boven en onderliggende kaart

De GPS-Stamkroeg "in de ban van HET DING" is er speciaal voor minder- en totaal-niet-serieuze GPS-babbel.
Have fun!
Plaats reactie
Elbert-jan de Vos
WayPoint relatie
WayPoint relatie

boven en onderliggende kaart

Bericht door Elbert-jan de Vos »

Ik heb de citynavigator V8 geinstaleerd, daarvan wat kaarten op m'n MAP60 CSx gezet met daarbij ook een topokaart.
Nu zie ik de Topo kaart niet terug op m'n MAP60, hoe kan dit?

EJ

JeroenE
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Re: boven en onderliggende kaart

Bericht door JeroenE »

Elbert-jan de Vos schreef:Ik heb de citynavigator V8 geinstaleerd, daarvan wat kaarten op m'n MAP60 CSx gezet met daarbij ook een topokaart.
Nu zie ik de Topo kaart niet terug op m'n MAP60, hoe kan dit?
Dat komt omdat de CN kaarten een hogere prioriteit hebben dan topo kaarten. Een mogelijkheid is om een van de kaartsoorten transparant te maken. Als je op het forum zoekt naar "transparant" dan komen aardig wat topics voorbij waarin de voor en nadelen worden besproken.

Als je de topo kaart wil zien zonder transparant te maken (maw zoals je het nu hebt) dan moet je de CN kaarten verbergen. Dit kan je doen door in het kaart-scherm te kiezen voor menu. Kies hier voor "setup" (of "Instellen"). Je krijgt dan bovenin 6 icoontjes. De tweede van rechts is een i in een bolletje. Als je die kiest dan kan je alle losse kaartdelen 1 voor 1 uitzetten. Handiger is om nog een keer op menu te duwen en dan te kiezen voor "hide xxx" ("verberg xxx") waarbij de xxx dan je CN kaarten of je topo kaarten (of je basiskaart) kunnen zijn.

Let op: als de CN kaarten uitstaan kan je niet meer navigeren. Althans zo is het met de meeste Topo kaarten. De Franse Topo kaarten schijnen het wel te kunnen, maar die heb ik niet.

Ivo

Bericht door Ivo »

Aanvulling: de Franse Topokaarten kunnen het wel degelijk tot de kleinste bosweg. Momenteel zijn ze wel de uitzondering op de regel.
Zumo 340 en 350LM voor de motor (Triumph Bonneville T100 JPS black, Tiger 800ABS, Street Triple) - Oregon 450 wandelen - 1x 60CSx retour, 2x in de kast - Oregon 300 in de vuilbak. Triumph 1200 XTR met Zumo XT2.

Plaats reactie

Terug naar “De GPS-Stamkroeg”