen, soms een melding voor gevaarlijke zones soms ook niet.
Maar ook de Edge headset werkt gewoon een tijdje goed, maar vervolgens vervalt weer de gehoorzaamheid bij voice-commands.
Ook vastlopende herberekeningen, hoewel de Onroute motorkaart uitgevinkt was (bleek alleen het SD-kaartje erin al zorgde voor vastlopen tijdens herberekenen?)

Inmiddels teveel gelezen, waardoor het mij nu heel onduidelijk wordt allemaal.
Ik wil iig de Tread app verbonden hebben met de Zumo, reden lijkt me duidelijk.

Ik wil ook de Cardo connect app verbonden hebben met de headset. Dit om bijv muziek te streamen, maar ook muziek sharing aan te zetten met de duo-passagier, en groupmembers in DMC-mode toe te voegen of juist te verwijderen. Daarom wil ik ook de koppeling tussen mobiel en headset niet verbreken, om te voorkomen dat je bij opnieuw koppelen de headset moet resetten (en alles weer opnieuw moet instellen). Dat zijn allemaal geen leuke bezigheden als je onderweg bent. En het onthouden van de instellingen mbv de knopjes op de Edge lukt me niet, 1x/2x/3x drukken knopje abc of samen, of 2s/5s/10s indrukken... Data ben ik gelijk alweer vergeten.

Daar gaat denk ik wel wat mis, maar in het kort (bij het begin beginnen - daar gaat het vast fout): Hoe hebben jullie nu deze "driehoek" met elkaar verbonden?
De Zumo via "GPS connectie" op de headset, of juist als "second phone"? En wat is dan de prioriteitsvolgorde voor de headset? Navigatie boven telefoon, boven muziek? En hoe zijn de BT instellingen per apparaat ingesteld?
Zumo 550: op fiets, motor en in de auto.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Zumo XT2”