Navigatie een HIT!
- BigTaz
- WayPoint relatie
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 17 sep 2004 14:36
- Locatie: 700 m. Notter, 163 km. Vessem, 153 km. Moordrecht, 187 km. Heerhugowaard en 129 km. van Leek!
Navigatie een HIT!
Autonavigatie een hit
Vrijdag, 27 januari 2006 - De verkoop van autonavigatie is in vergelijking met een jaar eerder met 65 procent toegenomen. Nog voordat de kerstinkopen waren begonnen, werden er 173.000 draagbare navigatiesystemen in Nederland verkocht. De prijsdaling van de apparatuur is volgens het Britse marktanalysebureau Canalys één van de belangrijke redenen. In populariteit hebben de apparaatjes de ingebouwde carkits inmiddels gepasseerd.
(Bron: Algemeen Dagblad )
Vrijdag, 27 januari 2006 - De verkoop van autonavigatie is in vergelijking met een jaar eerder met 65 procent toegenomen. Nog voordat de kerstinkopen waren begonnen, werden er 173.000 draagbare navigatiesystemen in Nederland verkocht. De prijsdaling van de apparatuur is volgens het Britse marktanalysebureau Canalys één van de belangrijke redenen. In populariteit hebben de apparaatjes de ingebouwde carkits inmiddels gepasseerd.
(Bron: Algemeen Dagblad )
Groeten vanuit Twente,
Frits.
Je moet Rijssen volgen, om in Notter te komen, met o.a. een ZUMO 550 en een HTC Desire HD en BT gekoppeld via de Sena SMH5 Solo
Frits.
Je moet Rijssen volgen, om in Notter te komen, met o.a. een ZUMO 550 en een HTC Desire HD en BT gekoppeld via de Sena SMH5 Solo
autonavigatie ... hoe wordt auto hierin gebruikt ???
bedoelen ze systemen voor gebruik in de auto of automatisch navigerende systemen ????
als ze systemen voor in de auto bedoelen, vergeten ze dus voor het gemak de andere navigatiemiddelen ...
zag in het AD een of andere top5 staan met plaatjes, en dat zijn alleen maar nuvi's, tomtom's en c320/310's, nix geen 2720/2610's, questen, of gps60's enz en zo.....
Nietswetende collega's begonnen me al uit te lachen omdat mijn net nieuwe quest2 niet in het rijtje voorkwam maar toch een stuk duurder was
(maar ik weet het verschil wel
)
bedoelen ze systemen voor gebruik in de auto of automatisch navigerende systemen ????
als ze systemen voor in de auto bedoelen, vergeten ze dus voor het gemak de andere navigatiemiddelen ...
zag in het AD een of andere top5 staan met plaatjes, en dat zijn alleen maar nuvi's, tomtom's en c320/310's, nix geen 2720/2610's, questen, of gps60's enz en zo.....
Nietswetende collega's begonnen me al uit te lachen omdat mijn net nieuwe quest2 niet in het rijtje voorkwam maar toch een stuk duurder was


Zumo 550 : Ducati Multistrada 1200 S Touring 2012 & Renault clio TCE collection
Edge705HR : RB Xeon 600 ; RB ProSL 3000 (en nog 3 fietsen)
Edge705HR : RB Xeon 600 ; RB ProSL 3000 (en nog 3 fietsen)
- BigTaz
- WayPoint relatie
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 17 sep 2004 14:36
- Locatie: 700 m. Notter, 163 km. Vessem, 153 km. Moordrecht, 187 km. Heerhugowaard en 129 km. van Leek!
Ik ben van mening dat "standaard" journalisten de term autonavigatie gebruiken voor alle mogelijke toepassingen.bedoelen ze systemen voor gebruik in de auto of automatisch navigerende systemen
Waar mij het om gaat (poll) was/is de verhouding tot de diverse mogelijkheden.
Concreet: zijn er mensen die het navigatiesysteem gebruiken voor 1 onderwerp, of gaat de voorkeur uit naar een combinatie van mogelijkheden

Mijn Quest gaat mee met het wandelen, af en toe in de auto en voor 90% op de motor.
Groeten vanuit Twente,
Frits.
Je moet Rijssen volgen, om in Notter te komen, met o.a. een ZUMO 550 en een HTC Desire HD en BT gekoppeld via de Sena SMH5 Solo
Frits.
Je moet Rijssen volgen, om in Notter te komen, met o.a. een ZUMO 550 en een HTC Desire HD en BT gekoppeld via de Sena SMH5 Solo
- jkelder
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 3017
- Lid geworden op: 15 mar 2004 21:35
- Locatie: Den Ham (N52 27.842 E6 29.802)
- Contacteer:
Om daar inzicht in te krijgen, moet je naast de 'Alleen' doelgroepen ook de 'Combi' groep een kans geven aan deze poll deel te nemen.BigTaz schreef:Concreet: zijn er mensen die het navigatiesysteem gebruiken voor 1 onderwerp, of gaat de voorkeur uit naar een combinatie van mogelijkheden
Zelf kan ik bij lange na niet een stem uitbrengen op de geboden mogelijkheden!

En die is ondertussen toegevoegd!

Groet'n van .. Jan oet brinkdorp 'n Ham.
GPSV, Quest, Forerunner 310XT/410, Edge 705HR/CAD, Edge 800 Bundel, Nüvi 860, Oregon 550t, Edge 1000, Drive Smart 65, Venu, Edge 1030 Plus, Forerunner 965
Voor Fietsroutenetwerk, Wandelnetwerk en Paardrijnetwerk : Zie https://planner.gps.nl
GPSV, Quest, Forerunner 310XT/410, Edge 705HR/CAD, Edge 800 Bundel, Nüvi 860, Oregon 550t, Edge 1000, Drive Smart 65, Venu, Edge 1030 Plus, Forerunner 965
Voor Fietsroutenetwerk, Wandelnetwerk en Paardrijnetwerk : Zie https://planner.gps.nl
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
Tsja, hoe hard we met z'n alleen ons enthousiasme ook uitdragen: het gros van de consument heeft er geen idee van dat er meer mogelijk is dat 'zo snel mogelijk van A naar B'.
En dat is jammer, want voor velen van die 173.000 geldt dat men een andere keuze zou hebben gemaakt als men de mogelijkheden wel had gekend.
Al zeer geruime tijd geleden hoorden we dat de consumentenbond een vergelijkende test ging doen. We hebben de bond er toen ook op geattendeerd dat het wellicht ook wel fijn is voor de leden op bredere toepassingen geattendeerd te worden.
Helaas is de test weer van de gebruikelijke onzorgvuldige oppervlakkigheid gebleken. Ik kom daar op enig moment nog nader op terug.
En dat negatieve geluid over die test komt echt niet door de uitslag hoor: van de top-4 neemt Garmin drie psoities in, waaronder de eerste. Om vervolgens nummer 6 (Mio) tot beste koop te bombarderen. En helaas volstrekt voorbij te gaan aan onze uitnodiging de leden te attenderen op bredere toepasbaarheid.
Al met al: laat de onwetenden die schamper reageren op een 'exoot' als de Quest II die mogelijkheden maar eens zien. Doe eens wedstrijdje GPS-gooien of accu-levensduur. Ga gezellig samen onder de douche, met GPS en al. En kruip daarna achter de PC om een track in Google te bekijken.. En dan nog eens de reacties peilen..
En dat is jammer, want voor velen van die 173.000 geldt dat men een andere keuze zou hebben gemaakt als men de mogelijkheden wel had gekend.
Al zeer geruime tijd geleden hoorden we dat de consumentenbond een vergelijkende test ging doen. We hebben de bond er toen ook op geattendeerd dat het wellicht ook wel fijn is voor de leden op bredere toepassingen geattendeerd te worden.
Helaas is de test weer van de gebruikelijke onzorgvuldige oppervlakkigheid gebleken. Ik kom daar op enig moment nog nader op terug.
En dat negatieve geluid over die test komt echt niet door de uitslag hoor: van de top-4 neemt Garmin drie psoities in, waaronder de eerste. Om vervolgens nummer 6 (Mio) tot beste koop te bombarderen. En helaas volstrekt voorbij te gaan aan onze uitnodiging de leden te attenderen op bredere toepasbaarheid.
Al met al: laat de onwetenden die schamper reageren op een 'exoot' als de Quest II die mogelijkheden maar eens zien. Doe eens wedstrijdje GPS-gooien of accu-levensduur. Ga gezellig samen onder de douche, met GPS en al. En kruip daarna achter de PC om een track in Google te bekijken.. En dan nog eens de reacties peilen..

Groeten uit Rectum,
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Klopt. Maar ook: de Quest is zo makkelijk mee te nemen.Hans Vaessen schreef:Al met al: laat de onwetenden die schamper reageren op een 'exoot' als de Quest II die mogelijkheden maar eens zien. Doe eens wedstrijdje GPS-gooien of accu-levensduur. Ga gezellig samen onder de douche, met GPS en al. En kruip daarna achter de PC om een track in Google te bekijken.. En dan nog eens de reacties peilen..
Ik heb voor een collega net vanavond een Tomtom Go ingericht, die ze kortgeleden heeft gekocht. Een prachtig apparaat, dat ze vooral op vakanties in wil zetten.
Maar wat als je de auto ergens in een stad, bosgebied of langs strand wilt parkeren: waar laat je dat ding dan?
Achter het raam laten zitten? Nou, dacht ik niet!
In het handschoenenvakje of onder de bank? Nou, nee, ook liever niet!
Meenemen? Ook niet echt handig! (formaat en vorm)
Nee, geef mij de Quest maar ... die steek je makkelijk even bij je. Je kunt ermee cachen. En je vindt er je auto mee terug!

Groet,
Floyd.
Quest I / Map 60Cx / Navigon 4310max
Floyd.
Quest I / Map 60Cx / Navigon 4310max
- BigTaz
- WayPoint relatie
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 17 sep 2004 14:36
- Locatie: 700 m. Notter, 163 km. Vessem, 153 km. Moordrecht, 187 km. Heerhugowaard en 129 km. van Leek!
Een zeer juiste (voorlopige) conclusie, er is zeer zeker veel meer tussen A en BWaypoint klanten gebruiken hun GPS voor meer dan A > B rijden

En juist de Waypoint klanten weten dit te waarderen!
Groeten vanuit Twente,
Frits.
Je moet Rijssen volgen, om in Notter te komen, met o.a. een ZUMO 550 en een HTC Desire HD en BT gekoppeld via de Sena SMH5 Solo
Frits.
Je moet Rijssen volgen, om in Notter te komen, met o.a. een ZUMO 550 en een HTC Desire HD en BT gekoppeld via de Sena SMH5 Solo
Ik gebruik mijn Navigator II (SP2610) zowel op de motor als in de auto. Voor de auto is A > B de meest gebruikte optie, voor de motor een combinatie van routes en A > B navigatie.
Groeten,
Erwin
BMW R1250GS Adventure 40Y GS Ed. + BMW Navigator 6 + Sena 50R HK
BMW K1100LT SE + BMW Navigator 5 + Sena SRL Mesh
eTrex Touch 35 voor de fiets en de benenwagen
Erwin
BMW R1250GS Adventure 40Y GS Ed. + BMW Navigator 6 + Sena 50R HK
BMW K1100LT SE + BMW Navigator 5 + Sena SRL Mesh
eTrex Touch 35 voor de fiets en de benenwagen
- BigTaz
- WayPoint relatie
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 17 sep 2004 14:36
- Locatie: 700 m. Notter, 163 km. Vessem, 153 km. Moordrecht, 187 km. Heerhugowaard en 129 km. van Leek!
Lees op op Planet Internet onderstaand verhaal, nieuwschierig dat ik ben kijk op de link Garmin GPS, stom stom, kom je uit bij DE specialisten van Garmin, dus natuurlijk in Notter, goed gedaan mannen
Garmin StreetPilot i3: klein maar dapper
Gepubliceerd op maandag 06 februari 2006
Door Harry Mulder
Ik moet eerlijk bekennen dat ik me toch wel even achter de oren krabbel als ik de Garmin StreetPilot i3 in zijn verpakking onder ogen krijg. Moet er in dit doosje een volwaardig mobiel navigatiesysteem zitten?
Als ik het doosje openmaak wordt mijn verbazing nog groter. Het blauwe apparaatje is iets groter dan 1,5 pakje sigaretten en weegt bijna niets. De meegeleverde (o.a. Nederlandstalige) gebruiksaanwijzing vertelt mij dat de kleine dreumes beslist een volwaardig navigatiesysteem is dat in niets onder doet voor zijn veel grotere en duurdere broers.
Niets wachten tot morgen! Ik plak de Garmin i3 direct aan mijn voorruit om te zien of hier sprake is van een gadget of van een betrouwbaar systeem dat mij daadwerkelijk zonder omwegen naar elke bestemming navigeert.
De bediening
“Instellen en starten”, staat er voorop het dunne boekje dat de gebruiksaanwijzingen in 8 talen herbergt. Nu ben ik een voorstander van dunne boekjes met gebruiksaanwijzingen, want dat houdt meestal in dat het apparaat ook voor simpele zielen eenvoudig te bedienen is. En wat dat betreft is de Garmin i3 een bevestiging van deze stelling. Plug & Play is het devies en inderdaad: binnen enkele minuten is het systeem operationeel.
De Garmin vindt razendsnel zijn satellieten en het apparaat kent eigenlijk maar drie bedieningsknoppen. Het is bijna onmogelijk om te verdwalen in het bedieningsmenu en dat is een groot pluspunt. Het beeldscherm is opvallend helder en ondanks de geringe afmetingen duidelijk leesbaar door de grote letters en cijfers. Het beeldscherm is bovendien ook nog eens touchscreen. Eenmaal in het touchscreen menu toets ik binnen enkele seconden mijn bestemming in. Perfect!
Steeds meer ontwerpers van navigatiesystemen vergeten waar het systeem voor bedoeld is en proppen het vol met allerlei snufjes, onmogelijke menu-instellingen en andere zaken die niets met navigeren te maken hebben. Het gevolg is een langzaam, groot en veel te ingewikkeld systeem. Deze Garmin i3 is een ‘no nonsens systeem’ zonder toeters en bellen. Hij doet gewoon waar hij voor bestemd is, niets meer en niets minder. En dat in een compacte behuizing die de i3 het kleinste navigatie-systeem van Nederland maakt.
De mogelijkheden
De i3 wordt rijklaar geleverd met een gedetailleerde Benelux-wegenkaart op een 256MB geheugenkaart en kent een behoorlijke hoeveelheid POI’s (Points- of-Interest) om snel het dichtstbijzijnde hotel, restaurant of ziekenhuis te vinden. Het apparaat werkt op 12 volt of twee AA-batterijen, maar omdat een navigatiesysteem behoorlijk wat stroom verbruikt zijn deze batterijen in no time uitgewerkt. Ik ben dus verplicht de draad van de 12 volt voeding constant in mijn aansluitpunt te laten. Zelf heb ik een hekel aan snoeren die over mijn dashboard lopen maar in het geval van de Garmin i3 heb ik geen andere keus.
De i3 werkt verder probleemloos en is bijzonder betrouwbaar. De kaarten zijn niet al te gedetailleerd maar wel overzichtelijk en ik word op tijd door een prettige stem attent gemaakt op de afslag die ik moet nemen. Als ik verkeerd rijd ( met opzet natuurlijk) reageert de i3 razendsnel en rekent de nieuwe route uit zonder in paniek te raken. Ik kan kiezen uit 3D en vogelperspectief waar in het geval van de i3 het laatste mijn voorkeur heeft. Het schermpje leent zich het beste voor deze weergave.
Ideaal voor de gewone gebruiker
Klein maar erg dapper en handig. Eigenlijk doet deze i3 alles wat je van een modern mobiel navigatiesysteem mag verwachten. Je steekt het apparaat zonder problemen in je binnenzak. De Garmin is niet geschikt voor mannen en vrouwen die graag willen pronken met een navigatiesysteem van het formaat mini flatscreen aan hun voorruit, maar het is een prima en eenvoudig systeem voor een uiterst vriendelijke prijs. Ik heb de Garmin StreetPilot al in een etalage zien liggen voor nog geen 295 euroen hij is elke eurocent meer dan waard!
Links:
Garmin GPS

Garmin StreetPilot i3: klein maar dapper
Gepubliceerd op maandag 06 februari 2006
Door Harry Mulder
Ik moet eerlijk bekennen dat ik me toch wel even achter de oren krabbel als ik de Garmin StreetPilot i3 in zijn verpakking onder ogen krijg. Moet er in dit doosje een volwaardig mobiel navigatiesysteem zitten?
Als ik het doosje openmaak wordt mijn verbazing nog groter. Het blauwe apparaatje is iets groter dan 1,5 pakje sigaretten en weegt bijna niets. De meegeleverde (o.a. Nederlandstalige) gebruiksaanwijzing vertelt mij dat de kleine dreumes beslist een volwaardig navigatiesysteem is dat in niets onder doet voor zijn veel grotere en duurdere broers.
Niets wachten tot morgen! Ik plak de Garmin i3 direct aan mijn voorruit om te zien of hier sprake is van een gadget of van een betrouwbaar systeem dat mij daadwerkelijk zonder omwegen naar elke bestemming navigeert.
De bediening
“Instellen en starten”, staat er voorop het dunne boekje dat de gebruiksaanwijzingen in 8 talen herbergt. Nu ben ik een voorstander van dunne boekjes met gebruiksaanwijzingen, want dat houdt meestal in dat het apparaat ook voor simpele zielen eenvoudig te bedienen is. En wat dat betreft is de Garmin i3 een bevestiging van deze stelling. Plug & Play is het devies en inderdaad: binnen enkele minuten is het systeem operationeel.
De Garmin vindt razendsnel zijn satellieten en het apparaat kent eigenlijk maar drie bedieningsknoppen. Het is bijna onmogelijk om te verdwalen in het bedieningsmenu en dat is een groot pluspunt. Het beeldscherm is opvallend helder en ondanks de geringe afmetingen duidelijk leesbaar door de grote letters en cijfers. Het beeldscherm is bovendien ook nog eens touchscreen. Eenmaal in het touchscreen menu toets ik binnen enkele seconden mijn bestemming in. Perfect!
Steeds meer ontwerpers van navigatiesystemen vergeten waar het systeem voor bedoeld is en proppen het vol met allerlei snufjes, onmogelijke menu-instellingen en andere zaken die niets met navigeren te maken hebben. Het gevolg is een langzaam, groot en veel te ingewikkeld systeem. Deze Garmin i3 is een ‘no nonsens systeem’ zonder toeters en bellen. Hij doet gewoon waar hij voor bestemd is, niets meer en niets minder. En dat in een compacte behuizing die de i3 het kleinste navigatie-systeem van Nederland maakt.
De mogelijkheden
De i3 wordt rijklaar geleverd met een gedetailleerde Benelux-wegenkaart op een 256MB geheugenkaart en kent een behoorlijke hoeveelheid POI’s (Points- of-Interest) om snel het dichtstbijzijnde hotel, restaurant of ziekenhuis te vinden. Het apparaat werkt op 12 volt of twee AA-batterijen, maar omdat een navigatiesysteem behoorlijk wat stroom verbruikt zijn deze batterijen in no time uitgewerkt. Ik ben dus verplicht de draad van de 12 volt voeding constant in mijn aansluitpunt te laten. Zelf heb ik een hekel aan snoeren die over mijn dashboard lopen maar in het geval van de Garmin i3 heb ik geen andere keus.
De i3 werkt verder probleemloos en is bijzonder betrouwbaar. De kaarten zijn niet al te gedetailleerd maar wel overzichtelijk en ik word op tijd door een prettige stem attent gemaakt op de afslag die ik moet nemen. Als ik verkeerd rijd ( met opzet natuurlijk) reageert de i3 razendsnel en rekent de nieuwe route uit zonder in paniek te raken. Ik kan kiezen uit 3D en vogelperspectief waar in het geval van de i3 het laatste mijn voorkeur heeft. Het schermpje leent zich het beste voor deze weergave.
Ideaal voor de gewone gebruiker
Klein maar erg dapper en handig. Eigenlijk doet deze i3 alles wat je van een modern mobiel navigatiesysteem mag verwachten. Je steekt het apparaat zonder problemen in je binnenzak. De Garmin is niet geschikt voor mannen en vrouwen die graag willen pronken met een navigatiesysteem van het formaat mini flatscreen aan hun voorruit, maar het is een prima en eenvoudig systeem voor een uiterst vriendelijke prijs. Ik heb de Garmin StreetPilot al in een etalage zien liggen voor nog geen 295 euroen hij is elke eurocent meer dan waard!
Links:
Garmin GPS
Groeten vanuit Twente,
Frits.
Je moet Rijssen volgen, om in Notter te komen, met o.a. een ZUMO 550 en een HTC Desire HD en BT gekoppeld via de Sena SMH5 Solo
Frits.
Je moet Rijssen volgen, om in Notter te komen, met o.a. een ZUMO 550 en een HTC Desire HD en BT gekoppeld via de Sena SMH5 Solo