
TomTom rider de beste???????????
TomTom rider de beste???????????
Las op Motor-Forum een berichtje dat na een test van navigatiesystemen op ambulancemotor de TomTom rider er als beste uitkwam. Nu kiest de politie ook voor TomTom op de motor. De veel duurdere systemen kwamen er uit als veel kwetsbaarder. Hierna kwam uiteraard een levendige discussie waaruit duidelijk werd dat er een TomTom en Garmin kamp bestaat. 

en dat je nu pas voor het eerst op ... ?????
we gaan de discussie niet weer eens helemaal opnieuw voeren.... of wel ??
http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/131120/last
lees maar



we gaan de discussie niet weer eens helemaal opnieuw voeren.... of wel ??
http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/131120/last
lees maar

Zumo 550 : Ducati Multistrada 1200 S Touring 2012 & Renault clio TCE collection
Edge705HR : RB Xeon 600 ; RB ProSL 3000 (en nog 3 fietsen)
Edge705HR : RB Xeon 600 ; RB ProSL 3000 (en nog 3 fietsen)
Ben wel benieuwd door welke test is gebleken dat de TomTom Rider minder kwetsbaar is op een motor dan andere merken.ted038 schreef: we gaan de discussie niet weer eens helemaal opnieuw voeren.... of wel ??
Geen nieuwe discussie dat TomTom niet geschikt is voor toerritten plannen dat weten we nu wel.

Heeft waarschijnlijk met het KISS principe te maken,
K - Keep
I - It
S - Stupid
S - Simple
Want, wat er niet op zit, ken ook niet stuk niewaar? Dat geld dan uiteraard voor de Hard- zowel als de Software.
Dat TomTom hele goede routenavigatie kan maken staat uiteraard buiten kijf, het is alleen anders als Garmin, die ook heel goed is.
Ik heb mijn broer ook niet kunnen overtuigen om van TomTom over te stappen op een Garmin, gewoonweg omdat TomTom voor hem precies dat doet wat hij wil. En dat je met de Garmin meer/andere dingen kunt was voor hem niet van belang, voor mij juist weer wel.
Evenals, blijkt nu, dat dat voor sommige overheidsinstellingen geldt.
Lang leve de diversiteit, anders reden we allemaal met een Garmin GPSMAP-60-Cx nietwaar?
Just my €0,02............................
K - Keep
I - It
S - Stupid
S - Simple
Want, wat er niet op zit, ken ook niet stuk niewaar? Dat geld dan uiteraard voor de Hard- zowel als de Software.
Dat TomTom hele goede routenavigatie kan maken staat uiteraard buiten kijf, het is alleen anders als Garmin, die ook heel goed is.
Ik heb mijn broer ook niet kunnen overtuigen om van TomTom over te stappen op een Garmin, gewoonweg omdat TomTom voor hem precies dat doet wat hij wil. En dat je met de Garmin meer/andere dingen kunt was voor hem niet van belang, voor mij juist weer wel.
Evenals, blijkt nu, dat dat voor sommige overheidsinstellingen geldt.
Lang leve de diversiteit, anders reden we allemaal met een Garmin GPSMAP-60-Cx nietwaar?
Just my €0,02............................

Gert-Jan Klijn (2.01m lang hence Tallguy)
____________________________________
Dakota (oudje)
Montana 700 (wandelen en auto)
Zümo XT2 (Yamaha Tenere 700)
____________________________________
Dakota (oudje)
Montana 700 (wandelen en auto)
Zümo XT2 (Yamaha Tenere 700)
- Jacob_Bax
- WayPoint relatie
- Berichten: 6906
- Lid geworden op: 7 mei 2006 15:48
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Wat moet ik me voorstellen bij een "ambulancemotor"?
Wordt daar de patiënt achterop de motor gezet, helm op de kop en met 250 naar het ziekenhuis?
Wordt daar de patiënt achterop de motor gezet, helm op de kop en met 250 naar het ziekenhuis?

