TomTom rider de beste???????????

De GPS-Stamkroeg "in de ban van HET DING" is er speciaal voor minder- en totaal-niet-serieuze GPS-babbel.
Have fun!
Plaats reactie
wil
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 mar 2004 10:50
Locatie: Heemstede

TomTom rider de beste???????????

Bericht door wil »

Las op Motor-Forum een berichtje dat na een test van navigatiesystemen op ambulancemotor de TomTom rider er als beste uitkwam. Nu kiest de politie ook voor TomTom op de motor. De veel duurdere systemen kwamen er uit als veel kwetsbaarder. Hierna kwam uiteraard een levendige discussie waaruit duidelijk werd dat er een TomTom en Garmin kamp bestaat. :lol:

ted038
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 954
Lid geworden op: 19 jul 2005 12:30
Locatie: Zwolle

Bericht door ted038 »

en dat je nu pas voor het eerst op ... ????? :roll:

:lol: :wink:

we gaan de discussie niet weer eens helemaal opnieuw voeren.... of wel ??

http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/131120/last

lees maar :)
Zumo 550 : Ducati Multistrada 1200 S Touring 2012 & Renault clio TCE collection
Edge705HR : RB Xeon 600 ; RB ProSL 3000 (en nog 3 fietsen)

wil
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 mar 2004 10:50
Locatie: Heemstede

Bericht door wil »

ted038 schreef: we gaan de discussie niet weer eens helemaal opnieuw voeren.... of wel ??
Ben wel benieuwd door welke test is gebleken dat de TomTom Rider minder kwetsbaar is op een motor dan andere merken.
Geen nieuwe discussie dat TomTom niet geschikt is voor toerritten plannen dat weten we nu wel. :)

Gebruikersavatar
Tallguy
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 mei 2004 17:38

Bericht door Tallguy »

Heeft waarschijnlijk met het KISS principe te maken,

K - Keep
I - It
S - Stupid
S - Simple

Want, wat er niet op zit, ken ook niet stuk niewaar? Dat geld dan uiteraard voor de Hard- zowel als de Software.

Dat TomTom hele goede routenavigatie kan maken staat uiteraard buiten kijf, het is alleen anders als Garmin, die ook heel goed is.

Ik heb mijn broer ook niet kunnen overtuigen om van TomTom over te stappen op een Garmin, gewoonweg omdat TomTom voor hem precies dat doet wat hij wil. En dat je met de Garmin meer/andere dingen kunt was voor hem niet van belang, voor mij juist weer wel.

Evenals, blijkt nu, dat dat voor sommige overheidsinstellingen geldt.

Lang leve de diversiteit, anders reden we allemaal met een Garmin GPSMAP-60-Cx nietwaar?

Just my €0,02............................ 8)
Gert-Jan Klijn (2.01m lang hence Tallguy)
____________________________________

Dakota (oudje)
Montana 700 (wandelen en auto)
Zümo XT2 (Yamaha Tenere 700)

Gebruikersavatar
Jacob_Bax
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 6906
Lid geworden op: 7 mei 2006 15:48
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Bericht door Jacob_Bax »

Wat moet ik me voorstellen bij een "ambulancemotor"?
Wordt daar de patiënt achterop de motor gezet, helm op de kop en met 250 naar het ziekenhuis? :D
Garmin GPS12, GPSmap 60CSx, eMap, GPSmap 78s, 2xStreetpilot III colormap Streetpilot 2610, Virb, Virb Ultra 30,
OSM
Het licht aan het eind van de tunnel kan ook de trein zijn.

wil
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 mar 2004 10:50
Locatie: Heemstede

Bericht door wil »

Jacob_Bax schreef:Wat moet ik me voorstellen bij een "ambulancemotor"?
Wordt daar de patiënt achterop de motor gezet, helm op de kop en met 250 naar het ziekenhuis? :D
Ambulancemotor wordt bestuurd door een verpleegkundige. Op plaatsen waar het druk is en een ambulance niet snel ter plaatse kan zijn wordt de ambulancemotor heen gestuurd om de eerste hulp te verlenen totdat de gewone ambulance ter plaatse is.

Gebruikersavatar
LarsB
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 150
Lid geworden op: 5 mar 2006 09:02
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bericht door LarsB »

Meer dat als jij ergens dood ligt te bloeden en de gewone ambulance
achter in de file aansluit / zich met veel moeite erdoor weet te wurmen
er iemand op de motor verschijnt die je stabiliseert tot de gewone ambu
er is om je een ritje ziekenhuis te geven.

Voor zover ik het weet gaat een motor nooit alleen op pad, altijd een ambulance als backup

iemand was me al voor zie ik :D
Virb XE, GPSmap 62S, GPSmap 60Cx, nuvi 1340T + GTM 25, vivosmart HR, Chirp, HRM, Tempe

Gebruikersavatar
Anne
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2652
Lid geworden op: 1 sep 2005 11:04
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door Anne »

tja en dan ga je niet een route bedenken, van ik kan hier nog wel even langs gaan en dat is ook wel een leuk weggetje. je moet zo snel mogelijk van hier naar het ongeval.

kwetsbaar, hoe zit de rider vast aan de motor :?:

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
Berichten: 24525
Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
Contacteer:

Bericht door Hans Vaessen »

We hebben in de loop der jaren allicht vaker contact met hulpverleningsdiensten. Vaak geldt de VDO-Dayton dan als uitgangspunt, om reden dat die systemen ' van huis uit' goed te koppelen zijn aan de meldcentrale. De bestuurder krijgt het adres dan automatisch door.

Ook voor op de motor werd er daardoor vooral gekeken naar ' dezelfde systemen als ze in de auto gebruiken'. Ik vermoed dat de signalen omtrent kwetsbaarheid daarmee te maken hebben. We hebben al vele constructies gezien op politiemotoren, met ingewikkelde in rubber gehangen kistjes voor de DVD-speler van de VDO. Kostbaar, en nog steeds kwetsbaar.

De Garmin's waren nooit koppelbaar aan meldkamersoftware en werden daarom veelal op voorhand afgeschreven (en zullen vermoedelijk ook niet getest zijn).

Inmiddels staat de markt niet stil en is het zowel bij tomtom als bij garmin mogelijk om deze koppeling wel te leggen.
Aangezien de ambulance c.q. politie-rijder vermoedelijk niet zo geintesseerd is in 'mooie ritten', maar bij uitstek de bestemming als doel heeft is de rider een logische keuze.
Groeten uit Rectum,
Hans

Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp

Plaats reactie

Terug naar “De GPS-Stamkroeg”