Vreemd of niet vreemd, dat is de vraag.

De GPS-Stamkroeg "in de ban van HET DING" is er speciaal voor minder- en totaal-niet-serieuze GPS-babbel.
Have fun!
Plaats reactie
Jacob_Bax
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Vreemd of niet vreemd, dat is de vraag.

Bericht door Jacob_Bax »

Op het onderstaande plaatje staat een vreemd stukje tracklog (het gele deel circa 3 km lang), ben daar nog nooit geweest met m'n 60csx.
Tentijde van dit stukje tracklog (wat blijkbaar iets meer dan minuut duurde) zat ik op punt 2, binnen met een zeer beperkt zicht op de eventueel rondhangende satelieten.
Ik was vanaf punt 1 naar punt 2 gefietst maar als ik de gegevens in de tracklog goed begrijp kom ik vanuit het oosten zoals de pijl aangeeft. Op het plaatje is boven dus ongeveer noord.
Als ik zo de behaalde snelheden bekijk win ik met m'n 51 nogwat de Tour de France dit jaar op m'n gemakkie met een oma fiets.

Afbeelding

De eerste 10 sec had ik nog een beetje pap in de benen maar daarna ging het echt als een speer
Garmin GPS12, GPSmap 60CSx, eMap, GPSmap 78s, 2xStreetpilot III colormap Streetpilot 2610, Virb, Virb Ultra 30,
OSM
Het licht aan het eind van de tunnel kan ook de trein zijn.

Anne
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Bericht door Anne »

tja in de tour de france zul je beter ontvangst hebben dus dan moet je het echt zelf doen. dit heb je namelijk als je slecht ontvangst hebt in smalle straten en steegjes zoals in gorinchem.

de lijn is in de richting van de steeg neem ik aan? wand dat hebt ik in oldenzaal ook.

knijn
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door knijn »

Hm, het lijkt erop dat je je GPSr hebt aangezet in een gebied met slechte ontvangst? Dan is je eerste fix erg onnauwkeurig en dan plaatst hij je soms honderden meters weg. Naarmate de fix verbetert, herstelt hij dat en gaat met hoge snelheid naar het punt waar je wel staat. :)

Paul Mizee
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Paul Mizee »

Hmm......... toch moet je de capaciteiten van een 51-jarige niet onderschatten hoor!!!. Kan het weten want heb ook bouwjaar 1955.
Ab origine ad locum navigatum est.
Navigeren is van start naar doel

Groet
Paul 60 CSX

Plaats reactie

Terug naar “De GPS-Stamkroeg”