Garmin GPS12, GPSmap 60CSx, eMap, GPSmap 78s, 2xStreetpilot III colormap Streetpilot 2610, Virb, Virb Ultra 30,
OSM
Het licht aan het eind van de tunnel kan ook de trein zijn.
OSM
Het licht aan het eind van de tunnel kan ook de trein zijn.
Ambulancemotor wordt bestuurd door een verpleegkundige. Op plaatsen waar het druk is en een ambulance niet snel ter plaatse kan zijn wordt de ambulancemotor heen gestuurd om de eerste hulp te verlenen totdat de gewone ambulance ter plaatse is.Jacob_Bax schreef:Wat moet ik me voorstellen bij een "ambulancemotor"?
Wordt daar de patiënt achterop de motor gezet, helm op de kop en met 250 naar het ziekenhuis?
- LarsB
- WayPoint relatie
- Berichten: 150
- Lid geworden op: 5 mar 2006 09:02
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
Meer dat als jij ergens dood ligt te bloeden en de gewone ambulance
achter in de file aansluit / zich met veel moeite erdoor weet te wurmen
er iemand op de motor verschijnt die je stabiliseert tot de gewone ambu
er is om je een ritje ziekenhuis te geven.
Voor zover ik het weet gaat een motor nooit alleen op pad, altijd een ambulance als backup
iemand was me al voor zie ik
achter in de file aansluit / zich met veel moeite erdoor weet te wurmen
er iemand op de motor verschijnt die je stabiliseert tot de gewone ambu
er is om je een ritje ziekenhuis te geven.
Voor zover ik het weet gaat een motor nooit alleen op pad, altijd een ambulance als backup
iemand was me al voor zie ik

Virb XE, GPSmap 62S, GPSmap 60Cx, nuvi 1340T + GTM 25, vivosmart HR, Chirp, HRM, Tempe
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
We hebben in de loop der jaren allicht vaker contact met hulpverleningsdiensten. Vaak geldt de VDO-Dayton dan als uitgangspunt, om reden dat die systemen ' van huis uit' goed te koppelen zijn aan de meldcentrale. De bestuurder krijgt het adres dan automatisch door.
Ook voor op de motor werd er daardoor vooral gekeken naar ' dezelfde systemen als ze in de auto gebruiken'. Ik vermoed dat de signalen omtrent kwetsbaarheid daarmee te maken hebben. We hebben al vele constructies gezien op politiemotoren, met ingewikkelde in rubber gehangen kistjes voor de DVD-speler van de VDO. Kostbaar, en nog steeds kwetsbaar.
De Garmin's waren nooit koppelbaar aan meldkamersoftware en werden daarom veelal op voorhand afgeschreven (en zullen vermoedelijk ook niet getest zijn).
Inmiddels staat de markt niet stil en is het zowel bij tomtom als bij garmin mogelijk om deze koppeling wel te leggen.
Aangezien de ambulance c.q. politie-rijder vermoedelijk niet zo geintesseerd is in 'mooie ritten', maar bij uitstek de bestemming als doel heeft is de rider een logische keuze.
Ook voor op de motor werd er daardoor vooral gekeken naar ' dezelfde systemen als ze in de auto gebruiken'. Ik vermoed dat de signalen omtrent kwetsbaarheid daarmee te maken hebben. We hebben al vele constructies gezien op politiemotoren, met ingewikkelde in rubber gehangen kistjes voor de DVD-speler van de VDO. Kostbaar, en nog steeds kwetsbaar.
De Garmin's waren nooit koppelbaar aan meldkamersoftware en werden daarom veelal op voorhand afgeschreven (en zullen vermoedelijk ook niet getest zijn).
Inmiddels staat de markt niet stil en is het zowel bij tomtom als bij garmin mogelijk om deze koppeling wel te leggen.
Aangezien de ambulance c.q. politie-rijder vermoedelijk niet zo geintesseerd is in 'mooie ritten', maar bij uitstek de bestemming als doel heeft is de rider een logische keuze.
Groeten uit Rectum,
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp