Een nieuwe 60CSX gebruiker

Nieuw op dit forum? Laat weten wie je bent en wat je met je GPS doet! En lees wat anderen ermee doen!
Plaats reactie
Ancker
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Een nieuwe 60CSX gebruiker

Bericht door Ancker »

Beste mede GPS-gebruikers,

Hierbij wil ik me even voorstellen.
Mijn naam is Hans Smit. Ik volg dit forum al enige maanden met grote belangstelling. Lang getwijfeld of ik een Magellan of een Garmin zou aanschaffen. Maar toen vorig jaar de geruchten begonnen op te duiken dat Garmin met een SD kaartje zou worden uitgerust, heb ik mijn geduld nog maar enkele maanden op de proef gesteld.
Zodra de X versie in Notter gearriveerd was, ben ik een 60CSX gaan ophalen. Meteen uitgeprobeerd en na enkele minuten had ik al een fix.
Helaas heb ik nog geen goede kaart omdat Notter (een andere Hans) mij adviseerde om nog even te wachten totdat de nieuwe versie uit was en ook de topo kaart van Nederland is het langer wachten dan gedacht.
Dus moeten we het voorlopig doen met de ingebouwde kaart en die is niet al te nauwkeurig. Maar als test voor mijn fiets tochtjes in ieder geval wel aardig.

Omdat ik me erover verbaasde dat de trip computer data niet met MapSource down te loaden zijn (andere forum leden hebben daar al vaker over geschreven) ben ik op internet op zoek gegaan naar een programmaatje dat de track gegevens kan analyseren.

Gevonden het programmaatjes Trackan, maar dat heeft het nadeel dat je eerst de track gegevens naar Ozi-explorer formaat moet omzetten.

Er blijkt echter in Duitsland een fantastisch en erg gebruikersvriendelijk programma te zijn, freeware, dat je tracks prachtig in hoogte weergeeft, zowel in 2D als 3D (zelfs met rotatie). Daarnaast kun je foto’s van je tocht toevoegen of commentaar. Het programma heeft bij de Duitse motorrijders veel lof gekregen.
Enige nadeel misschien is dat de zeer uitgebreide handleiding in het Duits is geschreven.
De site met gegevens en download is: http://www.gps-freeware.de/Start.htm

Een andere treffer op internet was een verslag van de Geocoachers Club over het functioneren van Garmin 60CS, Garmin 60CSX en Magellan Explorist 600. Grafisch wordt duidelijk gemaakt dat de CSX superieur in ontvangst is boven de CS, maar dat de CSX nogal rond “drijft” vergeleken met de Magellan; een klacht die op meer forums te vinden is.
Zie: http://www.mtgc.org/robertlipe/showdown/

Vriendelijke groet,

Hans

sosray
Contacteer:

Bericht door sosray »

Goede keuze Hans :lol: !
Deze werkt beter ! http://www.gps-freeware.de
Hoe duurder het speelgoed hoe langer je aan het kloje bent
Gebruik van GPS(garmin12) nu ook de 60CSx! vooral voor het Deltavliegen,en motor Africa Twin.
Greatings Ray,

Ancker
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Ancker »

Dank Ray,
Was inderdaad een false start bij freeware.
Zag dat we nog iets gemeen hebben: het weer; ik heb een VantagePro2 staan; maar dat is denk ik een onderwerp voor een ander forum.
Groet,
Hans

sosray
Contacteer:

Bericht door sosray »

Ja, heb jij hem niet online dan, die mogelijkheid is toch ook bij jou VantagePro2 aanwezig 8)
Voor degene die mee lezen :lol:
www.weerstationnijmegen.nl
Hoe duurder het speelgoed hoe langer je aan het kloje bent
Gebruik van GPS(garmin12) nu ook de 60CSx! vooral voor het Deltavliegen,en motor Africa Twin.
Greatings Ray,

Ancker
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Ancker »

Mogelijkheid is er wel; maar je weet hoe duurder het speelgoed, hoe langer aan het klojen... :lol:
en tijd is een schaars goed; zeker met mijn 60CSX erbij; als ik die een beetje onder de knie heb, zal ik me weer eens op het weer richten :?

Hillclimber
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Hillclimber »

Ancker schreef:Dank Ray,
Was inderdaad een false start bij freeware.
Zag dat we nog iets gemeen hebben: het weer; ik heb een VantagePro2 staan; maar dat is denk ik een onderwerp voor een ander forum.
Groet,
Hans
Hier ook iets gemeen, Vantage PRO :roll:

Ancker
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Ancker »

Hier ook iets gemaan, Vantage PRO
Zie dat jij net als ik veel interessses hebt.
Daar dacht ik nu juist met een GPS uit te zijn: want die helpt me wel te kiezen. :?
Groeten,

Hans

60CSX gebruiker

Plaats reactie

Terug naar “Forum-leden stellen zich voor”